Imtech NV
Imtech / Nieuws
Imtech Overig Nieuws
28 maart 2003
Grote namen kiezen voor Imdea
Vodafone, Wanadoo, Pfizer, VW, Telefonica. Klinkende namen die op
het eerste oog niets met elkaar te maken hebben. Toch is er een
overeenkomst: ze zijn het afgelopen jaar allemaal klant geworden
van het Imtech ICT-bedrijf Imdea in Spanje. Ondanks de
tegenvallende ontwikkelingen op de ICT-markt wereldwijd, heeft
Imdea vorig jaar 25 nieuwe klanten gegenereerd en 40 nieuwe
opdrachten gescoord. Algemeen Directeur Eduard van
der Boor: 'In korte tijd zijn wij een begrip in onze markt
geworden. Grote bedrijven kiezen voor Imdea om hun informatie te
beheren en te presenteren. Bijvoorbeeld in het geval van Vodafone:
die genereren telefoontikken. Daaruit volgt een eindeloze reeks
gegevens over verschillende telefoongesprekken, die nog niet per
klant gegroepeerd zijn. Wij zorgen ervoor dat de eindgebruiker een
keurige gespecificeerde nota van zijn telefoonkosten krijgt. Dat
kan op papier zijn, maar ook per e-mail of op internet. Onze
flexibiliteit, correctheid en expertise staan hoog aangeschreven.'
Daarom lijkt de tijd nu rijp om dit specialisme ook in Nederland in
te zet-ten. In samenspraak met Nederlandse Imtech ICT bedrijven
(PAC en het recent geacquireerde Brocom) wordt gekeken naar een
Nederlandse Imdea-opzet. 'Het is belangrijk om door te groeien',
aldus Van der Boor, 'en dat kan zeker in Nederland. Ik zie
uitstekende mogelijkheden voor kruisbestuiving.'
Eduard van der Boor: 'In korte tijd een begrip geworden'