SNT BENELUX
BCC kiest voor SNT Connect services
BCC kiest voor kwaliteit in klantencontact met behulp van
e-serviceoplossing van SNT
BCC, aanbieder van consumenten electronica tegen de laagst mogelijke
prijs, gaat haar klantenservice verder optimaliseren met behulp van
Eresponse, de emailafhandelings- en web selfhelp-oplossing van SNT. In
februari zijn BCC en SNT gestart met een kleinschalige pilot met 10
agents in het inhouse callcenter van BCC. De pilot werd binnen een
maand uitgebreid naar 30 agents. Eveneens werden frequently asked
questions en selfhelp op de website van BCC geactiveerd. Begin april
is een contract voor 2 jaar gesloten.
Optimale klantenservice
Eresponse is een nieuwe dienst in het portfolio voor toegang en
bereikbaarheid van SNT. Eresponse standaardiseert en automatiseert de
afhandeling van e-mailberichten. De kern van het systeem is een
intelligente database, die via een selfhelp functie ook online, op de
website van het bedrijf, toegankelijk kan worden gemaakt. Met deze
functies en de uitgebreide rapportagemogelijkheden sluit Eresponse
naadloos aan bij de behoefte van BCC aan centraal kennisbeheer en de
behoefte aan management van de verschillende klantcontactkanalen.
Customer care van BCC
In de nieuwe customer care strategie van BCC wordt Eresponse ingezet
om de kwaliteit van dienstverlening te verhogen. Kwaliteitsverbetering
door consistentie in antwoorden en verhogen van responstijd van
emailberichten, structurering van het totale emailverkeer, het sneller
en beter beantwoorden van telefonische vragen evenals
informatieverschaffing buiten kantoortijden. Met Eresponse kan BCC aan
dossierbewaking van klantvragen en centraal kennisbeheer doen.
Hierdoor wordt de informatievoorziening tussen callcenter, expeditie,
technische dienst en winkels nog verder verbeterd. Door Eresponse in
te zetten als centrale informatiebron in de organisatie kunnen klanten
ongeacht of zij een winkel bezoeken of de website raadplegen, snel en
goed van de juiste informatie worden voorzien.
Profiel SNT
SNT participeert in de ontwikkeling van CRM-concepten voor
opdrachtgevers. In haar customer contact centers en door middel van
elektronische diensten geeft SNT uitvoering aan deze concepten door
opdrachtgevers via telefoon, e-mail, chat, co-browsing en SMS
bereikbaar te maken voor hun klanten. Uit deze klantcontacten wordt
met behulp van datamining technieken managementinformatie
gedestilleerd die opdrachtgevers kunnen aanwenden om hun
marketingstrategie verder in te vullen en duurzame relaties met
klanten op te bouwen. Met ruim 12.000 medewerkers verleent SNT vanuit
50 vestigingen in Nederland, België, Duitsland, Denemarken, Noorwegen,
Zweden, Finland en Frankrijk jaarlijks goede service aan miljoenen
consumenten.
Einde bericht
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Erwin Beswerda,
tijdens kantooruren op telefoon 00 31 79 368 69 00 of fax 00 31 79 368
51 94. Buiten kantooruren op 00 31 6 10 93 74 27. E-mail
ebeswerda@snt.com. Onze adresgegevens zijn: Koraalrood 70, 2718 SC
Zoetermeer, Postbus 182, 2700 AD Zoetermeer
01 mei 03 14:53