Productschap Wijn

Nieuws

Persbericht Alsace en Asperges horen bij elkaar!

P E R S B E R I C H T

Rotterdam, 19 maart 2003

Alsace en Asperges horen bij elkaar!

Ook dit jaar wordt er weer campagne gevoerd voor Alsace en Asperges. Tenslotte zijn aspergegerechten onlosmakelijk verbonden met Alsace wijn en een winnend team moet je blijven ondersteunen.

Alsace wijnen worden al jaren gepositioneerd als gastronomische wijnen. En niet zonder reden. De gouden combinatie Pinot Blanc met asperges is niet meer weg te denken, een Riesling gaat graag de uitdaging aan met gebakken tilapia en de exotische, Aziatische keuken past uitstekend bij een Gewurztraminer.

De verkoop van Alsace wijnen in Nederland kent al jaren een piek in de periode van de asperges, waar zowel de producenten als de verschillende distributiekanalen nog steeds zeer tevreden over zijn. Daarom zal Vins dAlsace in de eerste helft van het jaar de aandacht richten op de combinatie Alsace en Asperges.
De tweede helft van het jaar zal, in nauwe samenwerking met het Nederlands Visbureau, de focus meer liggen op de talloze combinatiemogelijkheden van Alsace en Vis. Met name de combinatie Alsace en Mosselen zal extra onder de aandacht worden gebracht.

Alsace en Asperges horen bij elkaar
Wie aan asperges denkt, denkt vaak ook aan Alsace. Niet gek, want beide producten gaan uitstekend samen. Daarom ook dit jaar tijdens de aspergeperiode, vanaf half april tot eind juni, weer aandacht voor dit koppel.

De Alsace & Asperges campagne wordt in het aspergeseizoen ondersteund met advertenties in lifestyle en culinaire bladen, zoals Tip, Elle Eten, Nouveau en Elegance. Daarnaast is er voor de handel promotiemateriaal beschikbaar om de verkoop op de winkelvloer te stimuleren en de combinatie ook in de horeca uit te dragen. De themaposters, kistkaarten, foldertjes en menukaarten zijn gratis aan te vragen.

Om de consument aan te moedigen toch vooral een Alsace wijn te drinken bij een aspergegerecht, is er een consumentenwedstrijd ontwikkeld. Handel en horeca kunnen folders bestellen en zo de wedstrijd onder de aandacht van de consument brengen. Ook via de website www.vinsalsace.com kunnen consumenten deelnemen. Door aan de wedstrijd mee te doen, maken ze kans op één van de tien dinerbonnen.