Persuitnodiging
Universiteit van Amsterdam
Symposium 10-jarig bestaan opleiding Communicatiewetenschap aan UvA
De opleiding Communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam (UvA) bestaat tien jaar. De afdeling Communicatiewetenschap viert dit op zaterdag 12 april 2003 met het symposium Tien jaar Communicatiewetenschap - inspirerend fundament voor communicatiemensen. Tijdens het symposium spreken wetenschappers over onderwerpen die communicatiewetenschappers aan de UvA onderzoeken en doceren. Vrijdagmiddag 11 april houdt de vereniging van studenten Communicatiewetenschap Mercurius het symposium Verborgen Verleiders met ondermeer Jaap van Ginneken.
Symposium Tien jaar Communicatiewetenschap
Het symposium belicht het tienjarig bestaan van de voltijdopleiding Communicatiewetenschap en de specialisaties binnen de opleiding. Het ochtendprogramma bestaat uit twee lezingen: Een huishouden van Jan Steen? De 'communicatiehuishouding van een nieuwe opleiding door prof. dr. Joan Hemels (hoogleraar Communicatiewetenchap aan de UvA) en The State of Communication Science door prof. dr. Wolfgang Donsbach (TU Dresden en president-elect van de International Communication Association). 's Middags zijn er lezingen en discussies over de specialisaties: Commerciële Communicatie & Voorlichting, Communicatie & Organisatie, Media-Entertainment, Media-Management & Communicatiebeleid en Nieuws & Informatie.
Datum: zaterdag 12 april 2003, 10.00 - 17.00 uur
Locatie: Het Compagnietheater, Kloveniersburgwal 50, Amsterdam.
Aanmelding: akooy@pscw.uva.nl (beperkt aantal plaatsen beschikbaar)
Volledig programma: zie bijlage
Symposium studievereniging Mercurius
Ter gelegenheid van haar tienjarig bestaan houdt studievereniging Mercurius het symposium Verborgen Verleiders. Jaap van Ginneken (tevens auteur van gelijknamige boek) en Eva van Reijmersdal belichten het thema vanuit de wetenschap. Zij zijn beide verbonden aan de Amsterdam School of Communication Research van de UvA. In het tweede deel van de middag spreken Klaus van den Berg (Trendwatcher) en Jan Müller, Managing Director bij TBWA/ Neboko (het reclamebureau van onder meer Heineken en Cup a Soup) over de praktijk. Ze gaan in op vragen als: heeft de consument zelf nog invloed op zijn aankoopgedrag? Gaat de markt voor een snelle flirt of voor een duurzame relatie met de consument? Het symposium wordt afgesloten met een discussie onder leiding van dagvoorzitter Rik van de Westelaken (verslaggever en presentator bij het NOS-journaal).
Datum: vrijdag 11 april 2003, 13.00 - 18.00 uur.
Locatie: Stedelijk Museum Amsterdam, Paulus Potterstraat 13, 1071CX Amsterdam
Aanmelding en informatie: www.verborgenverleiders.nl.