Ingezonden persbericht
Televisie ontmoet DSL
Alcatel benadrukt de groeiende synergie tussen de telecommunicatie- en
entertainmentindustrie via haar deelname in MIPTV-MILIA 2003
Stand: Marina Hall/MAR.08
Alcatel neemt van 24 tot en met 28 maart deel aan MIPTV, de internationale
televisiebeurs, en MILIA, het interactieve marktplein voor content, in
Cannes, Frankrijk. De aanwezigheid van Alcatel benadrukt de zakelijke
mogelijkheden die ontstaan door de groeiende synergie tussen de
telecommunicatie- en de entertainmentindustrie. Dit komt voort uit brede
beschikbaarheid van DSL en de acceptatie van allerlei nieuwe interactieve
diensten.
Als wereldwijd marktleider in breedbandtoegang, neemt Alcatel het initiatief
om te laten zien hoe deze technologie zowel de telecom- als de
entertainmentindustrieën ten goede komt. Alcatel is er van overtuigd dat
deze nieuwe toepassingen de groei van de beide industrieën kan stimuleren.
Meer dan 36 miljoen huishoudens wereldwijd hebben al toegang tot breedband
via hun telefoonlijn. De heersende opvatting onder analisten is dat dit
cijfer in 2005 meer dan verdrievoudigd zal zijn. Hierdoor ontstaat een
enorme markt voor interactieve Tv-diensten die toegankelijk zijn vanaf de
bank in onze woonkamer.
In haar rol als partner van het breedbandprogramma van de MILIA -conferentie
over interactieve content, zal Alcatel de laatste inzichten presenteren in
consumentengedrag in de wereld van breedbanddiensten, alsmede de impact
daarvan op de telecommunicatie- en entertainmentindustrie.
Het volledige persbericht vindt u in bijgaand document.
Voor nadere informatie:
Alcatel Telecom Nederland/Eva Fodor
T. 070 - 3079 815
E. eva.fodor@alcatel.nl