XS4ALL

XS4All experimenteert met chat-helpdesk

Aankondiging
14 mei 2003

Als eerste helpdesk in Nederland, start XS4ALL een proef met webchat, een 1 op 1 chat functionaliteit. Via webchat kunnen klanten van XS4ALL online hun vragen stellen aan een medewerker van XS4ALL en krijgen zij direct antwoord via het scherm. Tijdens de pilot, die enkele maanden duurt en toegankelijk is voor alle abonnees, wil XS4ALL ervaring opdoen met de schaalbaarheid van het webchat systeem.

De webchat helpdesk is op werkdagen van 13.00 tot 17.00 uur bereikbaar via https://webchat.xs4all.nl. De online gesprekken verlopen uiteraard over een secure verbinding. Nadat de chatsessie is afgesloten, kan de abonnee het chatverslag laten afleveren op een e-mailadres naar keuze.

De webbased helpdesk is een interessante aanvulling op de online helppagina's en de helpdesk van XS4ALL, die telefonisch en via e-mail bereikbaar is. Webchat is vooral interessant voor abonnees die e-mail problemen ondervinden, maar nog wel een werkende internetverbinding hebben, en voor technisch georienteerde klanten die snel een korte vraag willen stellen.

De zeer uitgebreide helpdeskpagina's van XS4ALL zijn toegankelijk voor iedereen. Abonnees kunnen voor ondersteuning bellen tegen normaal telefoontarief. De helpdesk is telefonisch bereikbaar op werkdagen van 09.00 tot 20.00 uur en in het weekend van 12.00 tot 17.00 uur.