Ingezonden persbericht
Aan de redactie:
Gezien de huidige onstabiliteit van de technologiemarkt en de wereldwijde economische situatie, wordt het steeds moeilijker voor IT-bedrijven om een solide positie te behouden. Siebel Systems weet echter in deze moeilijke omstandigheden haar vooraanstaande positie in de CRM-markt vast te houden, zoals onderschreven wordt door verschillende analistenrapporten die recent verschenen zijn.
Gartner Group heeft Siebel in elf van haar achttien CRM Magic Quadrant-evaluaties als leider opgenomen, vanwege Siebel's geleverde prestaties, maar ook vanwege haar visie op de ontwikkeling van de markt. Gartner heeft Siebel als leider opgenomen in onder andere de kwadranten voor B2B en B2C CRM Suites, Partner Relationship Management, EMEA Sales, en EMEA Customer Service and Support. Meest recent is Siebel opgenomen in Gartner's eService Suite Magic Quadrant.
Daarnaast heeft META Group onlangs haar tweede jaarlijkse analyse van leveranciers van CRM Application Suites uitgebracht. Siebel is daarin opgenomen als enige leider in deze markt. Volgens META zijn technologie en producten, bekendheid en reputatie, en financiële positie momenteel de meest kritieke factoren voor leveranciers in de CRM-markt.
Meer informatie vindt u in de onderstaande persberichten en op http://www.siebel.com/about/news_events/press_releases/2003/030409_eservice.shtm. Als u nog vragen heeft, of één van de analistenrapporten wilt ontvangen, aarzelt u dan niet contact op te nemen met Applied Communications.
Met vriendelijke groet,
Ezra van Tiel
Senior Account Executive
Applied Communications
t: +31 20 531 3738
f: +31 20 531 3701
e: ezra@appliedcom.com
www.appliedcom.com
Member of WhiteOaks International
Amsterdam - Barcelona - London - Madrid - Milan - Munich - Paris - San Francisco
- PERSBERICHT 1 VAN 2 -
Gartner positioneert Siebel Systems in tien 'Magic Leader Quadrants'
Indrukwekkend klantenbestand, technologische innovaties, goede bedrijfsresultaten en duidelijke visie zijn belangrijke factoren voor positionering in 'leader quadrant'
SAN MATEO, Calif. - 27 maart 2003 - Gartner Group heeft Siebel Systems in tien van de achttien Customer Relationship Management (CRM) Magic Quadrant-evaluaties gepositioneerd in het zogeheten 'Leader Quadrant'. In de Customer Relationship Management (CRM) Magic Quadrant-evaluaties ligt de nadruk op het beoordelen van de mogelijkheden die de diverse softwarebedrijven hun klanten bieden ten aanzien van multichannel sales, marketing en klantenservice. Siebel Systems is de enige aanbieder die als 'leader' in tien van de achttien 'magic quadrants' is gepositioneerd.
Gartner definieert 'leaders' als aanbieders die niet alleen momenteel goed presteren, maar bovendien een duidelijke visie hebben op de richting waarin de markt zich ontwikkelt en actief bezig zijn met het opbouwen van de competenties die nodig zijn om hun toonaangevende positie in de markt te behouden en verder te verbeteren. De kwadranten vormen een weerslag van het algehele succes dat aanbieders kennen ten aanzien van het verkopen, in gebruik nemen, ondersteunen en uitbreiden van hun toepassingen.1)
Van de achttien CRM Magic Quadrants die Gartner jaarlijks publiceert, heeft het onderzoeksbureau na een grondige evaluatie Siebel Systems gepositioneerd in het leader quadrant in de volgende categorieën: B2B CRM Suites, B2C CRM Suites, Direct Sales Technology, Sales Configuration, CRM Sales Suites, Partner Relationship Management, CRM Field Service Management en Customer Service and Support Suites.2) Siebel Systems is eveneens opgenomen in de internationale CRM-evaluaties van Gartner, hetgeen geresulteerd heeft in een positionering in de leader quadrants van de recent verschenen EMEA Sales3) en EMEA Customer Service and Support (CSS) Magic Quadrants4).
"Deze prestatie is vooral te danken aan de innovatieve manier waarop onze klanten gebruik maken van CRM", zegt David Schmaier, executive vice president van Siebel Systems. "Onze positie in het leader quadrant in tien CRM Magic Quadrants is een duidelijke indicatie van onze domeinkennis ten aanzien van ieder aspect van verkoop, marketing en serviceverlening."
