Gemeente Enkhuizen
Week 11: WOZ-waarde opvragen
Met 1 april in het vooruitzicht, de datum waarvoor de
belastingaangifte moet worden ingediend, komen regelmatig burgers de
WOZ-waarde opvragen in het stadskantoor. WOZ staat voor Waardering
Onroerende Zaken en is van belang voor de gemeente (voor de heffing
van de onroerende-zaakbelastingen), voor het Waterschap (voor de
waterschapsheffingen) en voor de Rijksbelastingdienst (voor het
huurwaardeforfait en de vermogensheffing). In het kader van de Wet
Bescherming Persoongegevens is een aantal spelregels opgesteld die
gelden voor het opvragen van de WOZ-waarde. Wat wij voornamelijk
willen benadrukken is dat u niet persoonlijk uw WOZ-waarde kunt
opvragen aan de balie van het stadskantoor.
* De WOZ-waarde kan alleen door belanghebbenden (eigenaren c.q.
gebruikers) worden opgevraagd en, mits zij gemachtigd zijn om voor
de belanghebbende op te treden, ook door Administratiekantoren.
Dus niet door toekomstige eigenaren/gebruikers.
* De WOZ-waarde kan alleen schriftelijk (per post of fax) bij het
taakveld Belastingen worden opgevraagd, postbus 11, 1600 AA
Enkhuizen, onder vermelding van uw naam, geboortedatum en het
adres waarvan u de waarde wil opvragen.
De afhandeling van binnengekomen aanvragen is ongeveer een werkweek.
Informatie
: taakveld Belastingen, tel.: (0228) 36 01 00.