Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Toll gebruikt G-log software voor automatisering van nieuwe diensten
TOLL HOLDINGS, LEVERANCIER VAN GEÏNTEGREERDE TRANSPORT- EN
LOGISTIEKSERVICES, MAAKT GEBRUIK VAN G-LOG SOFTWARE OM NIEUWE DIENSTEN TE
AUTOMATISEREN
Rapid Deployment en Launch bij Unilever
Rotterdam, 19 mei 2003 - G-Log, leverancier van web-native
transportmanagementsystemen voor internationaal opererende bedrijven en
logistieke dienstverleners, maakt vandaag bekend dat Toll Holdings,
Australisch leverancier van geïntegreerde transport- en logistieke services,
de G-Log® Global Command and Control CenterTM (GC3(tm)) software in gebruik
heeft genomen voor haar Managed Transport Service (MTS). Toll-MTS(tm) is de
eerste van een nieuwe klasse van logistieke dienstverlening die door Toll is
en steeds hogere eisen van haar uitgebreide klantenbestand.
Met GC3(tm) als technologisch fundament zal Toll haar klantenservice kunnen
verbeteren, en bovendien kunnen voldoen aan haar doelstellingen van
serviceverbetering, transportkostenreductie, operationele
efficiencyverbetering, en het scheppen van mogelijkheden om nieuwe
samenwerkingen in businessprocessen te creëren voor haar groeiende aantal
klanten - waaronder GM/Holden en Unilever -de automotive industrie,
supermarkt/retail en CPG marktsegmenten.
"Toll's primaire doel is de levering van de beste klantenservice die
tegelijk bottom-line kostenbesparingen met zich meebrengen. Met de
uitbreiding van onze dienstverlening stroomlijnen we ook steeds meer elke
stap in onze logistieke operatie", zegt Tom Thompson, Group General Manager
voor Toll Solutions. "Toll's keuze voor G-Log is een belangrijk element in
ons uitgebreidere investeringsprogramma in nieuwe services en mogelijkheden
die zijn gericht op de behoeften van onze klanten. Deze investeringen geven
onze betrokkenheid weer in het leveren van flexibiliteit en betrouwbaarheid
zonder weerga aan onze klanten op de manier zoals wij omgaan met hun
supply-chain vereisten."
Toll-MTS(tm) zal alle aspecten in de levenscyclus van de transportservice
voor Toll's klanten automatiseren en beheren.
Unilever Australasia-Toll-MTS(tm) eerste klant
Toll, Unilever Australasia en G-Log vormden een gezamenlijk project team
voor de implementatie van Toll-MTS(tm) in de twee productdistributiecentra
in Australië. Fase 1 van de Unilever-implementatie had de load-planning en
de uitvoeringsmogelijkheden van de GC3-software tot doel. Tijdens Fase 1 was
de focus gericht op de reductie van de transport- en administratiekosten via
een combinatie van verbeterde load-planning en de automatisering van de
communicatie met het hoofdkwartier van Unilever, transporteurs en de DC's.
De volgende fase zal de track & trace-mogelijkheden introduceren, evenals de
mogelijkheden voor supply-chain event-management (SCEM) van de GC3-software.
Hiermee zal de samenwerking en de informatie-uitwisseling tussen Unilever en
haar klanten en service-providers aanzienlijk verbeteren. Nadat alles
volledig in gebruik is genomen zullen aanzienlijke verbeteringen in
klantenservice zijn bereikt.
###
Toll Group
Het profiel van Toll is dat van een marktleider in een van de meest
dynamische en concurrerende industriële sectoren in Australië. Een sector
die razendsnel wordt getransformeerd door technologie en de groei van
e-business. In de industrie van de geïntegreerde logistiek bieden de
mogelijkheden en sterktes in al deze gebieden strategisch concurrerende
voordelen die ons sterk maken. In zes woorden: keuze, integratie,
infrastructuur, relaties, innovatie, mensen en merk.
Ons eerste doel is het bereiken van het hoogst mogelijke serviceniveau aan
onze klanten in de food- en drankenhandel, automotive industrie, overheid,
manufacturing, resources en service-industrieën.
Onze voornaamste sterktes en concurrentievoordeel is de mogelijkheid om
innovatieve supply-chain oplossingen te ontwerpen en te beheren waarmee we
onze klanten voorzien van flexibiliteit, betrouwbaarheid en kostenvoordelen
bij het beheren van hun supply-chain vereisten.
We zijn ervan overtuigd dat de kwaliteit en betrouwbaarheid van onze service
de basis zijn waarop wij langetermijn-relaties kunnen opbouwen met onze
klanten.
Meer informatie, bezoek onze website: www.toll.com.au.
G-LOG
G-Log is leverancier van web-native transportmanagementsystemen voor
internationaal opererende bedrijven en logistieke dienstverleners. GC3(tm),
G-Log's uitgebreide web-native logistieke platform, levert een volledige
oplossing voor het beheer van complexe logistieke stromen, die verschillende
landen, verscheidene goederenketens en vele vervoersmodaliteiten omspannen.
Bedrijven kunnen daardoor de manier waarop zij hun logistieke zaken managen
optimaliseren. Tot de klanten van G-Log behoren, DuPont, Exel, Family Dollar
Stores, Giant Eagle, Tesco, and USCO Logistics.
G-Log is opgericht in 1999 en heeft ruim 170 medewerkers in dienst. Het
hoofdkantoor van G-Log is gevestigd in Shelton, CT, en het Europese
hoofdkantoor bevindt zich in Guildford, Surrey, UK. G-Log heeft kantoren
verspreid over de Verenigde Staten en Europa.
Ingezonden persbericht