Ingezonden persbericht


Resellers en leveranciers enthousiast over ingram micro digital channel service
100e reseller website live

Nieuwegein, 1 mei 2003- Ingram Micro, Nederlands marktleider in full-service distributie van technologieproducten en diensten, is succesvol als marketing service provider naar leveranciers en resellers. Enkele maanden na lancering van de Ingram Micro Digital Channel service zijn de successen al duidelijk meetbaar. Momenteel hebben ruim 30 leveranciers en 150 resellers ingestemd met dit go-to-market initiatief om gezamenlijk verkoop- en marketingactiviteiten te exploiteren. Deze week is de 100e resellerwebsite afgerond en is nu voor eindgebruikers beschikbaar op het internet via www.wintelligent.nl. De overige 50 volgen gedurende de komende weken. Onder alle deelnemende resellers bevinden zich zowel mkb-resellers, als grotere corporate accounts.

Eric Segers, Managing Director van Ingram Micro: "In vergelijking met veel andere marketingoplossingen, is het de dealer die centraal staat en het meest gefaciliteerd wordt. Hij krijgt een eigen website of geïntegreerde componenten in zijn bestaande website, compleet voorbereide en opgemaakte elektronische nieuwsbrieven en bijbehorende direct mail software. Ingram Micro verzorgt de productinformatie in de dealerwebsites en neemt het samenstellen van eindgebruikersmailingen en de training van resellers op het gebied van elektronische direct marketing grotendeels voor zijn rekening.

Wouter Hulst, Manager Distribution en Resellers Cisco Systems Nederland, één van de participerende leveranciers, vult hem aan: "Nu er 100 resellers actief participeren en we hier ook vanuit Cisco Systems meer interactie mee krijgen, zien we de waarde alleen maar toenemen, en tegelijkertijd de kennisopbouw bij de resellers. Samen met Ingram Micro zijn we nu in staat om een online community te onderhouden en op een kosteneffectieve manier met de resellers te communiceren. Daarnaast geeft het ons de mogelijkheid om snel en doeltreffend naar eindgebruikers te communiceren samen met de resellers."

Ingram Micro introduceerde in september vorig jaar de Digital Channel Solution in samenwerking met channel internetbedrijf The Knowledge Factory. Deze -voor resellers gratis - service fungeert als digitaal marketingkanaal en accelereert, met behulp van dynamische websites en elektronische direct marketing, de informatievoorziening van leveranciers via Ingram Micro resellers naar eindgebruikers. Doel van de service is om in samenwerking met leveranciers processen te optimaliseren en kosten in het kanaal te besparen. informatievoorziening bij de leverancier laat afnemen, neemt anderzijds de beheersbaarheid ervan toe.

Over Ingram Micro
Ingram Micro Inc. is 's werelds grootste aanbieder van technologieproducten en supply chain management diensten. Met een omzet van meer dan 22.4 miljard dollar in boekjaar 2002 brengt het bedrijf op de beste manier technologie van de mensen die het maken, naar de mensen die het gebruiken. Bezoek www.ingrammicro.nl of www.ingrammicro-europress.com.