Gemeente Amersfoort
Klantcontactpunt Huursubsidie van start in Amersfoort
datum: 28 maart 2003
Met ingang van maandag aanstaande starten zowel de woningcorporaties
SCW en Portaal als de gemeente Amersfoort ieder een Klantcontactpunt
Huursubsidie. Dit informatiepunt is bedoeld voor aanvragers of
ontvangers van huursubsidie, die iets willen weten over hun aanvraag.
Mensen die voor het eerst huursubsidie hebben aangevraagd, kunnen
bijvoorbeeld nagaan hoever het ministerie van VROM is met het
behandelen van de aanvraag. Ook kan worden nagegaan hoe de
huursubsidiebijdrage wordt berekend.
Laagdrempelig
Dit nieuwe Klantcontactpunt Huursubsidie is bedoeld om klanten
dichtbij huis eenvoudig en laagdrempelig van informatie over
huursubsidie te voorzien. Met het nieuwe Klantcontactpunt Huursubsidie
hoeven mensen niet meer bij het ministerie van VROM aan de kloppen
voor informatie. Het ministerie verstrekt alleen telefonisch
informatie. Het Klantcontactpunt Huursubsidie kan worden bezocht maar
ook telefonisch worden geraadpleegd. Het verstrekken van informatie
per telefoon zal echter beperkt zijn in verband met de wet op
bescherming van persoonsgegeven. Bij een verzoek tot informatie dienen
klanten een sofinummer en correspondentiemummer van VROM bij de hand
te hebben. De informatie wordt verstrekt aan de hand van de gegevens
van het ministerie. Er is een rechtstreekse verbinding met de
VROM-computer.
Ministerie
Vorig jaar is een drastische wijziging in de uitvoering van de
huursubsidiewet doorgevoerd. Een aanvraag huursubsidie behoeft nog
maar een keer te worden ingediend. Gegevens zoals huur, inkomen en
bewoningssituatie worden door het ministerie van VROM zelf opgevraagd
bij de verhuurder, belastingdienst en gemeente. Op deze wijze kan VROM
sneller aanvragen beoordelen en afhandelen.
De informatie over de huursubsidie en aanvragen daarvoor is vanaf
maandag aanstaande dus in Amersfoort voorhanden. SCW en Portaal
richten zich daarbij vooral op de eigen huurders. Huurders van andere
verhuurders zoals makelaars, particulieren en verzorgingshuizen kunnen
bij de gemeente terecht. Huurders die al huursubsidie ontvangen of
hebben aangevraagd kunnen met behulp van het Klantcontactpunt
Huursubsidie nagaan hoever het met de behandeling van de aanvraag is
of zien welke gegevens VROM heeft vastgelegd.
Bereikbaarheid en openingstijden Klantcontactpunten Huursubsidie:
De medewerkers van de drie klantcontactpunten helpen bij het invullen
van een formulier of bij het nagaan of u recht heeft op huursubsidie.
Organisatie bezoekadres Bezoektijden:
SCW Heiligenbergerweg 60 Ma t/m Do. 8.00 uur t/m 16.30 uur
Vrijdag 8.00 uur t/m 12.00 uur
Telefonisch 4765444
Portaal Eemland Hooglandseweg 115 Ma t/m Vrij. 8.30 uur t/m 17.00 uur
Telefonisch Rayon Noord 4791920
Telefonisch Rayon Zuid 4791960
Gemeente Amersfoort Stadhuisplein 1 telefonisch 4694637
Ma t/m do 8.30 uur t/m 16.30 uur
Vrijdag 8.30 uur t/m 12.30 uur
Bezoek Uitsluitend na telefonische afspraak