PERSBERICHT
20/03/2003

Muesli, Aardbei en Tropical; nieuwe smaken Breaker van Friesche Vlag

Friesche Vlag is met nieuwe smaken klaar voor voorjaar en zomer

Friesche Vlag breidt het assortiment zuivelsnacks uit met drie nieuwe varianten: Breaker Muesli, Breaker Aardbei en Breaker Tropical. De drie nieuwe smaken zijn een aanvulling op de bestaande smaken van het populaire tussendoortje, dat vorig jaar als primeur werd geïntroduceerd. De drie nieuwe smaken zijn vanaf begin april te koop bij diverse benzinepompen en op NS stations. Vanaf eind april zijn de nieuwe smaken ook in de supermarkten verkrijgbaar. Nathalie Mangnus, productmanager Breaker bij Friesche Vlag, legt uit: "We kregen steeds meer vraag van consumenten naar nieuwe smaken en ook naar varianten zonder pitten en granen. Met de introductie van de drie lekkere nieuwe Breaker-varianten komen we aan deze wensen van de consument tegemoet."

Nieuwe varianten, nieuwe combinaties
Breaker is een energierijk en verantwoord tussendoortje op basis van yoghurt in een handige knijpverpakking, waardoor zuivelliefhebbers overal en op ieder moment van de dag hiervan kunnen genieten. De bestaande smaken Perzik en Kers zijn verrijkt met zonnebloempitten. De nieuwe variant Breaker Muesli is een combinatie van yoghurt, fruit en granen. De nieuwe varianten Aardbei en Tropical bevatten druivensuikers in plaats van zonnebloempitten of granen. Breaker is dus een lekkere en verantwoorde combinatie die de energie geeft om er weer tegenaan te kunnen.

Succesvol
Breaker werd eind 2001 door Friesche Vlag geïntroduceerd. Vanaf de introductie heeft Friesche Vlag de Breakers ruimschoots boven verwachting verkocht. "Het succes van Breaker is te danken aan zowel de primeur van een yoghurt in knijpverpakking als aan de lekkere yoghurtsmaken. De nieuwe smaken bouwen voort op dit succes.", aldus Nathalie Mangnus. Friesche Vlag won met Breaker in 2002 de Bronzen Noot voor de meest innovatieve verpakking.

Friesche Vlag
Friesche Vlag is continu bezig met de ontwikkeling van nieuwe zuivelproducten. Het merk vertegenwoordigt een groot aantal producten, zoals Droomvla, Vanille Vla (als beste getest in de consumententest van FoodPersonality), Stracciatella (winnaar van de Wheel of Retail 2001), Drinkyoghurt, Breaker (winnaar van de Bronzen Noot 2002, voor de innovatieve verpakking), Milk & Fruit (winnaar van de Easy Living Award van het magazine Santé), Bollino, Cappuccinomelk en Halvamel. Friesche Vlag heeft in totaal 680 medewerkers in dienst. Het hoofdkantoor is gevestigd in Ede en de productielocaties in Groningen, Nijkerk en Drachten.