Tekst voorlichtingspagina GEMEENTE DINKELLAND
Datum plaatsing: 13 maart 2003
ALGEMENE INFORMATIE
INZAMELING KLEIN CHEMISCH AFVAL
Zoals op de huis-aan-huis verspreide afvalwijzer is vermeld, wordt
ingaande 2003 het Klein Chemisch Afval 1 x per 2 maanden ingezameld.
De chemocar zal op vrijdag 14 maart a.s. op onderstaande haltes en
tijden aanwezig zijn.
Ootmarsum / Oud Ootmarsum
Kerkplein
09.00 - 09.30 uur
Café Oald Ootmöske
09.45 - 10.15 uur
Laagsestr. P.P. café "De Grens"
10.30 - 11.00 uur
De Wildbaan
12.30 - 13.00 uur
Sporthal Wildehof
13.15 - 13.45 uur
Albert Hein
14.00 - 15.00 uur
VRAGENHALFUUR RAADSCOMMISSIES, LAAT U HOREN!
Sinds 1 januari 2003 functioneert het gemeentebestuur van Dinkelland
volgens het gedualiseerde systeem. Dat wil zeggen dat de gemeenteraad
enerzijds en het college van burgemeester en wethouders anderzijds
zelfstandige bestuursorganen vormen met ieder zijn taken,
verantwoordelijkheden en bevoegdheden.
De gemeenteraad heeft drie taken: het formuleren van de algemene
beleidskaders volgens welke de gemeente door het College wordt
bestuurd, het controleren van het College op het vervullen van zijn
bestuurstaken en, niet in de laatste plaats, het optreden als
vertegenwoordiger van u als burger van Dinkelland. Om aan deze
laatstgenoemde taak inhoud te geven is het heel belangrijk dat er een
open communicatie plaatsvindt tussen de burger en de gemeenteraad. De
gemeenteraad kan de burgers van Dinkelland alleen goed
vertegenwoordigen als bekend is wat er leeft in de samenleving en wat
u als burger bezig houdt.
De gemeenteraad van Dinkelland werkt met drie raadscommissies: de
raadscommissie Ruimte (ruimtelijke ordening, economische zaken, beheer
openbare ruimte, bouwen, milieu, volkshuisvesting), de raadscommissie
Samenleving (welzijn, sport, cultuur, zorg, werk, inkomen, gezondheid)
en de raadscommissie Bestuur en Middelen (relatie burger en bestuur,
stads- en dorpsraden, openbare veiligheid, brandweer, functioneren
gemeentelijke organisatie, financiën). De raadscommissies vergaderen
eens in de zes weken en treden dan op als adviescommissie van de
gemeenteraad voor allerlei onderwerpen waarover de gemeenteraad moet
besluiten.
De gemeenteraad vindt het, zoals gezegd, heel belangrijk dat de
communicatie tussen de raadscommissies en u als burger goed is. Daarom
begint elke commissievergadering in Dinkelland met een
VRAGENHALFUUR VOOR DE BURGERS
Als u als burger een vraag heeft aan de gemeente die u wel eens kwijt
wil dan kunt u van dit vragenhalfuur gebruik maken. De raadscommissie
kan natuurlijk niet alle vragen meteen beantwoorden, maar zorgt er wel
voor dat u een zo snel en volledig mogelijk antwoord krijgt op uw
vraag.
Wilt u als burger gebruik maken van het VRAGENHALFUUR dan kunt u dit
(minimaal 48 uur voor de commissievergadering) melden bij de griffier
(tel. 854109).
Daarbij wordt u dan gevraagd het onderwerp, en uw naam, adres en
telefoonnummer en vermelden.
OVERLAST HONDENPOEP
Hondenpoep is en blijft een groot probleem. Er komen de laatste tijd
herhaaldelijk klachten binnen van overlast door hondenpoep binnen de
bebouwde kom.
Overlast door hondenpoep ontstaat wanneer hondenpoep op plaatsen
belandt waar dit zeer ongewenst is nl:
* midden op de straat, op trottoirs, op schoolpleinen en in de
diverse zandbakken en speelterreintjes.
