PERSBERICHT - 2003-03-29
Nu ook in Frankrijk, Engeland, Duitsland en België online
TRN: extra campagne NL DeLuxe in buurlanden
De promotiecampagne NL DeLuxe, die zich specifiek richt op de bezoeker aan
de luxe en bijzondere verblijfsaccommodaties, is uitgebreid naar onze
buurlanden Duitsland, Frankrijk, Engeland en België. Deze campagne,
ontwikkeld door Toerisme Recreatie Nederland (TRN), was tot voor kort alleen
gericht op de Nederlandse bezoeker.
Nu kunnen reizigers de website van NL DeLuxe in hun eigen taal bereiken via
www.holland.com of direct via de lokale websites van de Vestigingen van TRN
in deze landen.
De eerste effecten van de wereldwijde verslechterende economie, de oorlog in
Irak en de duurdere euro zijn merkbaar in de toeristische en congressector.
De intercontinentale toerist en zakenreiziger zijn terughoudend in het maken
van boekingen. Dit treft met name de grote steden, de horeca en hotellerie
in de hogere segmenten.
Eerdere ervaringen met dreigende crises leren dat toeristen ingeval van
onrust over het algemeen dichterbij huis op vakantie gaan, en dat besluiten
tot het organiseren van events of congressen worden uitgesteld of dichterbij
worden georganiseerd.
Bijzondere verblijfsaccommodaties
Daarom heeft TRN besloten om de activiteiten in Nederland en de ons
omringende landen te intensiveren en is het initiatief genomen om de
campagne NL DeLuxe uit te breiden naar Frankrijk, Engeland, Duitsland en
België.
NL DeLuxe richt zich speciaal op de luxe en bijzondere
verblijfsaccommodaties, maar de site geeft ook tips voor bijzondere
restaurants, golfbanen, kuuroorden en chique shoppen. Uit ervaring blijkt
dat in 'onrustige' tijden de kwaliteitsbewuste consument blijft zoeken naar
andere, originele overnachtingsmogelijkheden.
www.nldeluxe.nl
In Nederland is de campagne ook te vinden onder www.nldeluxe.nl. Reizigers
vanuit de andere landen kunnen via www.holland.com hun landensite
aanklikken. Op de homepage van de desbetreffende landensite is een directe
doorklik naar NL DeLuxe te vinden. Naast de uitbreiding van NL DeLuxe zullen
in binnen- en buitenland diverse 'redenen om juist nu Nederland te bezoeken'
extra worden benadrukt in verschillende marketingacties.