Ingezonden persbericht
Resellers en leveranciers enthousiast over ingram micro digital channel service
100e reseller website live
Nieuwegein, 1 mei 2003- Ingram Micro, Nederlands marktleider in full-service
distributie van technologieproducten en diensten, is succesvol als marketing
service provider naar leveranciers en resellers. Enkele maanden na lancering
van de Ingram Micro Digital Channel service zijn de successen al duidelijk
meetbaar. Momenteel hebben ruim 30 leveranciers en 150 resellers ingestemd
met dit go-to-market initiatief om gezamenlijk verkoop- en
marketingactiviteiten te exploiteren. Deze week is de 100e resellerwebsite
afgerond en is nu voor eindgebruikers beschikbaar op het internet via
www.wintelligent.nl. De overige 50 volgen gedurende de komende weken. Onder
alle deelnemende resellers bevinden zich zowel mkb-resellers, als grotere
corporate accounts.
Eric Segers, Managing Director van Ingram Micro: "In vergelijking met veel
andere marketingoplossingen, is het de dealer die centraal staat en het
meest gefaciliteerd wordt. Hij krijgt een eigen website of geïntegreerde
componenten in zijn bestaande website, compleet voorbereide en opgemaakte
elektronische nieuwsbrieven en bijbehorende direct mail software. Ingram
Micro verzorgt de productinformatie in de dealerwebsites en neemt het
samenstellen van eindgebruikersmailingen en de training van resellers op het
gebied van elektronische direct marketing grotendeels voor zijn rekening.
Wouter Hulst, Manager Distribution en Resellers Cisco Systems Nederland, één van de participerende leveranciers, vult hem aan: "Nu er 100 resellers actief participeren en we hier ook vanuit Cisco Systems meer interactie mee krijgen, zien we de waarde alleen maar toenemen, en tegelijkertijd de kennisopbouw bij de resellers. Samen met Ingram Micro zijn we nu in staat om een online community te onderhouden en op een kosteneffectieve manier met de resellers te communiceren. Daarnaast geeft het ons de mogelijkheid om snel en doeltreffend naar eindgebruikers te communiceren samen met de resellers."
Ingram Micro introduceerde in september vorig jaar de Digital Channel
Solution in samenwerking met channel internetbedrijf The Knowledge Factory.
Deze -voor resellers gratis - service fungeert als digitaal marketingkanaal
en accelereert, met behulp van dynamische websites en elektronische direct
marketing, de informatievoorziening van leveranciers via Ingram Micro
resellers naar eindgebruikers. Doel van de service is om in samenwerking met
leveranciers processen te optimaliseren en kosten in het kanaal te besparen.
informatievoorziening bij de leverancier laat afnemen, neemt anderzijds de
beheersbaarheid ervan toe.
Over Ingram Micro
Ingram Micro Inc. is 's werelds grootste aanbieder van technologieproducten
en supply chain management diensten. Met een omzet van meer dan 22.4 miljard
dollar in boekjaar 2002 brengt het bedrijf op de beste manier technologie
van de mensen die het maken, naar de mensen die het gebruiken. Bezoek
www.ingrammicro.nl of www.ingrammicro-europress.com.