Gemeente Nijmegen
Gemeente Nijmegen start met proef Bedrijvenloket
De gemeente Nijmegen gaat haar dienstverlening aan ondernemers anders organiseren. Het college van Gemeente Nijmegen trekt hiervoor de komende twee jaar in totaal 400.000 uit. Met de instelling van een Bedrijvenloket wil de gemeente de dienstverlening aan bedrijven efficiënter organiseren en daarmee de klantgerichtheid aan de ondernemer verbeteren. De proef met het bedrijvenloket start waarschijnlijk in september dit jaar.
Bij de huidige manier van werken staat het product centraal en niet de vraag. Voor ondernemers, die vaak een complexe vraag hebben, betekent dit dat ze vaak onnodig veel tijd kwijt zijn om alles geregeld te krijgen. De nieuwe manier van werken voorziet in één centraal punt - het Bedrijvenloket -waar de ondernemer terecht kan. De accountmanagers van het Bedrijvenloket nemen de vraag in, kijken wat er nog meer nodig is, zetten de lijntjes uit naar de verschillende organisatieonderdelen en bewaken het proces. In het bedrijvenloket zijn de disciplines Bouwen, Economische Zaken, Milieu en Openbare Ruimte vertegenwoordigd. Om de nieuwe werkwijze regelmatig te evalueren en bij te sturen zal structureel klantonderzoek worden gedaan.