Ingezonden persbericht


Informatica rapporteert opbrengst eerste kwartaal van $48,5 miljoen

Nieuwegein, 2 mei 2003 - Informatica (NASDAQ: INFA), marktleider in Business Analytics software, heeft haar resultaten van het eerste kwartaal - eindigend op 31 maart 2003 - bekendgemaakt.

De opbrengst in het eerste kwartaal van 2003 bedroeg $48,5 miljoen, vergelijkbaar met het eerste kwartaal in 2002. Het netto inkomen in het eerste kwartaal, berekend op basis van GAAP (U.S. general accepted accounting principles) bedraagt $1,2 miljoen of $0,01 per aandeel. In het eerste kwartaal van 2002 werd nog een netto verlies van $0,2 miljoen of $0,00 per aandeel gerapporteerd.

Ondanks de aanhoudende economische onzekerheid kon Informatica dit kwartaal blijven presteren en innoveren, zei Gaurav Dhillon, directeur en CEO van Informatica. Door nieuwe klanten te verwerven en nieuwe producten op de markt te brengen, heeft Informatica laten zien dat ze zich ontwikkelt naar een sterk en winstgevend bedrijf.

Mijlpalen die in het eerste kwartaal van 2003 door Informatica zijn behaald:


· De introductie van Power Analyzer 4, het nieuwe Business Intelligence platform van Informatica;

· 119 herhalingscontracten zijn afgesloten met huidige klanten;

· 42 contracten met nieuwe klanten zijn afgesloten, waaronder in Nederland met Postkantoren BV en ANWB;

· Informatica PowerCenter, het data-integratieplatform van Informatica werd onderdeel van het Advanced Development Center van CGEY in Wavre (België);

· Aankondiging van Linux ondersteuning voor alle business analytics producten van Informatica;

· Een SAP-certificatie voor alle data-integratie producten van Informatica;

· Behoud van de toppositie in Gartner s ETL Magic kwadrant voor de data-integratie software van Informatica.
Het volledige Engelstalige persbericht vindt u hier: http://www.informatica.com/News/Press+Releases/2003/04242003.htm

Over Informatica

Informatica is vooraanstaand leverancier van Business Analytics software, waarmee belangrijke zakelijke informatie door het hele bedrijf heen real-time inzichtelijk gemaakt kan worden. De Informatica producten bevatten zowel data-integratie-, datawarehousing- als business intelligence tools die naar eigen behoefte te combineren zijn. Het feit dat de juiste informatie op elk moment en waar ook ter wereld direct beschikbaar is voor de juiste mensen, maakt dat Informatica producten op korte termijn veel concurrentievoordeel opleveren.

Meer dan 1700 klanten wereldwijd, waaronder 79% van de Fortune 100, gebruiken Informatica data-integratie software voor het bouwen en beheren van datawarehouses. Vele innovatieve bedrijven zoals Motorola, Hewlett Packerd en General Electric gebruiken daarbij succesvol Informatica s analytische applicaties om hun bedrijfsprestaties te meten en optimaliseren. Meer informatie is te vinden op www.informatica.com/nl.

Voor meer informatie over dit bericht kunt u contact opnemen met:

Informatica T +31 (0) 30-6086700

Maaike Hilbrand M +31 (0) 6-51553760

Marketing Manager Benelux E-mail mhilbrand@informatica.com