VAN GEND & LOOS
DHL nieuwe naam voor Deutsche Post netwerk
DRIEBERGEN - maandag 31 maart 2003 . Van Gend & Loos Euro Express, DHL
en Danzas in de Benelux zullen vanaf dinsdag 1 april verder gaan onder
de naam DHL Benelux. Daarmee start in de Benelux de grootste
rebrandingsoperatie in de logistieke sector ooit. De drie bedrijven
maken deel uit van Deutsche Post World Net. Binnen het STAR programa
is er wereldwijd een vergaande harmonisatie onder het nieuwe DHL logo
gepland. DHL is immers vanaf heden ook wereldwijd de merknaam voor
alle voormalige Danzas, Euro Express en DHL bedrijven.
Door de samenvoeging van Van Gend & Loos Euro Express, DHL en Danzas
ontstaat een onderneming met meer dan 11.000 werknemers. Er is in deze
landen geen andere logisitieke dienstverlener met een groter wagenpark
dan DHL en geen van de andere aanbieders in deze markt is in staat
onder één merknaam zo.n breed portfolio van logisitieke
dienstverlening aan te bieden; van snelle koeriersservice tot logistic
solutions.
STAR is gericht op het optimaliseren van de synergie binnen de
Deutsche Post World Net organisatie. Het doel daarbij is het
realiseren van een volledige integratie van de bedrijven DHL, Danzas
en Van Gend & Loos Euro Express. Hiermee is een beslissende stap gezet
in de ontwikkeling van Deutsche Post World Net om wereldwijd uit te
groeien tot marktleidende aanbieder van geïntegreerde dienstverlening
op het gebied van logistiek en distributie .
Van Gend & Loos maakt sinds 1999 deel uit van Deutsche Post. DHL is in
2002 voor 100% in handen gekomen van DPWN en Danzas werd in 1998 door
DPWN overgenomen.
Het management van Deutsche Post World Net heeft sinds het begin van
het jaar 115 verschillende projecten aangewezen die in hoog tempo
zullen worden uitgevoerd in de periode tot 2005. Deze projecten zullen
alle divisies van de groep beïnvloeden. De overkoepelende naam van dit
project is STAR.
Van buitengewoon belang in dit kader is de naam DHL, die in de
toekomst als merknaam zal fungeren voor alle activiteiten op het
gebied van expresse en logistiek van de groep. Met ingang van 1 april
2003 zullen de betreffende nationale en internationale pakket- en
expresse-dienstverlening en de logistieke activiteiten van Deutsche
Post World Net onder die naam verder gaan. Het nieuwe motto 'Eén merk,
één gezicht voor de klant' staat symbool voor de systematische
'one-stop-shopping'-aanpak van Deutsche Post World Net en biedt de
klant tal van voordelen.
Ad Ebus, CEO DHL Benelux: 'We willen dat DHL borg staat voor een
uniforme service en kwaliteit voor onze klanten wereldwijd. We streven
er naar om 's werelds grootste en meest succesvolle logistieke
aanbieder te worden, met één merk, één managementteam en één
aanspreekpunt.'
DHL is de grootste dienstverlener ter wereld op het gebied van
expresse vervoer en logistiek. Het bedrijf biedt innovatieve,
klantgerichte distributie-oplossingen en werkt er aan om deze vanuit
één loket aan te bieden. De expertise om klanten bij te staan met
logistieke oplossingen, expres diensten, lucht- en zeevracht alsmede
wegtransport kan DHL zowel op wereldwijde schaal als per land
aanbieden. Het geharmoniseerde netwerk van DHL verbindt wereldwijd
meer dan 220 landen.
DHL blijft continue innoveren en met meer dan 150.000 medewerkers
streven wij elke dag naar snelle en vooral gegarandeerde logistieke
dienstverlening die de verwachting van onze klanten overtreft.
Het hoofdkantoor van DHL is gevestigd in Brussel. DHL is 100% eigendom
van Deutsche Post World Net.
--- Noot voor de redactie,