DE VOS JANSEN MARKTONDERZOEK
SMS onmisbaar als communicatie-middel
Nijmegen 18 maart 2003, uit een landelijk telefonisch onderzoek van De
Vos & Jansen Marktonderzoek blijkt dat de Short Message Service,
afgekort tot SMS niet meer weg te denken is uit de hedendaagse
telecommunicatie van de Nederlanders.
Het begrip SMS blijkt ook volledig te zijn ingeburgerd: van de mobiele
telefoonbezitters van 10 jaar en ouder (driekwart van de
ondervraagden) weet maar liefst 94% wat een SMS-bericht is.
De gemiddelde Nederlander ontvangt per week meer SMS-berichten dan dat
er uit eigen hand verstuurd worden. Dit verschil kan verklaard worden
doordat bijna een kwart van de respondenten ongevraagd SMS-berichten
krijgt van bedrijven of instanties. Met name respondenten tussen 20 en
29 jaar oud zijn de dupe: 40 % van hen krijgt gemiddeld circa 7
ongevraagde, commerciële berichtjes per maand.
Slechts 4 procent van de ondervraagden is nu of in het verleden lid
geweest van een SMS dienst. De ontevredenheid over de aangeboden
service in deze groep is hoog te noemen (bijna de helft is
ontevreden). Ruim de helft geeft als reden aan dat men er moeilijk
vanaf komt als men eenmaal aangemeld is.
Voor meer info kunt u contact opnemen met
De Vos & Jansen Marktonderzoek BV
Drs. Neeltje Kuipers
Tel: 024 3502797
18 mrt 03 10:21