JONGE HELDEN COMMUNICATIE BV

Jonge Helden in de grafische industrie

Nieuw softwarepakket 'AdFactory' structureert productie van dag-, en weekbladen

AdFactory automatiseert zowel de advertentieverkoop als de advertentieproductie van dag-, week-, en huis-aan-huisbladen. Met de oplevering van de eerste twee installaties heeft Jonge Helden de introductie van AdFactory bezegeld.

AdFactory biedt efficiente mogelijkheden voor relatiebeheer, advertentieverkoop, assetmanagement en advertentieproductie. Relatiebeheer en advertentie-verkoop applicaties zijn volledig gebaseerd op standaard internetprogramma's. Opslag van gegevens vindt plaats op een SQL databaseserver.
Uitgangspunten die Jonge Helden heeft gehanteerd voor de ontwikkeling van AdFactory zijn gebruikersgemak, voorkomen van fouten en optimale mogelijkheden om het pakket aan te passen aan specifieke wensen van gebruikers.

Installaties zijn inmiddels opgeleverd bij Van Helvoort Media in Gemert en Janssen/Pers-Postiljon Uitgeverij in Pijnacker. De installatie bij Janssen/Pers zal komende maanden worden uitgebreid naar de andere vestigingen in onder andere Gennep. In totaal zullen meer dan 130 werkstations, die zich op 7 verschillende locaties bevinden, aan het systeem worden gekoppeld. Medewerkers van Janssen/Pers zullen op deze werkstations 50 verschillende titels per week gaan produceren. Waar de overgang van traditionele productiemethoden naar volledig digitale productie vaak enkele maanden in beslag neemt, werd in Pijnacker binnen 4 weken overgeschakeld.

Jonge Helden is sinds 2000 bezig met de ontwikkeling van software. Medewerkers van het bedrijf hebben ruime ervaring opgedaan met soft-, en hardware voor de grafische industrie, onder meer bij The Moscow Times en de Amerikaanse softwareleverancier Baseview. AdFactory werd ontwikkeld in samenwerking met NP Solutions uit Nieuw Zeeland.


---

--