Bedrijven gebruiken Gartner's Magic Quadrants als een objectieve en grondige evaluatie van de mogelijkheden van internationale aanbieders, de rijkdom van de geboden functionaliteit, de bewezen schaalbaarheid van de oplossingen, technologische innovatie, de visie en de financiële gezondheid van de aanbieders, en de kwaliteit van de klantenbestanden. Het uitgebreide evaluatieprogramma van Gartner is ontwikkeld om een 'snapshot' te kunnen geven van de prestaties van de diverse aanbieders ten opzichte van elkaar en een beeld te kunnen geven van de richting waarin de markt zich ontwikkeld. Klanten kunnen hierdoor betere investeringsbeslissingen nemen.
Gartner stelt vast dat CRM een bedrijfskritische factor van formaat is. CRM "verdient de aandacht - en het budget - van bedrijven die graag willen groeien en zichzelf willen onderscheiden van hun concurrenten".5) Gezien het strategische belang van CRM schat Gartner Dataquest dat bedrijven in 2002 circa 25 miljard dollar hebben geïnvesteerd in CRM-software, een bedrag dat naar verwachting de komende jaren een tweecijferig groeipercentage te zien zal geven.6) Van dit bedrag wordt echter slechts 3,7 miljard ofwel circa 15 procent besteed aan CRM-pakketten. Het overgrote deel van de investeringen is bedoeld voor het ontwikkelen van maatwerkoplossingen. Nu de verschuiving van maatwerk naar standaardpakketten zich versnelt, plaatsen de domein- en branchekennis, de technologische vooraanstaande positie van het bedrijf en het bewezen succes dat klanten van Siebel-oplossingen behalen Siebel Systems in een unieke positie om optimaal te profiteren van de enorme kansen die de CRM-markt biedt.
Wereldwijd nemen klanten Siebel eBusiness Applications in gebruik Om de samenwerking met klanten te verbeteren, vervangt Cable & Wireless wereldwijd een groot aantal 'standalone' CRM-systemen door één enkel gemeenschappelijk Siebel CRM-platform. Op dit moment kunnen werknemers en strategische partners in Europa, de Verenigde Staten en Japan reeds gebruik maken van deze oplossing. Naar verwachting zal de implementatie nog dit jaar tot een brede reeks van zakelijke voordelen en verbeteringen op het gebied van ICT leiden.
"Cable & Wireless is continu bezig met het zoeken naar manieren om de samenwerking met onze klanten te verbeteren", zegt Kunal Malik, director of CRM Strategy van Cable & Wireless. "Wij gebruiken Siebel eBusiness Applications 'out-of-the-box' vanwege de best practices die in Siebel 7 zijn opgenomen en de zogenaamde 'zero footprint' webarchitectuur. Deze voordelen zijn voor ons van groot belang om wereldwijd op succesvolle en efficiënte wijze met onze klanten te kunnen samenwerken."
Toonaangevende aanbieders in tal van branches en sectoren hebben Siebel eBusiness Applications gekozen als standaard oplossing voor CRM. Voorbeelden zijn Abbey National Plc, Akzo Nobel Organon, American Heart Association Inc, American Suzuki Motor Corporation, Aventis Pharma Deutschland GmbH, Bally Gaming and Systems, Bank of America Technology Operations, Bank of Montreal, Barclays Bank Plc, Blue Cross and Blue Shield of Florida Inc, The Boeing Company, Carnival Cruise Lines, The Clorox Services Company, Commerzbank AG, DHL Worldwide Express Inc, The Dow Chemical Company, Dresdner Bank AG, Electricité de France, Ford Motor Company, General Services Administration, The Gillette Company, Hershey Food Corporation, Hewlett Packard Company, Hoffman-La Roche AG, Ingersoll-Rand Company, Intuit Inc, Marks and Spencer, Maytag Corporation, Michelin North America Inc, Mitsubishi Motor Sales of America Inc, Nissan North America Inc, Perrier Group of America, Philips Medical Systems, Raytheon Aircraft Company, Royal Bank of Canada, Royal Caribbean Cruises, Sallie Mae Inc, Schering-Plough Healthcare Products Inc, Siemens Business Services GmbH & Co, Staples Inc, Telecom Italia Mobile SpA, Unilever Bestfoods Deutschland GmbH, Union Pacific Railroad Company, Verizon Global Solutions Inc, Volvo IT North Amrica en Warner Home Video.
Een compleet overzicht van de Gartner Magic Quadrants is te vinden op http://www.siebel.com/leader.
1) CRM Large-Enterprise-Suite 2003 Magic Quadrant Criteria, M. Maoz, G. Herschel, B. Eisenfeld, 24 January 2003. Page 1.
