12/03/2003 Rettig Heating gaat live met iBaan-oplossing
Oplossing helpt Rettig, een van 's werelds belangrijkste producenten van verwarmingssystemen, bij vergroten van zichtbaarheid supply chain, optimaliseren van productiviteit en verbeteren van klantenservice
Roll-out van iBaan-oplossingen in negen bedrijven, 15 vestigingen en 8
landen in Europa
CeBIT, Hannover (Duitsland) 12 maart 2003 Rettig Heating Group (RHG),
Pan-Europees marktleider op het gebied van radiatoren en
vloerverwarming, heeft de roll-out van een suite van iBaan-oplossingen
afgerond. RHG heeft in alle Europese vestigingen de producten iBaan
Enterprise, iBaan E-Sales, iBaan E-Collaboration en de iBaan Business
Intelligence Suite geïmplementeerd. De iBaan-suite ondersteunt het
bedrijf bij het creëren van een uitgebreid e-commerce platform waarop
groepsbedrijven, klanten en leveranciers 24 uur per dag online
bestellingen kunnen plaatsen, zodat het productieproces kan worden
versneld.
De iBaan-oplossingen bij Rettig Heating Group zorgen samen met iBaan
Enterprise voor een grotere snelheid en nauwkeurigheid van de
orderverwerking. Dankzij de implementatie van iBaan E-Sales is er een
elektronische productcatalogus samengesteld en kunnen orders voortaan
via het web worden verwerkt. Hierdoor is de productinformatie beter
toegankelijk en kunnen kleinere groothandelsbedrijven en grotere
installatiebedrijven de inkooptransactiekosten reduceren. Met iBaan
E-Collaboration kunnen grotere klanten hun inkooporders automatisch
omzetten in elektronische berichten, die via de e-commerce server als
periodieke verkooporders naar hun Baan-server kunnen worden
gedownload. Via deze server kunnen tevens tracking-gegevens en
voorraadinformatie, alsmede klantdocumenten zoals bevestigingen en
facturen, worden uitgewisseld.
RHG is ook gestart met de implementatie van de iBaan Business
Intelligence Suite, waarmee de RHG-organisatie doeltreffende en
uitgebreide informatie kan genereren ter ondersteuning van
beslissingen. Deze Business Intelligence-oplossing is de tactische
laag waarmee de relatie tussen de strategische doelstellingen en de
operationele uitvoering wordt bewaakt.
Marc Steegmans, vice-president ICT, Rettig Heating Group: De
ICT-strategie van de Rettig Heating Group is erop gericht onze klanten
te ondersteunen door verbetering van onze bedrijfsprocessen, waarmee
een continue value chain wordt gewaarborgd. We hebben ook gezocht naar
manieren om toegevoegde waarde te creëren door middel van een hogere
Return on Capital Employed (ROCE). Om deze visie te verwezenlijken
hebben we gekozen voor de oplossingen van Baan, boven de oplossingen
van andere grote leveranciers als SAP, Oracle en JD Edwards.
"De keuze voor Baan is primair gebaseerd op het gemak waarmee een
aantal oplossingen van het bedrijf konden worden geïntegreerd. Deze
integratiemogelijkheden hebben ons geholpen bij het koppelen van onze
front- en back-office processen, bij het verbeteren van
kennisoverdracht en best practice-ondersteuning binnen de groep en bij
het creëren van een gestandaardiseerd en stabiel platform voor
toekomstige groei, aldus Marc Steegmans.
Rettig Heating Group
Met een jaaromzet van ongeveer 500 miljoen euro is de Rettig Heating
Group (RHG) wereldwijd een vooraanstaand leverancier van radiatoren en
vloerverwarming, met groeiende activiteiten in China, Japan en de VS.
Het productaanbod van Rettig Heating Group omvat stalen panelen,
convectiekachels, decoratieve en badkamerradiatoren, elektrische
radiatoren en vloerverwarmingsystemen. Rettig Heating Group voert
merken als Delta, Dianorm, Finimétal, Myson, Purmo, Radson en
Thermopanel. Deze producten worden gecompleteerd door het aanbod van
RHG's zusterdivisie Rettig Systems Group, dat producten bevat als
thermostatische kleppen voor verwarmen en koelen,
radiatorspruitstukken en elektronische bewakings- en regelapparatuur.
Rettig Systems Group voert merken als MMA, Myson, LVI en UWE.
Ga voor meer informatie naar http://www.rettigheating.com
Baan
Baan helpt industriële ondernemingen hun prestatiestrategieën te
optimaliseren en hun concurrentiepositie in de 'networked economy' te
verbeteren, een economie waarin informatie, integratie en samenwerking
kritische succesfactoren zijn. Dankzij de krachtige functionaliteit
van de nieuwe iBaan-suite van internetgestuurde oplossingen is Baan in
staat ondersteuning te geven aan ondernemingen die zich bezighouden
met productie, logistiek, services en engineering, en die streven naar
verdere integratie van complexe processen, nauwere samenwerking met
klanten en partners, en betere toegankelijkheid van transactie- en
analysegegevens. Wereldwijd worden de oplossingen van Baan door meer
dan 15.000 klantvestigingen gebruikt. Baan is onderdeel van de divisie
Production Management van Invensys plc.
Ga voor meer informatie naar http://www.baan.com
Invensys plc
Invensys plc is wereldwijd een toonaangevende leverancier op het
gebied van productietechnologie en energiebeheer. Met behulp van
innovatieve services en technologieën, en met haar uitgebreide kennis
van industrieën en applicaties, helpt de groep haar klanten bij het
verbeteren van de prestaties en de winstgevendheid.
Invensys Production Management werkt nauw samen met klanten om de prestaties van hun productiemiddelen te vergroten, de return-on-investments in productietechnologieën te verhogen en de kosten over de gehele supply chain te verlagen. De divisie omvat de bedrijven APV, Avantis, Baan, Eurotherm, Foxboro, SIMSCI/Esscor, Triconex en Wonderware. Deze bedrijven zijn gericht op de proces- en batchindustrie (olie, gas en chemie, voedingsmiddelen, drank en persoonlijke verzorging) en op de discrete en hybride productie.
Invensys Energy Management werkt samen met klanten die zich
bezighouden met levering, meting en verbruik van energie en water, om
de kosten en verliezen te beperken en de efficiëntie, betrouwbaarheid
en veiligheid van de energievoorziening te vergroten. De divisie omvat
de onderdelen Energy Management Solutions, Appliance Controls, Climate
Controls, Global Services, Metering Systems, Powerware en Home Control
Systems. Hiermee richt Invensys zich op markten voor
energie-infrastructuur voor zowel fabrieks- en kantoorgebouwen als
woonhuizen.
Met de divisie Development richt het bedrijf zich tevens op markten
als railinfrastructuur, windenergie en elektronische productie
(elektronische componenten), respectievelijk met Invensys Rail
Systems, Hansen Transmissions en Lambda.
Invensys is wereldwijd actief in meer dan 80 landen. Het hoofdkantoor
bevindt zich in Londen.
Ga voor meer informatie naar www.invensys.com.
Contactpersoon bij Baan Benelux is Carolijn Peelen.
Tel: +31 (0)342 42 88 88
Fax: +31 (0)342 42 88 22
Email: cpeelen@baan.nl
Contactpersoon bij Brodeur Worldwide is Anja Verheij.
Tel: +31 (0)20 346 20 00
Fax: +31 (0)20 669 72 65
Email: averheij@nl.brodeur.com