PERSBERICHT
Ibis 1 euro-actie overweldigend succes
Amsterdam, 8 mei 2003 - De vorige week door Ibis Hotels gelanceerde 1
euro-actie is een overweldigend succes gebleken. Tijdens deze actie kon voor
1 euro en een knuffeldier een kamer worden geboekt in één van de 28 Ibis
hotels in Nederland en België. De kamers zijn beschikbaar voor de nacht van
zondag op maandag. De eerste boekingen konden worden geplaatst voor zondag 4
mei, het eerste weekend van de actie, de laatste voor zondag 31 augustus.
De kamers konden worden geboekt via de speciaal geopende website www.ibishotelknuffelaktie.com. Het grote aantal bezoekers heeft het online boekingssysteem geen problemen opgeleverd. In de nacht van vrijdag op zaterdag werden al ruim 2.000 kamers geboekt. Vooral zaterdagochtend liep het storm op de site, maar tot zondagavond zijn er nog kamers via internet geboekt tot een totaal van circa 9.990 reserveringen. Het aantal van 10.000 aangeboden kamers was dus gebaseerd op een goede schatting.
Een van de doelstellingen van de 1 euro-actie was potentiële gasten kennis
te laten maken met het Ibis-concept. Volgens Kees van Maaswaal, directeur
Accor Economy Hotels Benelux, lijkt dit geslaagd te zijn. "Hoewel het te
vroeg is om definitieve conclusies te trekken, heb ik van een aantal hotels
gehoord dat er inderdaad veel gasten zijn die door deze actie voor de eerste
keer slapen in een Ibis hotel."
Voor Van Maaswaal is dit een belangrijke ontwikkeling: "Met de 1 euro-actie
wilde Ibis niet alleen haar gastvrijheid tonen aan haar vaste klanten. We
zijn juist een brede campagne gestart, omdat we denken dat het Ibis-concept
bij een bredere doelgroep zal aanslaan. De uitstekende
prijs-kwaliteitverhouding, de goed verzorgde hotels en de perfecte service
zijn tekenend voor Ibis. Het zou me dan ook verbazen als het voor deze
mensen bij één bezoekje blijft."
Centraal element tijdens de 1 euro-actie is de knuffel die de bezoekers die
boeken via deze actie moeten meenemen. Veel mensen reageren hier zeer
positief op. Zo heeft Ibis ook van mensen die geen gebruik willen maken van
de actie wel knuffelbeesten gekregen. Dat betekent dat Ibis de komende
maanden meer dan 10.000 knuffels zal inzamelen. Kees van Maaswaal legt uit
wat Ibis met de knuffels van plan is: "Elk hotel zal een display maken met
alle ingezamelde knuffels. Dat gaat al gauw om een paar honderd per hotel!
Na afloop van de actie regelt Ibis dat de knuffels aan kinderen in
oorlogsgebieden of vluchtelingenkampen worden geschonken. Daarom vragen we
de schenkers ook een persoonlijke boodschap met de knuffels mee te geven."
Ibis kijkt vol tevredenheid terug op de 1 euro-actie. "We hebben met deze
actie een positief signaal willen afgeven. Gezien de reacties op de
advertenties die we hebben geplaatst en de website kunnen we met zekerheid
zeggen dat dit gelukt is. Juist omdat gastvrijheid bij ons zo hoog in het
vaandel staat, vinden we het belangrijk af en toe een dergelijke actie te
houden. We weten dan ook zeker dat zowel onze 'oude gasten' als nieuwe
bezoekers door deze actie een positief gevoel zullen overhouden aan de Ibis
1 euro-actie", aldus Van Maaswaal.
EINDE PERSBERICHT
Accor informatie
Met 150.000 medewerkers in 140 landen is Accor Europees marktleider en één
van 's werelds grootste organisaties op het gebied van reizen, toerisme en
zakelijke dienstverlening, met twee belangrijke internationale activiteiten:
- hotels: meer dan 3.836 hotels met 440.281 kamers in 90 landen en de
daaraan gerelateerde nevenactiviteiten zoals reisbureaus, restaurants en
casino's;
- services aan zakelijke klanten en openbare instellingen: dagelijks
maken 13 miljoen mensen in 31 landen gebruik van een breed scala aan
diensten (zoals maaltijdvouchers, sociale dienstverlening, kostenbeheer,
incentive/events) die door Accor opgezet en beheerd worden.
Accor is in Nederland vertegenwoordigd met 1 Sofitel Demeure (hotel The
Grand Amsterdam) 2 Sofitel, 4 Dorint, 7 Novotel, 25 Mercure Hotels, 9 Ibis,
1 Etap en 3 Formule I hotels.
In Nederland behoren ook Carlson Wagonlit Travel en de Accor Corporate
Service vouchers tot de groep Accor.
Noot voor de redactie,