Ingezonden persbericht
- PERSBERICHT -
Vignette introduceert Vignette Dialog
Amsterdam, 13 mei 2003 - Vignette Corp. heeft Vignette® Dialog geïntroduceerd, een applicatie voor het automatiseren en personaliseren van multi-channel communicatie met klanten, prospects, partners en medewerkers. Interactie met deze doelgroepen wordt consistent via verschillende communicatiepunten geleverd, zoals websites, portals, telefoon, email, draadloze apparaten en direct mail. Hierdoor kunnen bedrijven langdurige en productieve relaties met hun belangrijkste doelgroepen opbouwen en in stand houden.
Vignette Dialog maakt gebruik van bestaande zakelijke content voor de ondersteuning van relatieprogramma's die meerdere communicatiekanalen en fases omvatten. Dialog houdt iedere afzonderlijke interactie bij, en geeft organisaties waardevol inzicht in individueel gedrag en voorkeuren. De kennis die zo opgebouwd wordt, wordt automatisch toegepast om gericht informatie te leveren die past bij de interesses van een individu.
"National Semiconductor heeft op ieder willekeurig moment 25 tot dertig actieve dialogen lopen," aldus Phil Gibson, vice president Web Business bij National Semiconductor Corp. "We gebruiken Vignette Dialog onder andere voor het identificeren van het besluitvormingsproces van de bezoekers van onze website, en voor het onder de aandacht brengen van onze online ontwikkel- en simulatietool, WEBENCH. In een recente campagne hebben we meer dan 30.000 bezoekers naar onze site weten te trekken. Met behulp van Vignette Dialog hebben we 9.000 van deze prospects om weten te zetten in WEBENCH gebruikers, een conversie van maar liefst dertig procent. De campagne had bovendien een uitstekende ROI: er zijn 3.000 ontwikkelkits gekocht."
Vignette Dialog, dat gebruik maakt van het intellectuele kapitaal dat Vignette eind 2002 heeft overgenomen van Revenio, heeft een grafische, browsergebaseerde interface. Hierdoor kunnen zakelijke gebruikers eenvoudig dialogen definiëren, wijzigen en bijhouden, zonder ondersteuning van de IT-organisatie. Gebruikers van het product kunnen real-time rapporten bekijken om onmiddelijk de kosten en resultaten van iedere klanteninteractie te plannen en beoordelen. Vignette Dialog werkt samen met bestaande zakelijke applicaties, zoals CRM-oplossingen en data warehouses.
"Het leveren van gepersonaliseerde, context-afhankelijke content is altijd al een reden geweest voor organisaties om hun contentbeheer-mogelijkheden te bekijken," aldus Robert Blumstein, research director van de CRM Analytics and Marketing Applications groep bij IDC Research. "Vignette Dialog's marketingautomatisering neemt dat een stap verder door interacties te creëren die aansluiten op de specifieke interesses van een prospect of klant."
Belangrijke mogelijkheden van Vignette Dialog zijn:
* interactieve dialogen: contentrijke dialogen die kunnen bestaan uit emailboodschappen met interactieve vragen; de antwoorden worden gebruikt om de volgende stap in de dialoog te bepalen;
* event-gebonden dialogen: dialogen kunnen starten naar aanleiding van een specifieke gebeurtenis, ze kunnen specifieke acties starten en externe systemen integreren; voorbeelden zijn websiteregistratie, het halverwege afbreken van een aankoop, of het opzeggen van een lidmaatschap of abonnement;
* multistep dialogen: deze kunnen iedere willekeurige periode omvatten en kunnen uit meerdere stappen bestaan;
* ondersteuning voor meerdere on- en offline communicatiekanalen, zoals email, webpagina's, telefoontjes, direct mail, piepers, sms-berichtjes, etc.;
* integratie met bronnen van zakelijke content, zoals bestandssystemen, databases, XML-repositories, ERP-applicaties, document management applicaties en andere data buiten de firewalls van de onderneming.
* Door middel van een nieuw programma biedt Vignette bestaande klanten de mogelijkheid om in dertig dagen 'up en running' te zijn met een nieuwe Vignette Dialog applicatie. Dankzij de snelle implementatie kunnen organisaties onmiddelijk waarde halen uit hun Vignette Dialog initiatieven. Meer informatie over dit programma kan gevonden worden op: http://www.vignette.com/30daycampaign/.
* Vignette Corp.
* Met Vignette (Nasdaq: VIGN) kunnen ondernemingen real-time voordeel behalen door snel zakelijke webapplicaties te bouwen, in te zetten en te optimaliseren. Ruim 1.600 succesvolle organisaties gebruiken Vignette voor hun webapplicaties. Vignette's hoofdkantoor is gevestigd in Austin, Texas. Daarnaast zijn er kantoren in Amerika, Europa, Azië en Australië. Vignette Benelux is gevestigd in Amsterdam.
* # # #
*
Ingezonden persbericht