2) CRM Suite Magic Quadrant 2003: Business-to-Business, M. Maoz, 28 February 2003. CRM Suite Magic Quadrant 2003: Business-to-Consumer, M. Maoz, March 2003. CRM Sales Suite Vendors: 2003 Magic Quadrant, R. Desisto, 5 February 2003. The 1H03 Direct Sales Technology Magic Quadrant, J. Galvin, 10 February 2003. Sales Configuration Vendors: 1H03 MQ, R. DeSisto, 4 February 2003. CRM Field Service Management Magic Quadrant 2003, M. Maoz, 13 February 2003. Partner Relationship Management: 2003 Magic Quadrant, R. DeSisto, C. Marcus, 11 February 2003. Customer Service and Support Suite 2003 Magic Quadrant, M. Maoz, 18 February 2003.
3) EMEA Sales Applications Magic Quadrant 1H03, E. Thompson, 28 February 2003.
4) EMEA CSS Magic Quadrant 4Q02, A. Bona, J. Davies, 6 December 2002.
5) Taking the Measure of CRM's Value, G. Herschel, 31 January 2003.
6) Large Enterprise CRM Suites: Melodic or Mediocre?, M. Maoz, 3-5 March 2003. Page 5
The Magic Quadrant is copyrighted December, 2002 and February and March, 2003 by Gartner, Inc. and is reused with permission. Gartner's permission to print or reference its Magic Quadrant should not be deemed to be an endorsement of any company or product depicted in the quadrant. The Magic Quadrant is Gartner's opinion and is an analytical representation of a marketplace at and for a specific time period. It measures vendors against Gartner-defined criteria for a marketplace. The positioning of vendors within a Magic Quadrant is based on the complex interplay of many factors. Gartner does not advise enterprises to select only those firms in the Leaders segment. In some situations, firms in the Visionary, Challenger, or Niche Player segments may be the right match for an enterprise's requirements. Well-informed vendor selection decisions should rely on more than a Magic Quadrant. Gartner research is intended to be one of many information sources including other published information and direct analyst interaction. Gartner expressly disclaims all warranties, express or implied of fitness of this research for a particular purpose.
Over Siebel Systems
Siebel Systems Inc. (NASDAQ: SEBL) is de toonaangevende aanbieder van eBusiness-applicatiesoftware waarmee bedrijven producten en diensten aan klanten kunnen aanbieden, kunnen verkopen en service kunnen verlenen. Met wereldwijd meer dan 3500 klanten biedt Siebel Systems organisaties een reeks van 'best practices', CRM-, PRM- en ERM-toepassingen die volledig zijn afgestemd op individuele branches en sectoren en die zich bovendien in de praktijk ten volle hebben bewezen. Bedrijven kunnen hiermee klanten een superieure 'experience' bieden en winstgevende relaties met afnemers onderhouden. Siebel Systems beschikt wereldwijd over kantoren in meer dan 28 landen. Meer informatie is te vinden op www.siebelsystems.nl.
© 1990-2003 Siebel Systems Inc. Alle rechten voorbehouden. Siebel en het Siebel-logo zijn merken van Siebel Systems Inc. en kunnen geregistreerd zijn in bepaalde landen en jurisdicties. Alle andere productnamen, merknamen, logo's en symbolen kunnen merken zijn van hun respectievelijke eigenaren.
Meer informatie:
Sandra Wasseur
Marketing Director Northern-Europe
Siebel Systems
Telefoon: 020-5401000
# # # #
- PERSBERICHT 2 VAN 2 -
Siebel Systems Maintains Leadership Status in META Group's Second Annual CRM Application Suite Analysis
SAN MATEO, Calif. - April 14, 2003 - Siebel Systems, Inc. (NASDAQ: SEBL), a leading provider of multichannel eBusiness applications software, today announced that it has received top honors for CRM excellence in META Group's second annual METAspectrumSM vendor analysis for Customer Relationship Management (CRM) Application Suites.
META defines CRM applications as software comprised of operational, analytical, and collaborative capabilities that help manage and optimize customer relationships. Specifically, CRM suites enable users to manage customer-related information and data; automate front-office business processes across sales, marketing, and service; optimize customer transactions and interactions; and understand customer behavior patterns.
"The results of our CRM Application Suites evaluation mirror the criteria we use in helping our clients choose a CRM solution that meets their unique requirements," said Steve Bonadio, Senior Program Director, META Group, Inc. "In our 2003 evaluations, we found that vendor technology and products, awareness and reputation, and financial viability are among the most critical factors to customer success and for CRM market leadership."
META is raising the standard for customers' CRM assessment and purchase decisions by providing one of the most in-depth CRM evaluations in the information technology market today. META analysts use a variety of sources to generate their vendor ratings, including vendor surveys, customer references, META research data, and the analysts' collective experience in covering the CRM market.
