WGCC
Callcenter Groningen treedt toe tot de WGCC
Callcenter Groningen is toegetreden tot de Werkgeversvereniging
Callcenters (WGCC). Het bedrijf is gevestigd te Groningen. Momenteel
zijn er ca. 150 callcenter-medewerkers werkzaam.
Callcenter Groningen heeft een zeer divers aantal opdrachtgevers. 80%
van de activiteiten is te kenschetsen als outbound en 20% als inbound.
De verhouding tussen business-to-consumer en business-to-business is
60% en 40%. Directeur is Fred Bruggink met daarnaast Christiaan van
der Schoot als operationeel manager en Jeroen Westhof als commercieel
manager.
De WGCC vertegenwoordigt de zogenaamde facilitaire callcenters, die in
opdracht van derden telefonische en internet gerelateerde
dienstverlening verzorgen. In de komende vijf jaar zal het aantal
medewerkers in deze facilitaire callcenters verdubbelen. Het
Nederlandse bedrijfsleven - vooral banken en verzekeraars - zal haar
callcenter dienstverlening meer en meer extern gaan uitbesteden.
Daarnaast zullen steeds meer werkzaamheden rond het klantencontact van
organisaties 'geoutsourced' worden. Door deze groei komt een zware
verantwoordelijkheid voor werving en opleiding van medewerkers bij de
facilitaire bedrijven te liggen.
Doelstelling van de WGCC is de bundeling en behartiging van de
belangen van alle professionele callcenters in Nederland.
Kwaliteitsbewaking is voor deze jonge en snelgroeiende sector daarbij
van eminent belang. Daartoe worden initiatieven genomen op gebieden
als arbeidsvoorwaarden, arbeidsomstandigheden, opleiding en
scholing.
Nadere informatie voor de pers
Dian van Leeuwen, secretaris van de WGCC
Telefoon 070-320 67 44 / 06-53 787 589
Herman Nieuwenhuis
Telefoon 06 53 58 60 57
21 mrt 03 11:35