Persberichten - 17/04/2003

Roularta Media Groep: Newsco Publishing

Newsco Publishing, een 100% dochtermaatschappij van Roularta Media Group, heeft sinds 2 april 2003, en dit om zich nog beter te profileren in de markt, haar organisatie versterkt met twee nieuwe krachten.

Vanaf heden wordt Yves Goeminne verantwoordelijk voor marketing en sales.
Zijn rijke ervaring in de media- en de marketingwereld zal hierbij zeker van pas komen (Pub Magazine : Sales Director; Kodak : Advertising Coordinator; Texaco : Supervisor Sales, Promotion Bnlx. Grande : founding partner; Roularta Media : Marketingmanager Businesbladen)

Tweede nieuwkomer bij Newsco Publishing in het team is Lodewijk Deleu. Deze gepassioneerde bladenmaker in hart en nieren wordt projectmanager.
Lodewijk Deleu is reeds jaren actief in het vak en weet wat magazines inhouden. Hij startte zijn carrière bij de Standaard Boekhandel. Verder was hij actief als coördinator bij Gazet van Antwerpen en actief bij de cultuurredactie van Het Nieuwsblad. Bij het opstarten van Clickx was hij er ook al bij en bekleedde de functie van hoofdredacteur. Later werd hij hoofdredacteur van Weekend Knack om tot slot zich bij Newsco toe te leggen op de nieuwe uitgeefprojecten van Newsco Publishing en de Magabooks voor de eigen Roularta Media Group uitgeverij.

Beide rapporteren rechtstreeks aan Michel Boedt, Directeur Newsco Publishing, die reeds meer dan 30 jaar werkzaam is in de uitgeverswereld: gestart als creatie/ontwerper bij Drukkerij Pluspoint en Advertising Manager De Zeewacht, later Advertising Manager Het Volk en Spectator. Nadien Promotion & Sales Manager Spectator, om vervolgens meer dan 20 jaar als Marketing & Promotion Manager te werken voor de eigen magazines van de Roularta Media Group.

Groot voordeel van Newsco Publishing is, dat zij via de synergie met de moederholding Roularta Media Group, de volledige know-how van het hele traject in huis heeft en zo een totaalconcept voor sponsored magazines kan aanbieden gaande van redactie, vertalingen, grafisch ontwerp, drukken, afwerking, distributie, data- en abonnementenbeheer tot verzending. Dit zowel voor de B-to-B als de B-to-C markt.

Deze uitgeefprojecten worden volledig in partnership met de klanten uitgewerkt op basis van grondige marketingstudies. Daardoor kunnen klanten naast de volledige full-service, zich ook beperken tot een aantal diensten van Newsco Publishing voor de samen-realisatie van hun magazine. Het is duidelijk dat dankzij de synergie met de grote uitgeversgroep deze onderneming over de sterkste troeven beschikt om topkwaliteit te leveren tegen de beste prijs.

Newsco Publishing brengt al meer dan tien jaar sponsored magazines uit en is één van de belangrijkste spelers op de markt van uitgeefprojecten voor derden. Newsco Publishing mag rekenen op belangrijke klanten zoals BMW (BMW Magazine - 140.000 exemplaren), Inno België (Sensa - 128.000 ex), Kaufhof/ Inno Duitsland (Galeria - 132.000 ex), E5-mode (E5 Meer dan mode - 650.000 ex), FNAC (Contact - 90.000 ex) en Wereldmediahuis (Mo Magazine - 137.000 ex) om maar de belangrijkste te noemen.

Dankzij de nauwe relatie met de redacties van de Roularta magazines kan Newsco Publishing putten uit een brede waaier van kwalitatieve journalistieke en artistieke ervaring.

Bron: Roularta Media Groep Provider: Euronext Brussels