Gemeente Zoetermeer
Nieuwe aanpak arbeidsmarktcommunicatie
Vanaf 15 maart a.s. start de gemeente Zoetermeer met een gewijzigde
aanpak arbeidsmarktcommunicatie. Het thema van de advertenties is
'Zoetermeer is klaar voor de volgende fase. Jij ook?'
De nieuwe aanpak is gericht op de toekomst. Het blijft namelijk van
belang goed opgeleid personeel te werven en deze medewerkers - met
behulp van een goed arbeidsvoorwaardenpakket - voor de organisatie te
behouden. Bovendien is er een toenemende uitstroom van personeel als
gevolg van de pensioengerechtigde leeftijd. Om het bestaande budget
efficiënter te besteden is gekozen om in plaats van ad hoc individuele
personeelsadvertenties te plaatsen, de advertenties nu te clusteren en
te publiceren in verschillende bladen. Belangrijk verschil met de
bestaande personeelsadvertenties is de combinatie met citymarketing.
Via de advertenties wordt ook een relatie gelegd met de identiteit en
ontwikkeling van de gemeente en het beeld van de stad. Zoetermeer laat
zich daarin zien als een nieuwe toekomstgerichte stad die geworteld is
in een oud verleden.
Laatste wijziging: 14-03-2003