Ingezonden persbericht
FINEOS INTRODUCEERT NIEUWE VERSIE PAKKET VOOR LEVENSVERZEKERAARS
Utrecht (Nederland), 13 mei 2003 FINEOS, een toonaangevende ontwikkelaar
van bank- en verzekeringssoftware, introduceert FINEOS Life 4.0, een front
en back office-systeem dat is ontworpen om het verkooptraject, de
dienstverlening en het productbeheer van levensverzekeraars te ondersteunen
en te verbeteren.
De release van FINEOS Life 4.0 is de eerste in een serie van zes
productintroducties met bedrijfsoplossingen. De overige vijf verticale
oplossingen zijn: FINEOS Pensions, FINEOS Insure, FINEOS Banking, FINEOS
Lending en FINEOS Employee Benefits. De komende maanden zullen deze
oplossingen gefaseerd worden geïntroduceerd.
FINEOS Life combineert diverse reeds geïntegreerde productcomponenten die
afzonderlijk van elkaar kunnen functioneren, maar een bedrijfsbrede
oplossing vormen als ze allemaal worden geïmplementeerd. FINEOS Life
bestaat uit de volgende componenten:
* Front Office, biedt specifieke ondersteuning voor de volledige cyclus
rond het indienen van aanvragen tot schadevergoeding, transacties rond
aflossingen en vervaldata voor zowel groepen als individuen. Daarnaast
beschikt het pakket ook over de generieke functionaliteit voor casusbeheer,
campagnebeheer, beeldvormings- en documentbeheer.
* Back Office, een serie contractbeheerapplicaties voor de volledige
cyclus, inclusief ondersteuning voor productontwikkeling, machtigingen,
premie incassering, offertes, rekeneenheden en fondsenbeheer.
* Internetportalen, diverse gebruikersspecifieke portalen voor klanten,
tussenpersonen en personeel in het veld.
* Systeemintegratie, voor backoffice-administratiesystemen voor
levens-verzekeraars.
FINEOS Life maakt het voor klanten mogelijk om de overgang te maken van hun
verouderde systemen naar één systeem dat de huidige bedrijfsomgeving,
waarin verzoeken via verschillende kanalen binnenkomen, goed aankan.
Doordat bedrijfshandelingen van de front tot de back office en voor alle
kanalen worden geïntegreerd, kunnen ondernemingen profiteren van de
voordelen van lagere overheadkosten, grotere flexibiliteit, en toegenomen
mogelijkheden om snel te reageren op marktveranderingen.
FINEOS Life richt zich vooral op de markt voor Europese
levensverzekeringsadministratiesystemen. Volgens Datamonitor, een
marktanalyse bureau, ging er in 2002 circa 3.588 miljoen Amerikaanse dollar
om in de markt voor de vervanging van verouderde
polisadministratiesystemen. Naar verwachting zal dit cijfer tot 2004
jaarlijks 4,6 procent toenemen.
Michael Kelly, CEO van FINEOS zegt: "De acquisitie, de dienstverlening en
de administratie van levensverzekeringen is een complexe materie.
Levensverzekeraars hebben behoefte aan oplossingen voor hun specifieke
behoeften. Het is te lang zo geweest dat IT-projecten voor
levensverzekeraars mislukten omdat het hun software leveranciers ontbrak
aan hoogwaardig kennis op dit gebied. Te vaak werden IT-systemen te vroeg
in gebruik genomen na dure, tijdvretende aanpassingen. De reeds bewezen
snelle terugverdientijd van FINEOS-systemen zal elk hoofd IT en
Informatievoorziening bij een levensverzekeraar aanspreken. Daarom hebben
we onze pakketten ook opgedeeld in afzonderlijke pakketten, om tegemoet te
komen aan de specifieke behoeften van levensverzekeraars."
FINEOS Life is bij Allianz Nederland al meer dan een jaar in gebruik, waar
het pakket de acquisitie- en verkoopfunctionaliteit sterk uitbreidt, de
polisbeheer-capaciteit vergroot en productontwikkeling versnelt. De
verzekeraar ontving zelfs de 'financial product of the year'-prijs van het
blad Money voor de nieuw levens- en pensioenproducten die met FINEOS Life
zijn geïntroduceerd.
FINEOS
FINEOS Corporation is een toonaangevend ontwikkelaar van innovatieve
softwareoplossingen voor banken en verzekeringsmaatschappijen.
FINEOS-producten omvatten software voor klantenbeheer, automatisering van
bedrijfsprocessen en productbeheerssystemen
In de front office stellen deze oplossingen banken en verzekeraars in staat
contacten van de organisatie met klanten doelmatig op te bouwen en te
onderhouden, de serviceniveaus te verbeteren en de operationele kosten
terug te dringen. In de back office bieden de FINEOS-oplossingen
mogelijkheden tot snelle productontwikkeling en onderhoudscapaciteit.
FINEOS-producten kunnen afzonderlijk ingezet worden als specifieke
oplossing of gezamenlijk als complete ondernemingsbrede oplossing. Ze
kunnen gebruikt worden in alle kanalen en vestigingen van bedrijven, zoals
bijkantoren, call centers en internet en de oplossingen zijn op afstand
toegankelijk voor medewerkers, tussenpersonen en klanten.
Klanten van FINEOS zijn de toonaangevende financiële instellingen, zoals
ABN AMRO, Allianz, Fortis Inc, Skandia en de Zürich Financal Services
Group. FINEOS, een privé-onderneming, heeft vestigingen in Ierland,
Nederland, Scandinavië en de Verenigde Staten. Meer informatie is te vinden
op: www.FINEOS.com
---
Informatie voor de pers:
Lubbers & De Jong B.V.
Yvon Reitsma
t: 0031 (20) 421 05 65
e: yvon@l-dj.nl
---