Ingezonden persbericht
Persbericht
Legend neemt nieuw logo in gebruik
Nieuw logo sluit aan op de zakelijke diversificatie en vormt de basis voor internationale ontwikkeling
(Hong Kong, 2 mei, 2003) - Legend Group Limited ("Legend") heeft vandaag de verandering van haar logo in bekendgemaakt. Legend Group wil hiermee de weg vrijmaken voor haar gediversifieerde zakelijke ontwikkeling en een basis leggen voor internationale expansie.
Ondanks deze verandering zullen zowel de Chinese als Engelse bedrijfsnamen
van Legend Group Limited gelijk blijven. Voor de huidige zakelijke
activiteiten in China blijft Legend gebruikmaken van haar Chinese naam (
) terwijl het Chinese logo
ook zal worden gebruikt in combinatie met het nieuwe Engelse logo Unable
to display image. Voor internationale markten zal alleen [Unable to display
image] worden gebruikt.
Yang Yuanqing, President & CEO van Legend: "Legend's marktpositie is één van
onze meest waardevolle verdiensten. Gezien onze snelle groei de afgelopen
jaren zochten we een logo dat de zakelijke diversificatie en de wens tot
internationalisering van Legend goed weer zou geven. We hebben binnen onze
strategie voor internationalisering in eerste instantie een Engelse merknaam
nodig die we onbeperkt en wereldwijd kunnen gebruiken. Aangezien de
oorspronkelijke Engelse merknaam "LEGEND" in veel landen al door andere
ondernemingen is geregistreerd, was het essentieel om een nieuwe Engelse
merknaam te ontwerpen en registreren. Hoewel de nadruk van onze activiteiten
nog altijd ligt in China, is uitbreiding naar internationale markten een
onvermijdelijk onderdeel binnen de globalisering van de IT-industrie en de
ontwikkeling van Legend. Om deze redenen nemen we proactieve maatregelen ter
voorbereiding."
"lenovo" is een nieuw woord dat door Legend is samengesteld. Het "le" in
"lenovo" staat voor de verbinding met "LEGEND" terwijl "novo" afkomstig is
uit het Latijn in de betekenis van innovatie en nieuwtje". De combinatie van
tot "lenovo" staat voor "een innovatief Legend", waarin vier goede
eigenschappen worden samengebracht, namelijk: "betrouwbaar", "innovatief &
energiek", "professional services" en "easy". Binnen het ontwerp wordt de
kleur blauw als basis genomen in combinatie met een modern en eenvoudig
ontwerp, waarmee "lenovo" staat voor levendig, professioneel, technologie,
diepgang en wijsheid.
en zijn reeds
wereldwijd geregistreerd door Legend. De overstap op het nieuwe logo zal
worden afgerond binnen een half jaar tot een jaar. De overstap zal het eerst
worden gemaakt in de grote steden en belangrijkste detailhandelsondernemingen
in de Volksrepubliek China, gevolgd door een stapsgewijze voltooiing in
andere steden en regio's in het land. Het nieuwe logo zal vanaf dit moment
worden gebruikt voor alle nieuwe producten. De overstap op een nieuwe
merkstructuur heeft tot gevolg dat Legend's consumer IT business, corporate
IT business, IT services business, handheld device business en alle
Legend-producten gebruik zullen maken van het nieuwe logo, terwijl de
moederborden-divisie het "QDI"-logo blijft toepassen.
Yang Yuanqing: "Na zorgvuldig de toekomststrategieën en recente
ontwikkelingen van Legend Group en de goede ervaringen van internationaal
bekende merken te hebben overwogen, hebben we gekozen voor een structuur die
uitgaat van één naam. Hierdoor kunnen we onze bronnen eenvoudiger
concentreren op de versterking van de waarde van het merk. We hebben de
afgelopen tijd uitvoerig marktonderzoek gedaan, waarna het logo en de Engelse
merknaam zijn onderworpen aan serieus overleg en verantwoording. Daarnaast
hebben we de hulp ingeroepen van een wereldwijd toonaangevend
consultancybureau op het gebied van merkvoering. Hun professionele advies
heeft ons geholpen om waardevolle ervaringen op te doen en om vele
merkgerelateerde procedures op te zetten en perfectioneren. We zijn ervan
overtuigd dat deze vernieuwingen het image van het merk Legend sterk zullen
verbeteren en de weg zullen bereiden voor een mooie toekomst voor onze
onderneming."
Yang Yuanqing vervolgt: "De overstap naar een nieuw logo brengt vergaande
lange-termijn veranderingen met zich mee voor de zakelijke ontwikkeling van
Legend Group, doordat onze positionering duidelijker wordt, onze onderneming
haar krachten bundelt, het internationaliseringsproces beter gestalte krijgt
en onze visie wordt verbreedt. We blijven veel belang hechten aan onze
klanten, zakelijke partners, medewerkers en aandeelhouders, op basis van onze
managementfilosofieën en kernwaarden."
Wegens het grote verantwoordelijkheidsgevoel dat Legend als grote Chinese
onderneming heeft voor de Volksrepubliek China en de Chinese bevolking is
besloten om - samen met het moeder- en zusterbedrijf - 10 miljoen RMB te
doneren voor de preventie van SARS (severe acute respiratory syndrome) in
Peking. Daarnaast hebben duizenden medewerkers van Legend een
donatieprogramma opgezet voor de bestrijding van SARS.
Legend is begonnen met de distributie van de eerste reeks in eigen beheer ontwikkelde handsets die gebruikmaken van het nieuwe logo " Unable to display image". Drie van de zes gelanceerde handsetmodellen (de G818, G900 en ET180) scharen zich onder de eerste lokaal ontwikkelde handsets die multimedia messaging service ("MMS") en groepsberichten ondersteunen. De G900 is een handset met handschriftherkenning en een hoge resolutie kleurenscherm met 260.000 pixels. Deze nieuwe producten onderstrepen de geslaagde samenwerking tussen telecommunicatie- en IT-technologie.
De nieuwe domeinnaam de Legend's website, www.lenovo.com, en het e-mailadres van de medewerkers (xxx@lenovo.com) zijn reeds actief. De originele domeinnaam van de website, www.legendgrp.com, kan nog steeds worden gebruikt.
Voor redactionele informatie kunt u contact opnemen met Influx PR,
Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn. Telefoon 055 - 366 3034. Email:
prinflux@cs.com.