"With its comprehensive evaluation criteria spanning all facets of CRM-from technology and industry focus to market share and financial strength-META's evaluation sets the highest standards for CRM technology providers," said David Schmaier, Executive Vice-President, Siebel Systems. "It is this rigorous analysis of CRM application suites that has allowed Siebel System's to maintain its sole leadership position in the 2003 CRM METAspectrum ranking."
Proven Customer Success
Siebel Systems' integrated family of eBusiness applications enables organizations to maximize their return on investment through the deployment of hundreds of industry-specific, customer-driven best practices for CRM. For example, through 3Com's deployment of Siebel Sales, Siebel PRM, Siebel Marketing, and Siebel Service to thousands of users, 3Com achieved a cost savings of $3 million per year. In addition, 3Com improved the efficiency of its demand generation, opportunity management, and lead conversion rates in concert with thousands of partners and resellers.
"Deploying Siebel technology across our sales, marketing, and service enterprise has allowed 3Com to consolidate 60 databases into a single data repository," said Ari Bose, CIO 3Com Corporation. "This has dramatically improved our data quality, sales productivity, and, most importantly, our ability to respond to the needs of our customers and partners."
Thousands of global leaders across all industries have selected Siebel Systems as their CRM standard, including Abbey National plc; American Century Investments, Inc.; Aventis Pharma Deutschland GmbH; Bank of America Technology Operations, Inc.; The Boeing Company; Carnival Cruise Lines; Cisco Systems, Inc.; Credit Suisse Asset Management; DHL Worldwide Express, Inc.; Dresdner Bank AG; GlaxoSmithKline Research & Development Ltd.; Hewlett-Packard Company; Hoffman-La Roche AG; Intuit, Inc.; Lockheed Martin Corporation; Maytag Corporation; Mitsubishi Motor Sales of America, Inc.; Nissan North America, Inc.; The Pep Boys; Royal Bank of Canada; Royal Caribbean Cruises, Ltd.; Sallie Mae, Inc.; Schering-Plough HealthCare Products, Inc.; Telecom Italia Mobile SpA; Verizon Global Solutions, Inc.; and Warner Home Video.
The complete METAspectrumSM vendor analysis for Customer Relationship Management (CRM) Application Suites can be found at http://www.siebel.com/pr/meta
About Siebel Systems
Siebel Systems, Inc. is a leading provider of eBusiness applications software, enabling corporations to sell to, market to, and serve customers across multiple channels and lines of business. With more than 3,500 customers worldwide, Siebel Systems provides organizations with a proven set of industry-specific best practices, CRM applications, and business processes, empowering them to consistently deliver superior customer experiences and establish more profitable customer relationships. Siebel Systems' sales and service facilities are located in more than 28 countries.
METAspectrum Disclaimer
Copyright © 2003 META Group, Inc. All rights reserved. Permission to reproduce this research has been granted by META Group, Inc. Any further reproduction or redistribution of this research in any form without prior written approval is prohibited. METAspectrum is META Group's independent evaluation of a technology market, representing marketplace characteristics at a given time and are subject to change without notice. META Group's permission to reproduce this evaluation should not be deemed to be an endorsement of any company or product. META Group research is intended to be one of many information sources and decision-makers should not rely solely on the METAspectrum evaluation for making solution choices. META Group expressly disclaims all warranties, express or implied, including but not limited to fitness of this research for a particular purpose or merchantability.
Except for the historical information contained herein, this press release contains forward-looking statements that involve risk or uncertainties. Future operating results of Siebel Systems may differ from the results discussed or forecasted in the forward-looking statements due to factors that include, but are not limited to, risks associated with customer relations, such as the availability of Siebel Systems' products and services, customer implementation of products and services, relationships with customers, third-party vendors and systems integrators, concentration of revenues in a relatively small number of customers, existence of errors or defects in products, ability to successfully manage growth, significant current and expected additional competition and the need to continue to expand product distribution and services offerings. Further information on potential factors that could affect the financial results of Siebel Systems are included in Siebel Systems' Annual Report on Form 10-K, Quarterly Reports on Form 10-Q and its other filings with the Securities and Exchange Commission, which are available at www.sec.gov. Siebel Systems assumes no obligation to update the information in this press release.
Siebel is a trademark of Siebel Systems, Inc. and may be registered in certain jurisdictions. All other product and company names mentioned are the property of their respective owners and are mentioned for identification purposes only.
Meer informatie:
Sandra Wasseur
Marketing Director Northern-Europe
Siebel Systems
Telefoon: 020-5401000