Ingezonden persbericht

Persbericht

31 maart 2003

Salesforce.com integreert Outlook® e-mail
~ on-demand platform koppelt Microsoft e-mail applicatie aan CRM -oplossing zonder ingewikkelde IT-fratsen ~

Salesforce.com® heeft haar Microsoft Outlook® integratie-oplossing geïntroduceerd. Deze oplossing is gebaseerd op de integratie van salesforce.com s CRM-dienst met de Outlook applicatie van Microsoft. Het stelt gebruikers, die beide applicaties gebruiken, in staat om met hun klanten te communiceren, zonder daarbij de zorg te hebben dat belangrijke informatie verzeild raakt in desktopbestanden.

In tegenstelling tot andere e-mail integratie opties die momenteel op de markt zijn, bouwt salesforce.com voort op haar on-demand platform dat Outlook koppelt aan haar CRM-dienst, zonder daarbij een Exchange server in te zetten. Dankzij salesforce.com s XML API kunnen gegevens in real-time worden opgezocht. Dit levert direct voordelen op zonder extra rompslomp en kosten. Personeel van de verkoop- en consumentenafdelingen kunnen via Microsoft Outlook e-mails versturen en ontvangen. Relevante boodschappen kunnen vervolgens eenvoudig worden doorgesluisd naar salesforce.com door middel van vertouwde Outlook commando s. Hierdoor blijft een compleet overzicht van de klanten gewaarborgd.

"De combinatie van salesfore.com en Outlook maakt het voor ons mogelijk om onze naadloze communicatie met de klant te handhaven," aldus Marc Moskowitz, CRM project manager bij LivingNaturally.com. "Doordat het niet geïntegreerd hoeft te worden met onze Outlook mail configuratie of een Exchange server, zijn er geen extra IT problemen die opgelost moeten worden. Bovendien is er geen onderhoud nodig om ons team startklaar te maken."

Met de e-mail integratie-oplossing van salesforce.com kunnen gebruikers inkomende en uitgaande e-mails in verband brengen met een geschikte lead of contact in salesforce.com. Door gebruikers de flexibileit te bieden zelf te bepalen welke e-mail's opgeslagen worden in salesforce.com, worden e-mail opeenhopingen gereduceerd, terwijl informatie over deals en consumentenvraagstukken worden samengevat. Hierdoor is de informatie transparant voor de teamleden en het management. Doordat gegevens slechts één keer ingevoerd moeten worden, wordt de volledige informatievastlegging behouden. Hierdoor wordt zowel de productiviteit als de effectiviteit van de verkoopafdeling verhoogd.

"Dankzij de 'one-click' oplossing in onze Outlook integratie-oplossing heb je geen server integratie meer nodig. Hiermee bespaar je heel wat IT ellende en mensen hoeven hiervoor niet apart te worden getraind," aldus Fergus Gloster, vice-president, marketing salesforce.com EMEA. "De kracht van ons gebruikersmodel is het voortdurend uitbreiden van onze capaciteiten zonder dat onze klanten verder financiële investeringen of IT-verplichtingen hebben.

De Outlook integratie oplossing is gratis voor de Enterprise Edition- en Professional Edition gebruikers en zal vanaf Juni 2003 beschikbaar zijn.

Een recent onderzoek van Gartner heeft aangetoond dat 42 procent van alle aangeschafte software-licenties niet gebruikt wordt (Gartner Group, Maart 2003). Hier staat tegenover dat het gebruikersmodel van salesforce.com een CRM-technologie levert met een 'pay-as-you-go' basis voor direct succes. Met meer dan 6.000 klanten en 80.000 gebruikers in 110 landen levert salesforce.com op dit moment de meest succesvolle CRM-oplossing ter wereld.

Meer informatie over salesforce.com is te vinden op de virtual press room van LEWIS www.lewisvpr.com/clients/salesforce.html

(470 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over salesforce.com
Salesforce.com levert customer relationship management (CRM) applicaties en biedt deze aan als schaalbare on demand services. De salesforce.com productserie - Team Edition, Professional Edition, Enterprise Edition, Wireless Edition en Offline Edition- geeft bedrijven een volledig 360-graden overzicht van de klant. De succesvolle CRM-oplossingen van het bedrijf bieden geïntegreerde online sales force-automatisering, management van de klantenservice, helpdesk toepassingen en geautomatiseerde marketingapplicaties. Hiermee kunnen bedrijven op een succesvolle manier communiceren met klanten wereldwijd.

Het bedrijf heeft aanzienlijke waardering vanuit de branche ontvangen, waaronder twee vijf-sterren 'ratings' van PC Magazine, twee Deploy Awards van InfoWorld, Red Herring 100, Upsite Hot 100, Investor s Choice Award van Enterprise Outlook, Editors Choice van TMCLabs, Top 10 CRM Implementation van de Aberdeen Group en InfoWorld s 2001 CRM Technology of the Year.

Salesforce.com is opgericht in 1999 en heeft haar hoofdkantoor in San Francisco. Daarnaast heeft salesforce.com kantoren in Europa en Azië.

Salesforce.com is een geregistreerd handelsmerk van salesforce.com, Inc., San Francisco, California. Alle andere gebruikte handelsmerken en geregistreerde handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.

Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Yvonne van Bokhoven of Kim van Bokhoven bij LEWIS, het IT PR bureau. Tel: +31 (0)40 235 46 00Fax: +31 (0)40 235 46 01
E-mail: kimv/yvonnev@lewispr.comWebsite: http://www.lewispr.com

Voor overige informatie kunt u contact opnemen met Amanda Fennell, marketing manager bij salesforce.com EMEA: Tel: +353 1 272 3517Fax: +353 1 272 3501
E-mail: afennell@salesforce.com Website: http://www.salesforce.com

LEWIS Communications BV
Marketing and Media relations for Technology Companies Petunialaan 28
5582 HA Waalre
Nederland

tel: +31 (0)40 235 46 00
fax: +31 (0)40 235 46 01
web: http://www.lewispr.com
e-mail: persinfo@lewispr.com