Breed Platform Verzekerden en Werk
Samenvatting SUWI-rapport 2003
Staat de klant centraal? Ervaringen van één jaar SUWI
Mensen die afhankelijk zijn van een uitkering worden lang niet altijd
goed geholpen. Ze worden veelal van het kastje naar de muur gestuurd,
krijgen te maken met lange wachttijden, worden niet teruggebeld en
krijgen onvoldoende steun bij het zoeken naar een nieuwe baan. Dit
blijkt uit de rapport "Staat de klant centraal?" van het Breed
Platform Verzekerden en Werk, waarin ervaringen van één jaar SUWI
geïnventariseerd zijn.
De wet SUWI werd 1 januari 2002 ingevoerd om de structuur van de
sociale zekerheid overzichtelijk te maken. Daarbij werden drie
doelstellingen geformuleerd: werk boven inkomen, een klantgerichte
dienstverlening en een doelmatige en rechtmatige uitvoering. Deze
doelstellingen zijn na één jaar echter nog niet zichtbaar in de
praktijk.
Meer informatie over het rapport "Staat de klant centraal?" via ons
secretariaat.
Samenvatting SUWI-rapport 2003 (pdf, 80kb)