In de Algemene Plaatselijke Verordening van de gemeente Dinkelland is
in artikel 2.4.17 de verplichting opgenomen dat:
* elke hond (in de bebouwde kom) aangelijnd moet zijn. Tevens dient
degene, die de hond uitlaat een schepje of een ander doelmatig
middel voor de verwijdering van uitwerpselen bij zich te hebben.
Hondenbezitters uit de gemeente Dinkelland, of toch liefhebbers? Laat niet als dank voor het gezelschap dat u heeft gekozen, uw dorps- en stadsgenoten in de drollen van de uw viervoeter(s) lopen !
VERGADERINGEN
COMMISSIE BEZWAARSCHRIFTEN
Kamer II van de commissie bezwaarschriften komt in het gemeentehuis
van Denekamp voor een vergadering bijeen op donderdag 20 maart a.s.
De agenda luidt als volgt:
1. (19.45 uur) een bezwaarschrift van 22 januari 2003 tegen het
besluit van burgemeester en wethouders van Dinkelland van 17
december 2002, inhoudende de terugvordering van een deel van de
ingevolge de Algemene bijstandswet toegekende uitkering;
2. (20.30 uur) bezwaarschrift van 5 september 2002, aangevuld bij
brief van 27 december 2002 van de heer mr. M.A.A. Soppe namens
mevrouw S.D. Smith tegen het besluit van burgemeester en
wethouders van Dinkelland van 6 december 2002, inhoudende
afwijzing van een verzoek ingevolge de Wet openbaarheid van
bestuur (fictieve weigering is reeds behandeld ter zitting van 18
december 2002).
De vergadering is openbaar en belangstellenden zijn welkom de
vergadering bij te wonen.
OFFICIËLE PUBLICATIES
RUIMTELIJKE ORDENING:
Voornemen tot wijzigen bestemmingsplan
Burgemeester en wethouders hebben het voornemen om met toepassing van
artikel 11 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening en met in achtneming
van het bepaalde in het bestemmingsplan Buitengebied van de voormalige
gemeente Weerselo dit bestemmingsplan gedeeltelijk te wijzigen.
De wijziging voorziet in het vergroten van het agrarisch bouwperceel
Lemselosestraat 19 te Weerselo.
Het voornemen ligt met ingang van 14 maart 2003 gedurende een periode
van twee weken ter inzage bij de afdeling Ruimtelijke en Economische
Ontwikkeling, locatie Weerselo. Gedurende voornoemde termijn kan een
ieder schriftelijk zijn zienswijze omtrent de wijziging kenbaar maken
aan het college van burgemeester en wethouders van de gemeente
Dinkelland, Postbus 11, 7590 AA Denekamp.
Voornemen tot het verlenen van vrijstelling op grond van artikel 15
van de Wet op de Ruimtelijke Ordening
Bij Burgemeester en wethouders is een aanvraag om bouwvergunning
ingediend voor het bouwen van een hotel aan de Hengelosestraat 6 in
Deurningen (20020150).
Het bouwplan wijkt af van het bestemmingsplan "Deurningen, Frans op
den Bult BV", aangezien de goothoogte wordt overschreden.
Burgemeester en wethouders zijn voornemens de realisering van het
bouwplan mogelijk te maken door vrijstelling te verlenen op grond van
artikel 11, lid 1 van het bestemmingsplan.
Dit verzoek om vrijstelling ligt met ingang van 14-3-2003 gedurende
twee weken ter inzage bij de afdeling Bouwen en Milieu, locatie
Weerselo. Gedurende deze termijn kan een ieder schriftelijk zijn
zienswijze bij het college van Burgemeester en Wethouders van de
gemeente Dinkelland, Postbus 11, 7590 AA Denekamp kenbaar maken.
