Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
DataDistilleries door Datamonitor en Forrester genoemd als toonaangevend
leverancier van 'analytische CRM-oplossingen zoals ze behoren te zijn'
Datamonitor voorspelt in nieuw rapport groei van internationale analytische
markt naar $ 4 miljard in 2006 - en noemt DataDistilleries marktleider op
dit gebied
Amsterdam, 14 mei 2003 - DataDistilleries, marktleider op het gebied van
voorspellende, real-time analytische oplossingen, is door het internationale
IT-onderzoeksbureau Datamonitor aangemerkt als marktleider op het gebied van
analytische CRM. In het op 8 mei gepubliceerde rapport wordt
DataDistilleries aangeduid als 'het beste voorbeeld van een leverancier die
analytische oplossingen biedt zoals ze behoren te zijn.' De aanbeveling komt
kort na een ander recent rapport, van onderzoeksbureau Forrester, waarin
DataDistilleries 'een topkeuze voor 2003' wordt genoemd. De analytische
oplossingen van DataDistilleries integreren naadloos met bestaande
infrastructuren als datawarehouses en call centers, en hebben bewezen
zichzelf binnen zes tot negen maanden terug te verdienen.
Het rapport van Datamonitor stelt dat 'SAS, Siebel en Microsoft zouden
kunnen leren van de jonge honden'. IT- analist en auteur van het rapport
Ahmed Siddiqui legt uit: "Analytische CRM biedt een manier om meer waarde te
genereren uit bestaande investeringen. DataDistilleries begrijpt precies wat
de rol is van data binnen een onderneming, en kan anderen veel leren op het
gebied van gerichte oplossingen die waarde creëren in plaats van verloren
laten gaan. DataDistilleries maakt intelligente real-time toepassingen die
marketeers in staat stellen de juiste klanten op exact het juiste moment te
benaderen."
Met de analytische software van DataDistilleries kunnen bedrijven het
individuele gedrag en de behoeften van hun klanten voorspellen en deze
informatie vervolgens inzetten om meer gerichte aanbiedingen te doen aan
klanten in het call center, de internetsite en in marketingcampagnes. Door
effectiever klantcontact neemt de verkoop toe en kunnen marketingkosten
worden gereduceerd, wat leidt tot meer winstgevende klantrelaties.
"Bedrijven investeren minder in grote operationele CRM-systemen, maar kiezen
voor analytische software om hun bestaande omgeving optimaal te benutten",
aldus Marcel Holsheimer, president en oprichter van DataDistilleries. "Dit
is de ware kracht van voorspellende analytische software: bedrijven helpen
waarde te creëren vanuit hun bestaande gegevens. We zijn verheugd dat
DataDistilleries door zowel Datamonitor als Forrester genoemd wordt als een
bedrijf om in de gaten te houden. Gezien het feit dat analytische CRM een
snelgroeiende markt is, bevinden we ons dan ook in een uitstekende positie.
Onze bewezen technologie biedt bedrijven aanzienlijke voordelen - en die
zijn al op korte termijn te realiseren. We hopen de reeds behaalde successen
nog verder te kunnen uitbouwen."
###
Over DataDistilleries
DataDistilleries is marktleider op het gebied van voorspellende, real-time
analytische software. DataDistilleries 3 analyseert klantgegevens en
voorspelt het gedrag, de behoeften, risico's en winstgevendheid van
individuele klanten. Op basis van deze kennis bepaalt de software
automatisch wat de beste (commerciële) actie is tijdens elk klantcontact,
zodat verbeterde cross-selling, klantbehoud, fraude detectie en credit
scoring wordt gerealiseerd.
DataDistilleries optimaliseert de bestaande infrastructuur, zoals campagne
managers, call centers en marketingdatabases. Gebruikers profiteren van
verbeterde conversie op campagnes, lagere marketing- en verkoopkosten,
verbeterde fraude detectie en toegenomen klanttevredenheid, wat resulteert
in maximale klantwinstgevendheid en een snel investeringsrendement. Tot
DataDistilleries' klantenkring behoren toonaangevende organisaties zoals ABN
AMRO, Banque Populaire, Center Parcs, De Telegraaf, International Masters
Publishers, ING Groep, Spaarbeleg (Aegon) en Vodafone. Het hoofdkantoor van
DataDistilleries is gevestigd in Nederland, daarnaast zijn er kantoren in
Duitsland, Engeland, België en Frankrijk. Website: www.datadistilleries.com
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
DataDistilleries: Nathalie Hardijzer, tel.: 020 - 5620020 of e-mail:
n.hardijzer@datadistilleries.com