XS4ALL
XS4ALL VERBETERT SERVICE CENTRE
7 mei 2003
Via het Service Centre van XS4ALL kunt u online allerlei eigenschappen
van uw abonnement beheren en wijzigen. XS4ALL heeft enkele zaken
verbeterd en toegevoegd aan het Service Centre. Zo kunt u vanaf nu
zelf, online, uw wachtwoord wijzigen als u dat kwijt bent. XS4ALL
heeft daarnaast verbruikstatistieken geïntroduceerd zodat klanten met
een ADSL abonnement makkelijk inzicht kunnen krijgen in de hoeveelheid
dataverkeer die zij genereren. Ook zijn er verbeteringen aangebracht
in de spamfilters die XS4ALL aan klanten ter beschikking stelt.
Zelf wachtwoord wijzigen:
Voorheen konden klanten die het wachtwoord van hun beheeraccount kwijt
waren dat alleen via XS4ALL laten wijzigen, na het faxen van een copy
van een geldig legitimatiebewijs. Klanten van XS4ALL die hun
wachtwoord kwijt zijn kunnen vanaf nu zelf online hun wachtwoord
wijzigen. Op het inlogscherm van het Service Centre van XS4ALL kunt u
de optie 'wachtwoord vergeten' aanklikken. U wordt dan gevraagd de
loginnaam van uw beheeraccount in te vullen. U krijgt vervolgens
automatisch een e-mail toegestuurd naar uw beheeraccount met daarin
een url. Als u de url volgt komt u op een speciale pagina van het
Service Centre, waar u gevraagd wordt uw relatienummer en
postcode/huisnummer in te vullen. U vindt uw relatienummer op de
factuur die u van XS4ALL krijgt. Als u deze gegevens hebt ingevuld,
wordt een nieuw wachtwoord gegenereerd en krijgt u de gelegenheid het
wachtwoord te accepteren, danwel te wijzigen en vervolgens te
accepteren.
De mogelijkheid om zelf het wachtwoord van uw beheeraccount te
wijzigen werkt alleen als uw mailclient en inbelinstellingen goed
geconfigureerd zijn en u dus wel toegang heeft tot internet en uw
e-mail nog kunt ophalen. Informatie over wat u moet doen als dit niet
het geval is vindt u hier:
http://www.xs4all.nl/helpdesk/eerstekeer/vragen.html#5
Vebruikstatistieken ADSL dataverkeer:
XS4ALL heeft voor haar ADSL klanten de mogelijkheid gecreëerd via hun
eigen verbruikstatistieken inzicht te krijgen in de hoeveelheid
dataverkeer die gebruikers genereren. Zo kunnen abonnees met Lite ADSL
controleren of de hoeveelheid dataverkeer die ze genereren binnen de
vastgestelde datalimiet van 2 GB per maand valt. Klanten met Basic en
Fast ADSL kunnen controleren hoe hun verbruik zich verhoudt tot de
Fair Use policy. Met de term 'dataverkeer' wordt bedoeld de
hoeveelheid data die wordt ontvangen (downstream) via uw
internetverbinding.
U kunt de statistieken inzien in het Service Centre van XS4ALL onder
het kopje 'ADSL verbruikstatistieken': https://service.xs4all.nl/
XS4ALL hanteert voor haar Basic en Fast ADSL abonnementen geen
datalimiet, maar een Fair Use policy. Een Fair Use policy houdt in dat
er geen vaste limiet is gesteld aan de hoeveelheid dataverkeer
gegeneerd via uw ADSL verbinding. Als een verbinding significant meer
dataverkeer genereert dan de gemiddelde ADSL verbinding met de
betreffende abonnementsvorm, kan XS4ALL contact opnemen met de abonnee
en deze verzoeken het gebruik aan te passen.
XS4ALL meet het dataverkeer niet zelf maar verkrijgt deze informatie
vanuit het ADSL netwerk van KPN. Ieder IP pakket bevat informatie die
aangeeft hoeveel data het pakket bevat. Deze gegevens worden
geaggregeerd en per uur per aansluiting naar XS4ALL verzonden. XS4ALL
verwerkt de gegevens en maakt ze individueel inzichtelijk. XS4ALL
stelt deze gegevens niet ter beschikking aan derden. Uw privacy is
gegarandeerd.
Meer informatie over de verbruikstatistieken vindt u in de FAQ:
http://www.xs4all.nl/adsl/faq.php#fairuse1
Wijzigingen XS4ALL spamfilters:
Om de filtering van spam verder te verbeteren, en een beter inzicht te
krijgen in de kwaliteit van de filtering, is de samenstelling van de
standaardprofielen van de spamfilters die XS4ALL gebruikt veranderd.
De samenstelling van de profielen en een toelichting bij de gebruikte
DNS blocklists zijn te vinden in het Service Centrum onder
'spamfilters'. https://service.xs4all.nl/
Klanten die het 'XS4ALL Standaardprofiel' gebruiken hoeven niets te
doen.
Voor klanten die het profiel 'Headermarkering Algemeen' gebruiken kan
het nodig zijn bestaande procmail- of mail-client filters die naar
specifieke blocklists in de headers kijken aan te passen.
Klanten die het profiel 'Blokkeren Algemeen' gebruiken wordt aangeraden de toelichting bij de diverse blocklists in het Service Centrum te lezen. Het 'Blokkeren Algemeen' profiel bestaat nog steeds uitsluitend uit blocklists met technische criteria.
Er worden uiteraard geen wijzigingen aangebracht in profielen die door klanten zelf zijn samengesteld. Ook niet als dat profiel gebaseerd is op een van de oorspronkelijke standaarprofielen.
Meer informatie over de XS4ALL spamfilters vindt u op: http://www.xs4all.nl/helpdesk/mail/spamfilter_faq.html
Meer informatie over spam vindt u op:
http://www.xs4all.nl/helpdesk/mail/spam_faq.html
XS4ALL blijft werken aan verbetering en uitbreiding van het Service
Centre. Nieuwe ontwikkelingen zullen via http://www.xs4all.nl en de
nieuwsbrief worden aangekondigd.