Voornemen tot het verlenen van vrijstelling ex. Artikel 19 Wet op de
Ruimtelijke Ordening
Burgemeester en Wethouders hebben het voornemen om aan de volgende
verzoeken om een vrijstelling van het geldende bestemmingsplan op
basis van artikel 19 lid 3 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening,
medewerking te verlenen:
* Cellenkampstraat 8 in Ootmarsum: het uitbreiden van een woning en
bouwen van een tuinhuis (20020732)
* Harwichsdijk 8 in Denekamp: het verbouwen van een woonhuis
(20020633)
* Hakselaar 56 in Denekamp: het bouwen van een woonhuis (helft van
een dubbelblok) (20020579)
* Villapark 24 in Ootmarsum: het vergroten woning en bouwen erker
(20020649)
* Hakselaar 54 in Denekamp: het bouwen van een woonhuis (helft van
een dubbelblok) (20020572)
* Hakselaar 46 in Denekamp: bouwen van een woonhuis (helft van een
dubbelblok) (20020582)
* Voortmorsstraat 2 in Weerselo: het uitbreiden van een woning
(20020683)
* Geert van Woustraat 23 in Denekamp: het verbouwen en uitbreiden
van een woonhuis (20020746)
* Hakselaar 48 in Denekamp het bouwen van een woonhuis (helft van
een dubbelblok) (20020583)
* Heggelkampsweg 4 in Agelo: het plaatsen van een speeltoestel
(20030003)
Deze verzoeken om vrijstelling liggen met ingang van 14-3-2003
gedurende vier weken ter inzage bij de afdeling Bouwen en Milieu,
locatie Weerselo. Gedurende deze termijn kan een ieder schriftelijk
zijn zienswijze bij het college van Burgemeester en Wethouders van de
gemeente Dinkelland, Postbus 11, 7590 AA Denekamp kenbaar maken.
BOUWEN
WELSTAND
De planbehandeling door de welstand voor de bouwaanvragen vindt
tweewekelijks plaats op dinsdagochtend.
De welstandcommissie voor de bouwaanvragen vergadert eveneens
tweewekelijks op donderdagmiddag.
U kunt bij planbehandeling en vergadering van de welstandcommissie
aanwezig zijn. Voor plaats en tijdstip en het maken van een afspraak,
kunt u contact opnemen met de afdeling Bouwen & Milieu, telefoon
0541-854213 of 854223.
Ingekomen aanvragen om bouwvergunning
Burgemeester en Wethouders maken bekend, dat de hierna vermelde
aanvragen bouwvergunning zijn ingekomen:
* Molenstraat 2, 4 en Denekamperstraat 1 in Ootmarsum: bouwen van
drie dakkapellen;
* Mr. Lazonderstraat 49 in Denekamp: uitbreiden woonhuis;
* Grootsweg 2 in Deurningen: bouwen wagenloods;
* Meijboomstraat 23 in Ootmarsum: vergroten woning en
* Churchillstraat 53 in Denekamp: plaatsen muur.
De plannen kunnen tijdens de openingsuren worden ingezien bij de
afdeling Bouwen en Milieu van de sector Ruimte, locatie Weerselo.
Verleende bouwvergunningen
Burgemeester en Wethouders van Dinkelland hebben besloten
bouwvergunning te verlenen voor de volgende bouwplannen:
* Korte Bos 10 in Deurningen: bouwen erker;
* Postweg 15 in Saasveld: plaatsen binnenpands zwembad;
* Oldenzaalsestraat 54 in Denekamp: plaatsen scorebord;
* Beatrixstraat 25 in Denekamp: vergroten bijgebouw en bouwen
hoekerker;
* Vijverstraat 1 in Ootmarsum: vergroten woonhuis en bouwen kap op
bijgebouw;
* Father Raatgerstraat 6 in Rossum: bouwen erker;
* Hooimatenweg 2 in Tilligte: bouwen tweetal bijgebouwen;
* Kosthuisweg 2 in Weerselo: bouwen garage/berging t.v.v. 3
schuurtjes;
* Oldenzaalsestraat 40 in Denekamp: wijzigen gevel van de Edah en
* de Roerdomp 52 in Denekamp: vergroten woning.
Deze besluiten kunnen tijdens de openingsuren worden ingezien bij de
afdeling Bouwen en Milieu van de sector Ruimte, locatie Weerselo.
Tegen voornoemde besluiten kan u met ingang van 13-3-2003 op grond van
de Algemene wet bestuursrecht gedurende zes weken een bezwaarschrift
in dienen.
