12/03/2003 Rettig Heating gaat live met iBaan-oplossing

Oplossing helpt Rettig, een van 's werelds belangrijkste producenten van verwarmingssystemen, bij vergroten van zichtbaarheid supply chain, optimaliseren van productiviteit en verbeteren van klantenservice

Roll-out van iBaan-oplossingen in negen bedrijven, 15 vestigingen en 8 landen in Europa

CeBIT, Hannover (Duitsland) 12 maart 2003 Rettig Heating Group (RHG), Pan-Europees marktleider op het gebied van radiatoren en vloerverwarming, heeft de roll-out van een suite van iBaan-oplossingen afgerond. RHG heeft in alle Europese vestigingen de producten iBaan Enterprise, iBaan E-Sales, iBaan E-Collaboration en de iBaan Business Intelligence Suite geïmplementeerd. De iBaan-suite ondersteunt het bedrijf bij het creëren van een uitgebreid e-commerce platform waarop groepsbedrijven, klanten en leveranciers 24 uur per dag online bestellingen kunnen plaatsen, zodat het productieproces kan worden versneld.

De iBaan-oplossingen bij Rettig Heating Group zorgen samen met iBaan Enterprise voor een grotere snelheid en nauwkeurigheid van de orderverwerking. Dankzij de implementatie van iBaan E-Sales is er een elektronische productcatalogus samengesteld en kunnen orders voortaan via het web worden verwerkt. Hierdoor is de productinformatie beter toegankelijk en kunnen kleinere groothandelsbedrijven en grotere installatiebedrijven de inkooptransactiekosten reduceren. Met iBaan E-Collaboration kunnen grotere klanten hun inkooporders automatisch omzetten in elektronische berichten, die via de e-commerce server als periodieke verkooporders naar hun Baan-server kunnen worden gedownload. Via deze server kunnen tevens tracking-gegevens en voorraadinformatie, alsmede klantdocumenten zoals bevestigingen en facturen, worden uitgewisseld.

RHG is ook gestart met de implementatie van de iBaan Business Intelligence Suite, waarmee de RHG-organisatie doeltreffende en uitgebreide informatie kan genereren ter ondersteuning van beslissingen. Deze Business Intelligence-oplossing is de tactische laag waarmee de relatie tussen de strategische doelstellingen en de operationele uitvoering wordt bewaakt.

Marc Steegmans, vice-president ICT, Rettig Heating Group: De ICT-strategie van de Rettig Heating Group is erop gericht onze klanten te ondersteunen door verbetering van onze bedrijfsprocessen, waarmee een continue value chain wordt gewaarborgd. We hebben ook gezocht naar manieren om toegevoegde waarde te creëren door middel van een hogere Return on Capital Employed (ROCE). Om deze visie te verwezenlijken hebben we gekozen voor de oplossingen van Baan, boven de oplossingen van andere grote leveranciers als SAP, Oracle en JD Edwards.

"De keuze voor Baan is primair gebaseerd op het gemak waarmee een aantal oplossingen van het bedrijf konden worden geïntegreerd. Deze integratiemogelijkheden hebben ons geholpen bij het koppelen van onze front- en back-office processen, bij het verbeteren van kennisoverdracht en best practice-ondersteuning binnen de groep en bij het creëren van een gestandaardiseerd en stabiel platform voor toekomstige groei, aldus Marc Steegmans.

Rettig Heating Group
Met een jaaromzet van ongeveer 500 miljoen euro is de Rettig Heating Group (RHG) wereldwijd een vooraanstaand leverancier van radiatoren en vloerverwarming, met groeiende activiteiten in China, Japan en de VS. Het productaanbod van Rettig Heating Group omvat stalen panelen, convectiekachels, decoratieve en badkamerradiatoren, elektrische radiatoren en vloerverwarmingsystemen. Rettig Heating Group voert merken als Delta, Dianorm, Finimétal, Myson, Purmo, Radson en Thermopanel. Deze producten worden gecompleteerd door het aanbod van RHG's zusterdivisie Rettig Systems Group, dat producten bevat als thermostatische kleppen voor verwarmen en koelen, radiatorspruitstukken en elektronische bewakings- en regelapparatuur. Rettig Systems Group voert merken als MMA, Myson, LVI en UWE.

Ga voor meer informatie naar http://www.rettigheating.com

Baan
Baan helpt industriële ondernemingen hun prestatiestrategieën te optimaliseren en hun concurrentiepositie in de 'networked economy' te verbeteren, een economie waarin informatie, integratie en samenwerking kritische succesfactoren zijn. Dankzij de krachtige functionaliteit van de nieuwe iBaan-suite van internetgestuurde oplossingen is Baan in staat ondersteuning te geven aan ondernemingen die zich bezighouden met productie, logistiek, services en engineering, en die streven naar verdere integratie van complexe processen, nauwere samenwerking met klanten en partners, en betere toegankelijkheid van transactie- en analysegegevens. Wereldwijd worden de oplossingen van Baan door meer dan 15.000 klantvestigingen gebruikt. Baan is onderdeel van de divisie Production Management van Invensys plc.

Ga voor meer informatie naar http://www.baan.com

Invensys plc
Invensys plc is wereldwijd een toonaangevende leverancier op het gebied van productietechnologie en energiebeheer. Met behulp van innovatieve services en technologieën, en met haar uitgebreide kennis van industrieën en applicaties, helpt de groep haar klanten bij het verbeteren van de prestaties en de winstgevendheid.

Invensys Production Management werkt nauw samen met klanten om de prestaties van hun productiemiddelen te vergroten, de return-on-investments in productietechnologieën te verhogen en de kosten over de gehele supply chain te verlagen. De divisie omvat de bedrijven APV, Avantis, Baan, Eurotherm, Foxboro, SIMSCI/Esscor, Triconex en Wonderware. Deze bedrijven zijn gericht op de proces- en batchindustrie (olie, gas en chemie, voedingsmiddelen, drank en persoonlijke verzorging) en op de discrete en hybride productie.

Invensys Energy Management werkt samen met klanten die zich bezighouden met levering, meting en verbruik van energie en water, om de kosten en verliezen te beperken en de efficiëntie, betrouwbaarheid en veiligheid van de energievoorziening te vergroten. De divisie omvat de onderdelen Energy Management Solutions, Appliance Controls, Climate Controls, Global Services, Metering Systems, Powerware en Home Control Systems. Hiermee richt Invensys zich op markten voor energie-infrastructuur voor zowel fabrieks- en kantoorgebouwen als woonhuizen.

Met de divisie Development richt het bedrijf zich tevens op markten als railinfrastructuur, windenergie en elektronische productie (elektronische componenten), respectievelijk met Invensys Rail Systems, Hansen Transmissions en Lambda.

Invensys is wereldwijd actief in meer dan 80 landen. Het hoofdkantoor bevindt zich in Londen.

Ga voor meer informatie naar www.invensys.com.

Contactpersoon bij Baan Benelux is Carolijn Peelen. Tel: +31 (0)342 42 88 88
Fax: +31 (0)342 42 88 22
Email: cpeelen@baan.nl

Contactpersoon bij Brodeur Worldwide is Anja Verheij. Tel: +31 (0)20 346 20 00
Fax: +31 (0)20 669 72 65
Email: averheij@nl.brodeur.com