Amsterdam, 12 maart 2003
Internet dienstverlening ABN AMRO in Nederland
Tijdens een presentatie op 11 maart ging Remko Dur, verantwoordelijk
voor de dienstverlening via internet bij ABN AMRO, in op de
ontwikkelingen die het internet binnen de Nederlandse dienstverlening
van ABN AMRO heeft doorgemaakt.
Ruim een miljoen klanten maken inmiddels gebruik van ABN AMRO Internet
Bankieren. Opvallend is dat de gebruikers een doorsnee vormen van het
klantenbestand en het Internet Bankieren niet (meer) uitsluitend door
een selecte groep klanten wordt omarmd. Anders is dat nog bij het
mobiel bankieren. Deze vanaf september 2002 door ABN AMRO aangeboden
vorm van dienstverlening wordt vooralsnog hoofdzakelijk gebruikt door
een kleine in innovaties geinteresseerde groep, de "early adopters".
De stap naar "het brede publiek" moet daar nog worden gemaakt. Dat
vrijwel alle klanten van ABN AMRO op meerdere manieren zaken doen met
hun bank - via het internet, het kantoor, de telefoon of bij voorbeeld
de geldautomaat, onderstreept de juistheid van het aanbieden van
dienstverlening langs meerdere volledig met elkaar geïntegreerde
kanalen.
De sinds 3 maart geheel vernieuwde site www.abnamro.nl heeft een
sterker interactief karakter gekregen. Op verzoek van de klanten is
het aantal interactieve toepassingen uitgebreid en de hoeveelheid
"brochure tekst" sterk afgenomen. Iedere bezoeker komt nu in maximaal
drie klikken bij de gewenste informatie.
Een samenvatting van de presentatie staat in de bijlage:
ABNAMRO_Internet_Bankieren.pps
Perscontacten:
ABN AMRO persvoorlichting: 020 6288900
ABN AMRO Bank N.V.
Afdeling Persvoorlichting (HQ1190)
Gustav Mahlerlaan 10
1082 PP Amsterdam
Tel. 020 628 89 00
Fax. 020 629 54 86
Please read our disclaimer and Privacy Statement.
Copyright © 1998-2003 ABN AMRO Bank N.V.
All rights reserved.
ABN AMRO