Ingezonden persbericht

Utrecht, 1 mei 2003 - FINEOS, een toonaangevende ontwikkelaar van bank- en verzekeringssoftware, introduceert FINEOS 4.0, een nieuwe productlijn met bedrijfssoftware voor de front- and back office. FINEOS 4.0 is ontworpen om de dienstverlening, het productbeheer en het verkooptraject van financiële dienstverleners te ondersteunen en te verbeteren.

FINEOS 4.0 bestaat uit zes oplossingen die speciaal zijn ontwikkeld voor het bank- en verzekeringswezen: FINEOS Life, FINEOS Pensions, FINEOS Insure, FINEOS Banking, FINEOS Lending en FINEOS Employee Benefits. Dit laatste pakket is speciaal ontworpen voor de Noord-Amerikaanse verzekeringsmarkt. De komende maanden zal elke oplossing gefaseerd worden geïntroduceerd.

Elke FINEOS 4.0-oplossing bestaat uit afzonderlijke front- en backoffice-componenten die ook los van elkaar kunnen functioneren. Banken en verzekeraars kunnen bijvoorbeeld alleen FINEOS Life front office gebruiken. Als alle componenten worden geïmplementeerd ontstaat een bedrijfsbrede oplossing.

FINEOS FrontOffice
FINEOS FrontOffice bestaat uit diverse geïntegreerde toepassingsmodules en internetportalen. Hierdoor ontstaan bedrijfsbrede klantrelatiebeheer (CRM)- oplossingen en kunnen aanvragen middels straight through processing (STP) direct worden verwerkt. De extra functionaliteit versie van 4.0 verbetert de geautomatiseerde werkstroom, de procestechniek en het casusbeheer. De verbeteringen hebben betrekking op de volgende functionele gebieden:
· volledig beheer van het verkooptraject;
· volledige ondersteuning van het verkooptraject voor zowel groepen als individuen;
· volledige ondersteuning van het indienen van aanvragen tot schadevergoeding, en transacties rond aflossingen en vervaldata;
· geautomatiseerde ondersteuning van beslissingen.
FINEOS BackOffice
FINEOS BackOffice beschikt over contractbeheerapplicaties voor de volledige levenscyclus. In FINEOS 4.0 is vooral de functionaliteit van FINEOS Life op het gebied van contractbeheer sterk uitgebreid. Ook de Intelligent Event Engine, die mijlpaalgerelateerde bedrijfstransacties regelt voor elk bedrijfsonderdeel, breidt de functionaliteit sterk uit. De softwarecomponenten in versie 4.0 zijn volledig transparant, waardoor processen die via verschillende kanalen binnenkomen, of op verschillen locaties binnenkomen, toch naadloos worden geïntegreerd. Dit komt doordat het pakket gebruikersspecifieke ondersteuning op afstand biedt voor klanten, tussenpersonen en personeel in het veld.

De volledige productlijn met de internetportalen kan met of zonder commerciële portalserver (bijvoorbeeld de IBM Websphere Portal Server) worden geïmplementeerd, zodat klanten hierover op basis van functionaliteit en kosten kunnen beslissen.

Micheal Kelly, algemeen directeur van FINEOS zegt: "De markt heeft zich gerealiseerd dat er software-oplossingen moeten worden ontwikkeld voor specifieke verticale markten. Er is gebleken dat generieke software niet gebruikt kan worden voor bedrijven met zeer specifieke behoeften. De nieuwe FINEOS 4.0 productlijn biedt klanten front en back office-functionaliteit die speciaal is ontworpen voor hun specifieke bedrijfsactiviteit. Dit levert kostenbesparingen en strategische voordelen op. FINEOS-producten hebben al bewezen dat klanten hun producten en diensten sneller, effectiever en efficiënter kunnen leveren en dat de gedane investeringen zich snel terug verdienen."

FINEOS
FINEOS Corporation is een toonaangevend ontwikkelaar van innovatieve softwareoplossingen voor banken en verzekeringsmaatschappijen. FINEOS-producten omvatten software voor klantenbeheer, automatisering van bedrijfsprocessen en productbeheersystemen. In de front office stellen deze oplossingen banken en verzekeraars in staat contacten van de organisatie met klanten doelmatig op te bouwen en te onderhouden, de serviceniveaus te verbeteren en de operationele kosten terug te dringen. In de back office bieden de FINEOS-oplossingen mogelijkheden tot snelle productontwikkeling en onderhoudscapaciteit. FINEOS-producten kunnen afzonderlijk ingezet worden als specifieke oplossing of gezamenlijk als complete ondernemingsbrede oplossing. Ze kunnen gebruikt worden in alle kanalen en vestigingen van bedrijven, zoals bijkantoren, call centers en internet en de oplossingen zijn op afstand toegankelijk voor medewerkers, tussenpersonen en klanten.

Klanten van FINEOS zijn de toonaangevende financiële instellingen, zoals ABN AMRO, Allianz, Fortis Inc, Skandia en de Zürich Financal Services Group. FINEOS, een privé-onderneming, heeft vestigingen in Ierland, Nederland, Scandinavië en de Verenigde Staten. Meer informatie is te vinden op: www.FINEOS.com

Informatie voor de pers:
Lubbers & De Jong B.V.
Yvon Reitsma
t: 0031 (20) 421 05 65
e: yvon@l-dj.nl

Via de link: http://www.fineos.com/products/screenshots/ kunt u enkele schermafbeeldingen vinden van het nieuwe platform.