Ingezonden persbericht

PERSBERICHT

SNS Bank kiest voor DataDistilleries om klantcontacten via meerdere kanalen te verbeteren

Voorspellende analytische software zorgt voor betere aansluiting bij individuele klantbehoeften

Amsterdam, 18 maart 2003 - DataDistilleries, marktleider op het gebied van voorspellende, real-time analytische oplossingen, maakt bekend dat bankverzekeraar SNS Bank, één van de vijf grootste banken in Nederland, heeft gekozen voor de aanschaf van de software van DataDistilleries. De analytische oplossing stelt SNS Bank in staat de persoonlijke wensen en behoeften van individuele klanten te voorspellen. De verkregen kennis wordt ingezet om effectievere marketingactiviteiten te verrichten en om in de kantoren, call centers, mailings en het internet, aanbiedingen te doen die meer op de klant zijn toegespitst. "Met DataDistilleries kunnen wij onze marketingactiviteiten op een hoger plan brengen doordat we een beter inzicht krijgen in het gedrag en de wensen van de klant en deze informatie steeds optimaal kunnen inzetten tijdens ieder klantcontact", aldus Herke Douw, hoofd Marketing Intelligence van SNS Bank.

Het voorspellen van individueel klantgedrag speelt een cruciale rol in de huidige strategie van veel bedrijven om de communicatie met iedere klant te baseren op de individuele behoeften, voorkeuren en waarde van die klant. Met de software van DataDistilleries kunnen marketingafdelingen de behoeften van klanten voorspellen en hun marketing- en verkoopcampagnes via alle kanalen daarop afstemmen. Zo gaan bedrijven steeds meer over van een traditionele massa-marketingaanpak naar honderden kleine, zeer gerichte campagnes per jaar. Deze actiegerichte campagnes leiden tot hogere conversieratios en aanzienlijke kostenreducties. Daarnaast kunnen medewerkers in call centers en kantoren worden ondersteund met automatisch gegenereerde, zeer gerichte verkoopsuggesties tijdens hun contact met de klant, waardoor meer effectieve verkoop van producten aan bestaande klanten kan plaatsvinden.

Marcel Holsheimer, president en oprichter van DataDistilleries: "Het gebruik van voorspellende analyses om het gedrag van individuele klanten beter te begrijpen en er beter op in te spelen, is essentieel voor het succesvol implementeren van een klantgerichte bedrijfsstrategie - het is van fundamenteel belang voor het opbouwen van langdurige en winstgevende relaties. Doordat DataDistilleries eenvoudig integreert in bestaande verkoop- en marketingomgevingen, kunnen we heel snel resultaten leveren - in dit geval verdient de investering zich in minder dan een jaar terug."

###

SNS Bank
SNS Bank richt zich op het creëeren van financiële middelen en mogelijkheden voor particulieren en bedrijven. De bank doet dit door actief innovatieve producten en diensten te bieden die zijn afgestemd op huidige en toekomstige behoeften. De hoofdactiviteit van de bank betreft het verschaffen van hypotheken en producten voor vermogensgroei en -bescherming. Naast de realtime dienstverlening op internet, beschikt SNS Bank over een landelijk netwerk van ongeveer 200 kantoren. SNS Bank heeft maar liefst 3500 gespecialiseerde medewerkers in dienst. Met een winst van ruim 93 miljoen Euro en een balanstotaal van meer dan 32 miljard Euro in 2001 behoort SNS Bank tot de top vijf van banken in Nederland. SNS Bank maakt deel uit van SNS Reaal Groep. Website: www.snsbank.nl.

DataDistilleries
DataDistilleries is marktleider op het gebied van voorspellende, real-time analytische software. DataDistilleries 3 verhoogt de effectiviteit van verkoop- en marketingactiviteiten via bestaande kanalen, gebaseerd op diepgaande kennis van klantgedrag en behoeften, evenals gerelateerde risico's en winstgevendheid. Met deze kennis wordt bepaald wat de beste (commerciële) actie is tijdens elk klantcontact.
DataDistilleries optimaliseert de bestaande infrastructuur, zoals campaign managers, callcenters en marketingdatabases. Gebruikers profiteren van verbeterde conversie op campagnes, lagere marketingkosten en toegenomen klanttevredenheid, wat resulteert in maximale klantwinstgevendheid en een snel investeringsrendement. Tot DataDistilleries' klantenkring behoren toonaangevende organisaties zoals ABN AMRO, Banque Populaire, Center Parcs, International Masters Publishers, Postbank (ING Groep), Spaarbeleg (Aegon) en Vodafone. Het hoofdkantoor van DataDistilleries is gevestigd in Nederland, daarnaast zijn er kantoren in Duitsland, Engeland, België en Frankrijk. Website: www.datadistilleries.com
.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
SNS Bank: Mia Schaafsma, tel.: 030 - 2914810 of e-mail: mia.schaafsma@sns.nl
DataDistilleries: Nathalie Hardijzer, tel.: 020 - 5620020 of e-mail: n.hardijzer@datadistilleries.com