---
Start campagne E-loket 17 maart 2003
Vincent Brinkhof
Aanstaande maandag 17 maart 2003 geeft wethouder Veldhuijzen het startsein voor de E-loket campagne om de naamsbekendheid van dit loket en de website te vergroten. De campagne richt zich op het vergroten van kennis onder de inwoners van de gemeente Dordrecht. Via deze campagne wil de gemeente de inwoners uitnodigen een kijkje te nemen in de website en gebruik te maken van het E-loket.
De campagne loopt drie weken en eindigt op 4 april. Zij bestaat uit
reclames op de stadsbussen, posters op de driehoeksborden,
bioscoopreclame en radiospotjes op Exxact FM. Daarnaast nodigt
wethouder Veldhuijzen de inwoners van de gemeente uit hem E-vragen te
stellen op de speciale webpagina's over deze campagne die vanaf
maandag te vinden zijn op www.dordrecht.nl/actie. Op deze webpagina's
is bovendien een prijsvraag te vinden. Wethouder Veldhuijzen maakt een
week na de campagne de winnaar bekend.
Uit een recent gehouden onderzoek van het Sociaal Geografisch Bureau
(SGB) bleek dat de bekendheid van het E-loket aan de lage kant is. Van
de Dordtenaren heeft 31% wel eens van het E-loket gehoord. Overigens
is 60% van de Dordtenaren wel bekend met de website.
Het E-loket is 24 uur per dag geopend. De inwoners kunnen van huis uit zaken doen met de gemeente. Ze kunnen de aanvraagformulieren downloaden en versturen. Vervolgens kunnen ze precies zien wat er met hun aanvraag gebeurt en wanneer ze antwoord terug kunnen verwachten.
Het afgelopen jaar heeft Dordrecht flink geïnvesteerd in de
elektronische overheid. De website www.dordrecht.nl maakte in maart
2002 een flinke sprong voorwaarts van 300 naar de top op de
onafhankelijke monitor van advies.overheid.nl. Dordrecht lanceerde in
maart een volledig nieuwe website met een geïntegreerd elektronisch
loket (E-loket), waar Dordtenaren een uitgebreid pakket aan
elektronische dienstverlening aantreffen.