RABOBANK NEDERLAND

Rabobank wint twee EVA Event Awards

In categorieën integratie van events in de communicatiestrategie en Business-to-consumer events

Rabobank Nederland heeft wederom prijzen gewonnen voor een van haar sponsoractiviteiten. De Cauberg Clinic is onderdeel van het succesvolle Rabobank Wielerplan en werd beloond met een EVA in de speciale categorie, integratie van events in de communicatiestrategie. Ook de beklimming van Les Deux Alpes in de categorie business-to-consumer viel in de prijzen. Dit event werd beloond met een zilveren EVA. Volgens het juryrapport weet de Rabobank ieder jaar weer een extra dimensie aan dit sponsorproject te ontplooien. Hierdoor blijft het Wielerplan onder de aandacht van de consument en wordt relevant en toegankelijk gemaakt voor een breed publiek. De uitreiking vond op 12 maart plaats tijdens de vakbeurs Evenementen 2003 in de Jaarbeurs Utrecht. De EVA's werden voor de derde keer uitgereikt en is een jaarlijks initiatief van de Stichting Excellent Event. Met de EVA wil zij het event als effectief communicatiemiddel onder de aandacht brengen bij iedereen die werkzaam is in marketingcommunicatie, p.r. en reclame. Het juryrapport van de Rabobank prijzen en van andere prijswinnaars en genomineerden vindt u op www.eventaward.nl.

Aan de Cauberg Clinic nemen recreatieve 'hardfietsers' deel. Deze leggen samen met de wielrenners uit de Rabobank Wielerploegen een route af in het Limburgse heuvelland met als ultieme beproeving de beklimming van de Cauberg. Hierbij werden ze ondersteund door mecaniciens, verzorgers en volgauto's van de wielerploegen. De professionals en oud wereldkampioenen Hennie Kuiper en Adri van der Poel gaven tevens hun kennis en ervaring door aan de deelnemers. Ook de beklimming van Les Deux Alpes tijdens de rustdag van de Tour de France, is hiervan een voorbeeld. Topsporters, oud-toppers en zakelijke relaties beklommen deze berg in alle opzichten als een echte wielerprof, van eten tot slapen. Met dit event konden ze de uitdagingen van de Raborenners tijdens de Tour de France beleven. Tevens zamelden deelnemenrs aan deze beklimming geld in voor de Nebas/NSG, de overkoepelende organisatie voor de gehandicaptensporten, een ander sposorproject van de Rabobank. Met deze evenementen maakt de Rabobank de opgedane kennis van de Rabobank Wielerploegen toegankelijk voor een breder publiek, onder het motto: 'De top dient de breedte.'

De Cauberg Clinic en de beklimming van Les Deux Alpes zijn uitstekende voorbeelden van integratie van events in de communicatiestrategie van de Rabobank. Het wielerplan bestrijkt meer dan de Rabobank Wielerploegen, ook de ondersteuning van de Koninklijke Nederlandsche Wielren Unie (KNWU) en recreatief fietsen zijn landelijke peilers. Een grote aanwas van leden bij de KNWU, meer talent voor de toekomst en grote hoeveelheid aan lokale recreatieve fietsactiviteiten, zijn mede voorbeelden die voortvloeien uit het wielerplan. Ook geven de Rabobank Wielersite, een E-mail nieuwsbrief, de RaboWieler SMS en het boek 'n Tandje erbij' achtergronden en actuele ontwikkelingen van de Rabobank Wielerploegen.

In de optiek van de Rabobank is sponsoring meer dan geld verschaffen in ruil voor naamsbekendheid. De Rabobank ziet sponsoring vooral als een partnership, dat beide partijen tot voordeel moet strekken. Landelijk sponsort de Rabobank nog twee grote sporten: hockey en paardensport. Verder werkt de Rabobank al vele jaren samen met de Stichting Museum Jaarkaart. Vanaf januari 2003 staat een vijfjarig partnership met het Van Gogh Museum in Amsterdam op het programma. Meer informatie omtrent het sponsorbeleid van de Rabobank is terug te vinden op www.rabobank.nl.
16)
Over de Rabobank Groep
De Rabobank Groep is een brede financiële dienstverlener. Door de coöperatieve grondslag is de Rabobank Groep er primair voor de klant. Alle onderdelen van de Groep werken nauw samen om de klanten tegen de best mogelijke prijskwaliteitsverhouding een breed pakket aan te bieden van financiële diensten en producten zoals betalen, sparen, lenen, verzekeren en beleggen. De Groep bestaat uit circa 350 zelfstandige lokale coöperatieve Rabobanken met gezamenlijk ruim 925.000 leden en uit bekende dochterondernemingen als Robeco, Interpolis, Schretlen en Co, Effectenbank Stroeve, Rabobank International, De Lage Landen, Rabo Vastgoed en Gilde Investment. Internationaal is de groep met 143 vestigingen vertegenwoordigd in 34 landen. De Rabobank heeft de hoogste waarderingen voor kredietwaardigheid van de grote ratinginstituten. De Rabobank Groep heeft op de Nederlandse thuismarkt 9 miljoen particuliere en zakelijke klanten en is marktleider op vrijwel alle gebieden van financiële dienstverlening.

Voor inlichtingen:
Directoraat Communicatie / Woordvoering
Paul van den Berg
Tel: 030 - 2162832
Fax: 030 - 2161916
email: p.w.h.berg@rn.rabobank.nl

13 mrt 03 11:19