Het bezwaarschrift moet worden ingediend bij Burgemeester en
Wethouders van Dinkelland, Postbus 11, 7590 AA Denekamp.
SLOPEN
Ingekomen aanvragen om sloopvergunning en meldingen sloopvoornemen
Burgemeester en Wethouders maken bekend, dat de hierna vermelde
aanvragen om sloopvergunning zijn ingekomen:
* Grootsweg 2 in Deurningen : slopen wagenloods en
* Meijboomstraat 23 in Ootmarsum: slopen gedeelte van woonhuis.
De plannen kunnen tijdens de openingsuren worden ingezien bij de
afdeling Bouwen en Milieu van de sector Ruimte, locatie Weerselo.
Verleende sloopvergunning en positieve reacties op melding
sloopvoornemen
Burgemeester en Wethouders van Dinkelland hebben besloten
sloopvergunning te verlenen voor de volgende sloopplannen:
* Bornsestraat 6 in Weerselo: slopen bestaande woonboerderij;
* Bornsestraat 13 in Weerselo: slopen woning met bijgebouwen;
* Molenvenweg 2 in Saasveld: slopen gedeelte woonboerderij en
* Laagsestraat 64 in Oud Ootmarsum: slopen schuur.
Deze besluiten kunnen tijdens de openingsuren worden ingezien bij de
afdeling Bouwen en Milieu van de sector Ruimte, locatie Weerselo.
Tegen voornoemde besluiten kan met ingang van 13-3-2003 op grond van
de Algemene wet bestuursrecht gedurende zes weken een bezwaarschrift
worden ingediend.
Het bezwaarschrift moet worden ingediend bij Burgemeester en
Wethouders van Dinkelland, Postbus 11, 7590 AA Denekamp.
WET MILIEUBEHEER
Terinzagelegging besluiten
Op de afdeling Bouwen en Milieu, bezoekadres Burg. Scholtensplein 1,
Weerselo ligt vanaf 14 maart 2003 op werkdagen van 08.30 tot 12.30
uur, alsmede buiten kantooruren, gedurende zes weken ter inzage het
besluit op het wijzigen van de milieuvergunning van:
* Slagerij Lotgerink Bruinenberg, Tipweg 3 te Saasveld : een
slagerij/slachterij, vergunning van 22 juni 1993.
Tevens ligt op de afdeling Bouwen en Milieu ter inzage het besluit op
de aanvraag voor een milieuvergunning van:
* Maatschap Scholten Linde, Scholtenlindeweg 2 te Rossum voor het
veranderen van een melkrundveehouderij.
Beroep tegen deze besluiten kan tot en met 25 april 2003 worden
ingesteld door:
1. degenen die bedenkingen hebben ingebracht tegen het ontwerp van
het besluit;
2. de adviseurs die gebruik hebben gemaakt van de gelegenheid advies
uit te brengen over het ontwerp van het besluit;
3. degenen die bedenkingen hebben tegen wijzigingen die bij het nemen
van het besluit ten opzichte van het ontwerp daarvan zijn
aangebracht;
4. belanghebbenden aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten
geen bedenkingen te hebben ingebracht tegen het ontwerp van het
besluit.
Het beroepschrift moet worden gericht aan de Afdeling
bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA
's-Gravenhage. Zij, die beroep instellen, kunnen bij een spoedeisend
belang op grond van de Wet op de Raad van State tevens een verzoek
doen tot het treffen van een voorlopige voorziening. Dit verzoek kan
eveneens tot en met 25 april 2003 worden gericht aan de Voorzitter van
genoemde Afdeling, wil het besluit niet binnen zes weken na de
terinzagelegging van kracht worden.
Voor het indienen van een beroepschrift en/of een verzoek om een
voorlopige voorziening zijn griffierechten verschuldigd. Een niet
terstond van kracht verklaard besluit wordt pas van kracht als opdat
verzoek door de Raad is beslist.
