Stichting Weten
Nieuw businessplan Kennislink
Op 17 april 2003 presenteerden de directeur van Stichting Weten,
drs.ing. André L. Loos, Kennislink-projectleider dr. Emiel Felix en
Kennislink-hoofdredacteur Carl Koppeschaar het nieuwe businessplan
voor Kennislink. Hierin zijn de doelstellingen en op te leveren
producten en diensten zijn gedefinieerd voor 2003 en is de verdere
ontwikkeling aangegeven tot 2005. Zo zal het aanbod aan informatie op
Kennislink eind dit jaar zijn verdubbeld en zullen wetenschapsgebieden
als biologie, natuurkunde en wiskunde ten volle worden bestreken. In
2004 zal vervolgens een snelle uitbreiding plaatsvinden met
disciplines als sterrenkunde, aardwetenschappen, weerkunde,
ruimtevaart en ruimteonderzoek, scheikunde en techniek. Daarbij krijgt
elk gebied ook zijn eigen 'vakpagina'.
Kennislink ging op 15 april vorig jaar 'online'. In de Nederlandse en
Belgische media werd de website zeer positief ontvangen. Na een jaar
is het bezoek zodanig dat momenteel meer dan 1500 pageviews per dag
plaatsvinden. Kennislink is daarmee de meest bezochte populair
wetenschappelijke website in het Nederlandse taalgebied.
www.kennislink.nl
Projectleider Kennislink Emiel Felix, directeur Stichting Weten André
Loos en Hoofdredacteur Kennislink Carl Koppeschaar ondertekenen het
businessplan Kennislink.