Productschap Wijn
Nieuws
Persbericht Alsace en Asperges horen bij elkaar!
P E R S B E R I C H T
Rotterdam, 19 maart 2003
Alsace en Asperges horen bij elkaar!
Ook dit jaar wordt er weer campagne gevoerd voor Alsace en Asperges.
Tenslotte zijn aspergegerechten onlosmakelijk verbonden met Alsace
wijn en een winnend team moet je blijven ondersteunen.
Alsace wijnen worden al jaren gepositioneerd als gastronomische
wijnen. En niet zonder reden. De gouden combinatie Pinot Blanc met
asperges is niet meer weg te denken, een Riesling gaat graag de
uitdaging aan met gebakken tilapia en de exotische, Aziatische keuken
past uitstekend bij een Gewurztraminer.
De verkoop van Alsace wijnen in Nederland kent al jaren een piek in de
periode van de asperges, waar zowel de producenten als de
verschillende distributiekanalen nog steeds zeer tevreden over zijn.
Daarom zal Vins dAlsace in de eerste helft van het jaar de aandacht
richten op de combinatie Alsace en Asperges.
De tweede helft van het jaar zal, in nauwe samenwerking met het
Nederlands Visbureau, de focus meer liggen op de talloze
combinatiemogelijkheden van Alsace en Vis. Met name de combinatie
Alsace en Mosselen zal extra onder de aandacht worden gebracht.
Alsace en Asperges horen bij elkaar
Wie aan asperges denkt, denkt vaak ook aan Alsace. Niet gek, want
beide producten gaan uitstekend samen. Daarom ook dit jaar tijdens de
aspergeperiode, vanaf half april tot eind juni, weer aandacht voor dit
koppel.
De Alsace & Asperges campagne wordt in het aspergeseizoen ondersteund
met advertenties in lifestyle en culinaire bladen, zoals Tip, Elle
Eten, Nouveau en Elegance. Daarnaast is er voor de handel
promotiemateriaal beschikbaar om de verkoop op de winkelvloer te
stimuleren en de combinatie ook in de horeca uit te dragen. De
themaposters, kistkaarten, foldertjes en menukaarten zijn gratis aan
te vragen.
Om de consument aan te moedigen toch vooral een Alsace wijn te drinken
bij een aspergegerecht, is er een consumentenwedstrijd ontwikkeld.
Handel en horeca kunnen folders bestellen en zo de wedstrijd onder de
aandacht van de consument brengen. Ook via de website
www.vinsalsace.com kunnen consumenten deelnemen. Door aan de wedstrijd
mee te doen, maken ze kans op één van de tien dinerbonnen.