Gemeente Breda
Persberichten
21-03-2003
Breda krijgt er 18 billboards bij
Op dit moment worden er op verschillende punten bij de invalswegen in
Breda voorbereidingen getroffen voor het plaatsen van billboards
(reclameborden). Hiervoor heeft de gemeente een overeenkomst gesloten
met reclamebureau Viacom Outdoor uit Amsterdam. Zo zijn er straks
billboards te zien aan de Claudius Prinsenlaan, de Nieuwe Kadijk, de
Backer en Ruebweg, Emerparklaan, Westerhagelaan, Graaf Engelbertlaan,
President Rooseveltlaan en Moerlaken.
De overeenkomst tot het plaatsen van deze billboards komt voort uit
het Buitenreclameplan. Dit plan geeft aan dat reclame door
veelkleurigheid en variatie op een positieve manier kan bijdragen aan
de identiteit van de openbare ruimte.
Met het plaatsen van de billboards wordt een zo groot mogelijke
attentiewaarde voor de adverteerder gecombineerd met een zo gering
mogelijke belasting van de openbare ruimte.
Op dit moment wordt er gewerkt aan het plaatsen van 13 reclameborden,
die een afmeting hebben van 4 m x 3 m. Later dit jaar komen er nog
eens 5 borden bij. De billboards worden gebruikt voor commerciële
uitingen en, om het meest effectief en minst belastend te zijn,
geplaatst langs hoofdwegen. De reclame-uitingen worden geëxploiteerd
door Viacom Outdoor .
Naast de billboards zijn er in de gemeente Breda ook 150
drievlaksborden en 150 lichtmastborden in gebruik. De drievlaksborden
zijn bestemd voor uitingen van culturele/sociale evenementen en op de
lichtmastborden staan reclame- uitingen van locale ondernemers.
De inkomsten die de gemeente voor de reclame-uitingen ontvangt worden
onder andere ingezet om beter in te kunnen spelen op klachten van
burgers met betrekking tot illegale reclames, uitstallingen en
terrassen.
Breda, 21 maart 2003