Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
SNS Bank kiest voor DataDistilleries om klantcontacten via meerdere kanalen
te verbeteren
Voorspellende analytische software zorgt voor betere aansluiting bij
individuele klantbehoeften
Amsterdam, 18 maart 2003 - DataDistilleries, marktleider op het gebied van
voorspellende, real-time analytische oplossingen, maakt bekend dat
bankverzekeraar SNS Bank, één van de vijf grootste banken in Nederland,
heeft gekozen voor de aanschaf van de software van DataDistilleries. De
analytische oplossing stelt SNS Bank in staat de persoonlijke wensen en
behoeften van individuele klanten te voorspellen. De verkregen kennis wordt
ingezet om effectievere marketingactiviteiten te verrichten en om in de
kantoren, call centers, mailings en het internet, aanbiedingen te doen die
meer op de klant zijn toegespitst. "Met DataDistilleries kunnen wij onze
marketingactiviteiten op een hoger plan brengen doordat we een beter inzicht
krijgen in het gedrag en de wensen van de klant en deze informatie steeds
optimaal kunnen inzetten tijdens ieder klantcontact", aldus Herke Douw,
hoofd Marketing Intelligence van SNS Bank.
Het voorspellen van individueel klantgedrag speelt een cruciale rol in de
huidige strategie van veel bedrijven om de communicatie met iedere klant te
baseren op de individuele behoeften, voorkeuren en waarde van die klant. Met
de software van DataDistilleries kunnen marketingafdelingen de behoeften van
klanten voorspellen en hun marketing- en verkoopcampagnes via alle kanalen
daarop afstemmen. Zo gaan bedrijven steeds meer over van een traditionele
massa-marketingaanpak naar honderden kleine, zeer gerichte campagnes per
jaar. Deze actiegerichte campagnes leiden tot hogere conversieratios en
aanzienlijke kostenreducties. Daarnaast kunnen medewerkers in call centers
en kantoren worden ondersteund met automatisch gegenereerde, zeer gerichte
verkoopsuggesties tijdens hun contact met de klant, waardoor meer effectieve
verkoop van producten aan bestaande klanten kan plaatsvinden.
Marcel Holsheimer, president en oprichter van DataDistilleries: "Het gebruik van voorspellende analyses om het gedrag van individuele klanten beter te begrijpen en er beter op in te spelen, is essentieel voor het succesvol implementeren van een klantgerichte bedrijfsstrategie - het is van fundamenteel belang voor het opbouwen van langdurige en winstgevende relaties. Doordat DataDistilleries eenvoudig integreert in bestaande verkoop- en marketingomgevingen, kunnen we heel snel resultaten leveren - in dit geval verdient de investering zich in minder dan een jaar terug."
###
SNS Bank
SNS Bank richt zich op het creëeren van financiële middelen en mogelijkheden
voor particulieren en bedrijven. De bank doet dit door actief innovatieve
producten en diensten te bieden die zijn afgestemd op huidige en toekomstige
behoeften. De hoofdactiviteit van de bank betreft het verschaffen van
hypotheken en producten voor vermogensgroei en -bescherming. Naast de
realtime dienstverlening op internet, beschikt SNS Bank over een landelijk
netwerk van ongeveer 200 kantoren. SNS Bank heeft maar liefst 3500
gespecialiseerde medewerkers in dienst. Met een winst van ruim 93 miljoen
Euro en een balanstotaal van meer dan 32 miljard Euro in 2001 behoort SNS
Bank tot de top vijf van banken in Nederland. SNS Bank maakt deel uit van
SNS Reaal Groep. Website: www.snsbank.nl.
DataDistilleries
DataDistilleries is marktleider op het gebied van voorspellende, real-time
analytische software. DataDistilleries 3 verhoogt de effectiviteit van
verkoop- en marketingactiviteiten via bestaande kanalen, gebaseerd op
diepgaande kennis van klantgedrag en behoeften, evenals gerelateerde
risico's en winstgevendheid. Met deze kennis wordt bepaald wat de beste
(commerciële) actie is tijdens elk klantcontact.
DataDistilleries optimaliseert de bestaande infrastructuur, zoals campaign
managers, callcenters en marketingdatabases. Gebruikers profiteren van
verbeterde conversie op campagnes, lagere marketingkosten en toegenomen
klanttevredenheid, wat resulteert in maximale klantwinstgevendheid en een
snel investeringsrendement. Tot DataDistilleries' klantenkring behoren
toonaangevende organisaties zoals ABN AMRO, Banque Populaire, Center Parcs,
International Masters Publishers, Postbank (ING Groep), Spaarbeleg (Aegon)
en Vodafone. Het hoofdkantoor van DataDistilleries is gevestigd in
Nederland, daarnaast zijn er kantoren in Duitsland, Engeland, België en
Frankrijk. Website: www.datadistilleries.com
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
SNS Bank: Mia Schaafsma, tel.: 030 - 2914810 of e-mail: mia.schaafsma@sns.nl
DataDistilleries: Nathalie Hardijzer, tel.: 020 - 5620020 of e-mail:
n.hardijzer@datadistilleries.com