Getronics N.V.



Amsterdam,
13 mei 2003
bayer sluit driejarig desktop outsourcing contract ter waarde
van circa
EUR 20 miljoen af met getronics

Getronics maakt vandaag bekend dat de Bayer Corporation de IT dienstverlener heeft geselecteerd als enige dienstverlener voor desktop outsourcing ten behoeve van haar computer-infrastructuur in de Verenigde Staten en Canada. Het contract ter waarde van EUR 20 miljoen heeft een looptijd van drie jaar en omvat alle business units van Bayer met in totaal 18.500 werknemers.
Getronics biedt desktop hardware en software support. Het gaat om Dell en IBM pc's en laptops. Op deze systemen zijn onder andere Microsoft programma's, Lotus Notes, virus en firewall software en klantspecifieke applicaties geïnstalleerd. Het contract omvat tevens assetmanagement, remote diagnostics en installations, moves, adds and changes. Deze dienstverlening is een integraal onderdeel van Getronics' NetWorkPlace-programma van ICT-infrastructuur oplossingen.

Getronics gekozen op basis van kwaliteit dienstverlening
Getronics heeft het nieuwe contract gekregen op basis van de kwaliteit van de dienstverlening die al geruime tijd aan Bayer in de Verenigde Staten en Canada wordt geboden. In het voorstel heeft Getronics bovendien oplossingen geboden voor het streven van Bayer om de ICT-uitgaven terug te brengen.
Bayer heeft in 2001 het initiatief genomen voor een verbetering van de kosteneffectiviteit en de kwaliteit van de dienstverlening van de ICT. In het kader van dit initiatief is Getronics nu gekozen als enige service provider voor computergebruikers op 200 locaties in de business units HealthCare, Crop Science, Polymers en Chemicals.
"Onze missie is om onze medewerkers de best verkrijgbare dienstverlening te geven", zegt Claudio Abreu, Vice President Information Systems Technology and Operations van Bayer. "De desktop/deskside services van Getronics sluiten goed aan bij onze eigen helpdesk activiteiten".
Getronics heeft het contract onder andere gekregen vanwege haar track record op het gebied van het leveren van ondersteuning in een aantal vestigingen van Bayer in de Verenigde Staten en Canada. Getronics heeft het onderhoud van systeemdiensten duidelijk gedefinieerd en houdt zich aan de overeengekomen service level agreements (SLAs).

Kevin Roche, general manager Getronics North America, zegt: "Desktop outsourcing is één van onze sterke punten. Het vertrouwen dat Bayer ons nu geeft, onderstreept ons succes op het gebied van hoogwaardige dienstverlening tegen aanvaardbare kosten. Bayer is één van een groeiend aantal opdrachtgevers dat het beheer van de IT-infrastructuur aan ons toevertrouwt."

Over Getronics
Met circa 23.000 medewerkers in ruim 30 landen, is Getronics één van 's werelds toonaangevende aanbieders van leveranciersonafhankelijke oplossingen en diensten voor de professionele gebruiker op het gebied van Informatie- en Communicatie Technologie (ICT). Getronics biedt advies en ontwerpt, bouwt, implementeert en beheert geavanceerde oplossingen en diensten op het gebied van Infrastructure Solutions en Business Solutions. Het hoofdkantoor van Getronics is gevestigd in Amsterdam. Daarnaast zijn er regionale hoofdvestigingen in Boston en Singapore. Getronics is genoteerd aan Euronext Amsterdam ('GTN'). Meer informatie is te vinden op www.getronics.com.