PERSBERICHT
20/03/2003
Vakjury kiest www.rituals.com als beste webwinkel
Uniek cosmeticamerk wint Nationale Thuiswinkel Award 2002
Gisteravond heeft de vakjury van de stichting Nationale Thuiswinkel
Awards
de website van Rituals; het jonge merk dat home- en bodycare
combineert,
uitgeroepen tot de beste webwinkel van 2002. "De site van Rituals
heeft een
prachtige trendy vormgeving. Haar presentatie is erg karakteristiek
voor de
doelgroep die zij probeert te bereiken en weet goed in te spelen op
hun
beleving. De intrigerende vormgeving, met bewegende beelden, zorgt
ervoor
dat je méér wilt zien. Bovendien sluit de redactionele context goed
aan bij
de positionering van de unieke producten. De site verstrekt die
informatie
die de bezoeker wil weten en de informatie is nog mooi verpakt ook.
Rituals
is er op een bijzonder fraaie wijze in geslaagd de sfeer van haar
winkels en
'shop-in-shops' naar haar website te vertalen", aldus het juryrapport.
Bovendien geeft de jury aan bewondering te hebben voor de manier
waarop
Rituals haar trendy-producten positioneert. De Nationale Thuiswinkel
Awards
2002 werden maandagavond 24 maart uitgereikt in het Okura hotel in
Amsterdam
en is een initiatief van Thuiswinkel.org, de branchevereniging voor
bedrijven die producten 'op afstand' verkopen via internet, de
telefoon of
per post.
Het jonge en snelgroeiende cosmeticamerk Rituals is het resultaat van
de
passie van een klein team van professionals uit de hele wereld. De
beste
parfumeurs, designers en ontwikkelaars zijn vanuit Parijs gaan
samenwerken
aan hun eigen droom; het creëren van een reeks producten voor iedere
dag,
maar uniek vormgegeven en verrassend geparfumeerd. Inmiddels heeft
Rituals
meer dan 175 producten waarin de modernste technologieën worden
gecombineerd
met de kennis van oude rituelen. In 2000 werd Rituals voor het eerst
geïntroduceerd in Nederland en in 2002 werd het unieke Rituals-concept
gelanceerd in Duitsland en Frankrijk.
De bijzondere Rituals-producten worden door consumenten steevast
omschreven
als "betaalbare miniluxe". De producten zijn niet alleen in de winkel
verkrijgbaar, maar kunnen ook vanuit huis besteld worden via
www.rituals.com. Een bijzondere site, die snel en ontdekkend winkelen
combineert. Bovendien biedt de site een unieke en eenvoudige
cadeauservice
waarmee je binnen drie werkdagen een mooi verpakt cadeautje met een
persoonlijke boodschap kan laten bezorgen.
"We zijn natuurlijk enorm trots dat onze website de Thuiswinkel Award
toegekend heeft gekregen. Vorig jaar is er hard aan gewerkt om de
website te
optimaliseren en de filosofie en sfeer van Rituals ook hierin door te
voeren. Bij het ontwerpen van de site is de uitstraling van de
Rituals-winkels op zo'n manier doorgevoerd dat ook bij dit medium het
Rituals-concept gehandhaafd blijft. Deze prijs is dan ook een enorme
erkenning en waardering voor alle medewerkers van Rituals", aldus
Raymond
Cloosterman, oprichter van Rituals.
Naast de flagshipstore in de Kalverstraat en de virtuele winkel is
Rituals
verkrijgbaar bij diverse warenhuizen en modefilialen in zowel
Nederland als
in het buitenland. Natuurlijk kunnen Rituals-producten ook besteld
worden
via de catalogus of via 0900 - 748 82 57. Voor een actueel overzicht
van
alle verkooppunten kijk je op www.rituals.com
- EINDE BERICHT -
Achtergrondinformatie (