Nationale-Nederlanden
Nationale-Nederlanden gaat samenwerkingsverband aan met ArboNed en
Keerpunt
07-05-2003
Nationale-Nederlanden, ArboNed en Keerpunt gaan een
samenwerkingsverband aan om werkgevers integraal van dienst te zijn op
het gebied van ziekteverzuim. Na de zomer introduceren de partijen een
totaalpakket. Dit pakket regelt voor de werkgever alle zaken rondom
verzuim in één keer en administratief eenvoudig, van loondoorbetaling
en verzuimmanagement tot en met preventie en reïntegratie.
Nationale-Nederlanden en ArboNed zijn op hun terrein allebei grote
spelers. ArboNed telt als Arbodienst meer dan 60.000 klanten met ruim
1,1 miljoen werknemers. Nationale-Nederlanden is een vooraanstaande
aanbieder van verzuim- en inkomensverzekeringen. Keerpunt is het
bedrijf dat reïntegratieactiviteiten voor Nationale-Nederlanden
verricht.
Door het aangaan van een intensieve samenwerking spelen
Nationale-Nederlanden, ArboNed en Keerpunt in op de toenemende
behoefte van werkgevers aan ondersteuning en administratief gemak op
het gebied van verzuim. Met het totaalpakket wordt direct na de
ziekmelding zowel het proces van verzuimmanagement als het proces van
claimafwikkeling gestart.
Na de ziekmelding worden werkgever en werknemer door een deskundig
team begeleid. Daarnaast maakt een gunstige vergoedingsregeling voor
reïntegratieactiviteiten, zoals psychische en fysieke trainingen,
onderdeel uit van het pakket. Door de bundeling van de kennis en
ervaring van Nationale-Nederlanden, ArboNed en Keerpunt worden de
kosten van ziekteverzuim gereduceerd.
In de complexe wereld van verzuim en reïntegratie krijgt de werkgever
een compleet pakket van producten en diensten, die volledig op elkaar
zijn afgestemd. Een pakket dat leidt tot administratieve en financiële
voordelen voor de werkgever en waarmee hij uiteraard voldoet aan de
(toekomstige) wettelijke verplichtingen.