Ingezonden persbericht
TalentFirst
Raphaëlkerk
Raphaëlplein 27
1077 PX Amsterdam
020-531 82 71
Introductie TalentBranding® op Carrièrebeurs:
een unieke positioneringstool voor professionals.
TalentBranding® is een nieuw product van TalentFirst, dat 14 maart op de Carrièrebeurs gelanceerd zal worden. Professionals kunnen met deze workshop op basis van modern merk-denken en een uitgebreide wetenschappelijke talentenanalyse geholpen worden hun unieke (merk)waarden te ontdekken en strategisch in te zetten.
Nooit eerder werd er vanuit branding zo concreet en toepasbaar naar talenten van individuen gekeken. TalentBranding maakt gebruik van de Concepting filosofie en branding strategieën van David Aaker en Giep Franzen.
De workshop wordt gegeven door Huub van Zwieten, directeur van Talentenbureau TalentFirst en Mark van de Grift, communicatie consultant bij BSUR Concepting.
Sterke merken winnen door onderscheidend te zijn op waarden die het functionele overstijgen. Meer op imago dan op smaak wint Coca Cola het van Pepsi. De Bijenkorf mag duur zijn omdat de luxe van het merk op de gebruiker afstraalt.
De professional die bewust op zoek is naar een andere baan, trekt lering uit de marketing. Door bewust gekozen waarden over zichzelf te communiceren, onderscheidt hij zich van concurrenten. TalentBranding® laat professionals hun essentiele persoonlijke waarden ontdekken: sterk, onderscheidend en authentiek.
Deelnemers aan de workshop ondergaan voorafgaand aan de intensieve avond, via het internet een talentenanalyse. Na een inleiding over de positie van het merk in de marketing van de 21e eeuw, staan de eigen positionering en merkwaarden centraal. Voorbeelden als Wouter Bos en Pim Fortuyn tonen aan dat consequent vanuit waarden communiceren ook effectief is voor personen. De objectieve talentenanalyse, een bewezen Amerikaans en wereldwijd toegepast instrument, geeft zicht op de eigen authentieke waarden. Het derde deel van de workshop handelt over eenduidig communiceren van waarden in een CV, brief, sollicitatiegesprek, of 'elevator pitch'.
TalentBranding® wordt geleid door deskundigen uit verschillende werkvelden, en koppelt het beste van twee werelden:
Huub van Zwieten is als directeur verbonden aan Talentenbureau TalentFirst. Dit bureau onderscheidt zich met de visie 'Live Your Talents' middels bijzondere loopbaanworkshops, coaching en bemiddeling waarbij het belang van het individu uitgangspunt is.
Mark van de Grift, communicatieconsultant bij BSUR Concepting (Be As You Are) helpt diverse nationale en internationale bedrijven merkwaarden en merkessentie te communiceren met de klant.
De workshop TalentBranding® wordt maandelijks georganiseerd vanaf 3 april.
De workshops vinden plaats in de Raphaelkerk in Amsterdam.
Deelname kost eur 300,- voor bedrijfsdeelnemers.
Individuen betalen slechts eur 150,- .
Meer informatie over de workshop TalentBranding® of over de mogelijkheid zelf deel te nemen, is te verkrijgen bij:
Huub van Zwieten 06-24 15 70 76
http://www.talentfirst.nl
---- --