RABOBANK NEDERLAND
Rabobank wint twee EVA Event Awards
In categorieën integratie van events in de communicatiestrategie en
Business-to-consumer events
Rabobank Nederland heeft wederom prijzen gewonnen voor een van haar
sponsoractiviteiten. De Cauberg Clinic is onderdeel van het
succesvolle Rabobank Wielerplan en werd beloond met een EVA in de
speciale categorie, integratie van events in de communicatiestrategie.
Ook de beklimming van Les Deux Alpes in de categorie
business-to-consumer viel in de prijzen. Dit event werd beloond met
een zilveren EVA. Volgens het juryrapport weet de Rabobank ieder jaar
weer een extra dimensie aan dit sponsorproject te ontplooien. Hierdoor
blijft het Wielerplan onder de aandacht van de consument en wordt
relevant en toegankelijk gemaakt voor een breed publiek. De uitreiking
vond op 12 maart plaats tijdens de vakbeurs Evenementen 2003 in de
Jaarbeurs Utrecht. De EVA's werden voor de derde keer uitgereikt en
is een jaarlijks initiatief van de Stichting Excellent Event. Met de
EVA wil zij het event als effectief communicatiemiddel onder de
aandacht brengen bij iedereen die werkzaam is in
marketingcommunicatie, p.r. en reclame. Het juryrapport van de
Rabobank prijzen en van andere prijswinnaars en genomineerden vindt u
op www.eventaward.nl.
Aan de Cauberg Clinic nemen recreatieve 'hardfietsers' deel. Deze
leggen samen met de wielrenners uit de Rabobank Wielerploegen een
route af in het Limburgse heuvelland met als ultieme beproeving de
beklimming van de Cauberg. Hierbij werden ze ondersteund door
mecaniciens, verzorgers en volgauto's van de wielerploegen. De
professionals en oud wereldkampioenen Hennie Kuiper en Adri van der
Poel gaven tevens hun kennis en ervaring door aan de deelnemers. Ook
de beklimming van Les Deux Alpes tijdens de rustdag van de Tour de
France, is hiervan een voorbeeld. Topsporters, oud-toppers en
zakelijke relaties beklommen deze berg in alle opzichten als een echte
wielerprof, van eten tot slapen. Met dit event konden ze de
uitdagingen van de Raborenners tijdens de Tour de France beleven.
Tevens zamelden deelnemenrs aan deze beklimming geld in voor de
Nebas/NSG, de overkoepelende organisatie voor de gehandicaptensporten,
een ander sposorproject van de Rabobank. Met deze evenementen maakt de
Rabobank de opgedane kennis van de Rabobank Wielerploegen toegankelijk
voor een breder publiek, onder het motto: 'De top dient de breedte.'
De Cauberg Clinic en de beklimming van Les Deux Alpes zijn uitstekende
voorbeelden van integratie van events in de communicatiestrategie van
de Rabobank. Het wielerplan bestrijkt meer dan de Rabobank
Wielerploegen, ook de ondersteuning van de Koninklijke Nederlandsche
Wielren Unie (KNWU) en recreatief fietsen zijn landelijke peilers. Een
grote aanwas van leden bij de KNWU, meer talent voor de toekomst en
grote hoeveelheid aan lokale recreatieve fietsactiviteiten, zijn mede
voorbeelden die voortvloeien uit het wielerplan.
Ook geven de Rabobank Wielersite, een E-mail nieuwsbrief, de
RaboWieler SMS en het boek 'n Tandje erbij' achtergronden en actuele
ontwikkelingen van de Rabobank Wielerploegen.
In de optiek van de Rabobank is sponsoring meer dan geld verschaffen
in ruil voor naamsbekendheid. De Rabobank ziet sponsoring vooral als
een partnership, dat beide partijen tot voordeel moet strekken.
Landelijk sponsort de Rabobank nog twee grote sporten: hockey en
paardensport. Verder werkt de Rabobank al vele jaren samen met de
Stichting Museum Jaarkaart. Vanaf januari 2003 staat een vijfjarig
partnership met het Van Gogh Museum in Amsterdam op het programma.
Meer informatie omtrent het sponsorbeleid van de Rabobank is terug te
vinden op www.rabobank.nl.
16)
Over de Rabobank Groep
De Rabobank Groep is een brede financiële dienstverlener. Door de
coöperatieve grondslag is de Rabobank Groep er primair voor de klant.
Alle onderdelen van de Groep werken nauw samen om de klanten tegen de
best mogelijke prijskwaliteitsverhouding een breed pakket aan te
bieden van financiële diensten en producten zoals betalen, sparen,
lenen, verzekeren en beleggen. De Groep bestaat uit circa 350
zelfstandige lokale coöperatieve Rabobanken met gezamenlijk ruim
925.000 leden en uit bekende dochterondernemingen als Robeco,
Interpolis, Schretlen en Co, Effectenbank Stroeve, Rabobank
International, De Lage Landen, Rabo Vastgoed en Gilde Investment.
Internationaal is de groep met 143 vestigingen vertegenwoordigd in 34
landen. De Rabobank heeft de hoogste waarderingen voor
kredietwaardigheid van de grote ratinginstituten. De Rabobank Groep
heeft op de Nederlandse thuismarkt 9 miljoen particuliere en zakelijke
klanten en is marktleider op vrijwel alle gebieden van financiële
dienstverlening.
Voor inlichtingen:
Directoraat Communicatie / Woordvoering
Paul van den Berg
Tel: 030 - 2162832
Fax: 030 - 2161916
email: p.w.h.berg@rn.rabobank.nl
13 mrt 03 11:19