Gemeente Stede Broec
17-3-2003
BIJNA 2.500 MANKEMENTEN VERHOLPEN
Mankementenlijn een groot succes
Een kapotte lantaarnpaal. Een verkeersbord dat schuilgaat achter
weelderig groen. Een kapot gereden paaltje. Een ontbrekende
stoeptegel. Rondzwervend afval. Via onze Mankementenlijn proberen we
dit soort klachten zo snel mogelijk te verhelpen. Daarvoor hebben we
uw hulp nodig. U bent immers onze "oren en ogen". En dat werkt! In
2002 heeft u ons bijna 2.500 mankementen gemeld.
Klusjesman
Niet kijken, maar doen. Onder dat motto hebben wij enkele jaren
geleden een klusjesman aangesteld. Zijn voornaamste taak: klachten die
makkelijk zijn te verhelpen snel de wereld uithelpen. De gemeente koos
daarmee voor een praktische oplossing; deze klusjesman kwam in de
plaats van de inspecteur die alleen rondkijkt en registreert, zoals
dat in sommige gemeenten gebeurt. Daarnaast doen we dus een beroep op
u. En u geeft daaraan op grote schaal gehoor.
Snel aan de slag
Afhankelijk van de ernst en de aard van de klachten gaan we zo snel
mogelijk aan de slag. Problemen met de riolering worden als het kan
binnen een dag opgelost. Meldingen over kapotte lantaarnpalen worden
verzameld; twee keer per maand worden de mankementen verholpen.
Overhangend struikgewas wordt gesnoeid.
Verlichting en groen
De meeste meldingen het afgelopen jaar betroffen mankementen aan de
verlichting. U meldde ons 731 keer dat er iets mis was. Over groen en
recreatie kregen we van u 640 keer een melding. Problemen met wegen en
verkeer (458) staan nummer drie op onze mankementenlijst.
Signaleert u een mankement? Bel ons op telefoonnummer 510 111 of mail
ons uw klacht (gemeente@stedebroec.nl). Elke week vindt u op deze
pagina's in De Middenstander een mededeling met het nummer van de
mankementenlijn. Bedankt voor uw medewerking!