Terinzagelegging meldingen
Op de afdeling Bouwen en Milieu, bezoekadres Burg. Scholtensplein 1,
Weerselo ligt ter inzage de melding ingevolge art. 8.40 Wet
milieubeheer van:
* Biologische landgoedtuinderij "De Witte Raaf", Ellenweg 7 te
Denekamp: het van toepassing worden van het Besluit
Akkerbouwbedrijven milieubeheer op de reeds opgerichte biologische
landgoedtuinderij.
Een ieder kan binnen twee weken op- en aanmerkingen met betrekking tot
deze melding kenbaar maken bij het college van Burgemeester en
wethouders van de gemeente Dinkelland.
Tevens ligt ter inzage de melding ingevolge art. 8.19 Wet milieubeheer
van:
* Stal "De Wiemselbach", De Mors 69 te Oud Ootmarsum in verband met
het bouwen van een paardenstal ter vervanging van en een aantal
kleine interne wijzigingen. Deze wijzigingen zijn in
overeenstemming met de voor de inrichting verleende
oprichtingsvergunning van 27 mei 1997, nr. 18 en de daaraan
verbonden beperkingen en voorschriften. Het college van
Burgemeester en wethouders heeft besloten deze melding ingevolge
art. 8.19 Wet milieubeheer te accepteren. Door ons wordt verklaard
dat de voorgenomen wijzigingen voldoen aan art. 8.19 Wet
milieubeheer en naar ons oordeel hoeft voor deze wijzigingen geen
nieuwe vergunning te worden aangevraagd.
Belanghebbenden kunnen bezwaren met betrekking tot deze melding tot en
met 23 april 2003 schriftelijk indienen bij het college van
Burgemeester en wethouders van de gemeente Dinkelland.
OVERIGE INGEKOMEN AANVRAGEN OM VERGUNNING
De afgelopen periode zijn de volgende aanvragen ontvangen:
* Muziekvereniging St. Henricus Rossum voor het houden van een
verkoopactie op 6, 7 en 8 mei 2003 van 18.00 uur tot 21.00 uur.
* Ootmarsumse Lopers Club voor het houden van een loopevenement op
11 mei 2003 van 12.00 tot 17.00 uur.
* Rijvereniging Ons Genoegen Rossum voor het houden van een
rommelmarkt op donderdag 29 mei 2003 van 7.00 uur tot 17.00 uur te
Rossum.
Deze aanvragen liggen vanaf morgen gedurende 4 weken ter inzage bij de
afdeling Burgerzaken en Belastingen in de locatie Ootmarsum. In die
periode kunnen zienswijzen bij de gemeente kenbaar worden gemaakt wat
zowel mondeling als schriftelijk kan. Hierbij svp aangeven of men
gehoord wil worden.
OVERIGE VERLEENDE VERGUNNINGEN
De afgelopen periode zijn door het college van burgemeester en
wethouders de volgende vergunningen verleend:
* het houden van een verkoopactie op zaterdag 12 april van 09.00 uur
tot 12.00 uur door scouting Margaretha Sinclair in hun clubhuis te
Denekamp.
* Het houden van een palmpasenoptocht op 13 april 2003 van 10.30 uur
tot 11.15 uur door de oudercommissie St. Aloysiusschool Weerselo.
* Het houden van een palmpasenoptocht op 13 april 2003 van 11.00 uur
tot 12.00 uur door Jong Nederland St .Antonius te Saasveld
* Het houden van een palmpasenoptocht op 13 april 2003 van 11.00 uur
tot 12.00 uur door het R.K. Kerkbestuur H. Plechelmus Rossum.
* Het houden van een palmpasenoptocht op 13 april 2003 van 10.30 uur
tot 11.30 uur door de Stichting Jeugdwerk Deurningen.
Binnen 6 weken na de datum waarop het besluit is toegezonden aan de
aanvrager kunnen belanghebbenden hiertegen een bezwaarschrift indienen
bij het bestuursorgaan dat de vergunning heeft verleend. Voor nadere
inlichtingen kunt u zich wenden tot het taakveld Burgerzaken &
Belastingen tel: 0541 854317 of 854311.
COLLECTEN en Kledinginzameling
Er is voor week 11, van 10 t/m. 15 maart 2003 géén collectevergunning
of kleding-inzamelingsvergunning verleend.