ORANGE

Orange start activiteiten in nederland

Den Haag, 24 maart 2003 - Orange start zijn activiteiten in Nederland op maandag 31 maart 2003. De lancering van Orange Nederland gaat gepaard met de introductie van nieuwe producten en diensten. Deze bieden klanten meer vrijheid in het dagelijkse leven en meer keuzevrijheid, meer diensten en een nog betere service, en meer waarde voor hun geld. Bij dit alles wordt de klant een unieke beleving aangeboden zoals alleen Orange dat kan.

David Holliday, CEO van Orange Nederland over de lancering op 31 maart:
'Bij Orange ligt de focus op de klant, en dat zal altijd zo blijven. We bekijken de wereld door de ogen van de klant en passen ons aanbod aan veranderende wensen, eisen en voorkeuren van de klant aan. De introductie van Orange brengt creativiteit, innovatie en hoogstaande diensten naar Nederland. We zorgen ervoor dat klanten over datgene beschikken wat ze vandaag de dag nodig hebben en wensen. Hieraan voegen wij een ongeëvenaarde servicekwaliteit toe en een bijzondere beleving voor de klant. Kortom: we bieden gemak door communicatie in het dagelijkse leven aangenamer en gemakkelijker te maken.'

'Orange heeft in Nederland opmerkelijke vooruitgang geboekt. Onder Orange management is in de afgelopen twee jaar met behulp van een speciaal programma meer dan 400 miljoen Euro geïnvesteerd in het netwerk, de klantenservice, en het eigen retailnetwerk', vervolgt David Holliday. 'Hiervan zijn de resultaten meer dan duidelijk zichtbaar geworden en dat zal nu met Orange alleen nog maar worden versterkt.'

Michael Latimer, Executive Vice President Orange voor Noord-Europa, Azië en Afrika: 'De introductie van Orange in Nederland is een nieuwe mijlpaal op de weg naar een wereldwijd communicatiemerk. Nederland is van bijzonder strategisch belang, gezien onze aanwezigheid in de rest van Europa en de potentie van deze markt.'

Orange Nederland introduceert een nieuw aanbod van producten en diensten dat bestaande conventies doorbreekt en een nieuwe standaard neerzet voor innovatie, waarde en gemak.

Het aanbod bestaat uit:

-Orange Ready - Een nieuw prepay-product dat klanten complete vrijheid en controle over hun uitgaven biedt. Orange Ready kent een kwalitatief aanbod van verschillende telefoons die gecombineerd kunnen worden met vier verschillende pakketten om de behoeften en wensen van iedere klant tegemoet te kunnen komen.

-Orange Free - Een nieuw postpay-product dat volledige flexibiliteit biedt. Het is het enige product op de markt waarbij alles in de bundel is inbegrepen. Bovendien kunnen klanten hun facturen en informatie over hun gebruik op elk gewenst moment op het internet opzoeken.
-Orange Smart - Een innovatief 'derde alternatief' dat de controle over de uitgaven en de vrijheid van een prepay-aanbod (Orange Ready) combineert met de gunstige tarieven van een postpay-aanbod (Orange Free), zonder dat klanten een contract hoeven af te sluiten. Met Orange Smart hebben klanten controle over hun uitgaven door middel van vaste maandelijkse betalingen naar eigen keuze.
-Share -Share heeft een transparante kostenstructuur waarmee klanten voor 6 euro per maand gebruikmaken van ongelimiteerde GPRS-diensten, ongeacht het soort klant dat zij zijn. Share wordt geleverd met een brede reeks aantrekkelijke en betaalbare telefoons en combineert diensten zoals chat, e-mail, agenda, fotoalbum en uiteenlopende content.

-Orange SPV -Orange introduceert in de week van 31 maart de eerste telefoon met Microsoft Windows(r) in Nederland. De SPV is de eerste van een nieuwe generatie handsets. Deze nieuwe standaard in mobiele-communicatieapparatuur combineert hoge resolutie kleuren, snelheid, volledige webtoegang, gebruikersvriendelijke draadloze e-mail, MSN Messenger (instant messaging), een camera en een MP3-speler.

Commerciële activiteiten
De introductie van Orange wordt ondersteund door een radio-, televisie-, print- en outdoorcampagne. Deze activiteiten starten op 24 maart en lopen door tot en met aankomende zomer. Andere activiteiten omvatten een straattheater tour in acht grote steden en een immens drijvend Orange logo dat via de historische waterwegen van Amsterdam naar Rotterdam zal varen. Op 31 maart worden 33 Orange shops, waaronder twee in V&D-vestigingen voor het publiek geopend.

Over Orange
Orange is één van de grootste bedrijven voor mobiele communicatie ter wereld, met organisaties in 19 landen in Europa en daarbuiten. Orange biedt in Nederland een grote variëteit aan diensten voor persoonlijke communicatie, waaronder GSM1800-diensten. In Nederland heeft Orange ruim 1.000 medewerkers. Orange is voorkeursleverancier van de Nederlandse overheid. In juli 2000 verwierf het bedrijf een UMTS-licentie. Wereldwijd heeft Orange 44,4 miljoen klanten. Voor meer informatie over Orange: www.orange.nl