12/03/2003 Baan lanceert SupportEye, een nieuw kennisgestuurd
diagnostisch expert systeem
- Uitgebreid nieuw kennisgestuurd expert systeem maakt gebruik van
ESI-technologie en vormt diagnostisch platform voor nog betere
ondersteuning van wereldwijd klantenbestand van Baan
- Ondersteunt het nieuwe 'Measure Up!' programma van Baan, waarmee
ondernemingen hun bedrijfsvoering verder kunnen optimaliseren.
CeBIT, Hannover (Duitsland) 12 maart 2003 - Baan, toonaangevend
leverancier van bedrijfsoplossingen voor industriële ondernemingen en
onderdeel van Invensys plc, introduceert het nieuwe kennisgestuurde
diagnostische iBaan SupportEye platform. Deze oplossing voorziet in de
nieuwste service scans en tools waarmee Baan-klanten optimaal gebruik
kunnen maken van hun Baan-oplossingen.
iBaan SupportEye betekent een verdere uitbreiding van het Standard
Support programma van Baan Global Solution Services. Baan-gebruikers
kunnen nl. via het Internet een Standard System Check-up uitvoeren
voor een pro-actief overzicht van de prestaties van hun Baan-systeem.
Support-medewerkers van Baan kunnen dan samen met de gebruikers de
resultaten van de check-up doornemen om inzicht te krijgen in de
toepassing van de Baan-applicatie, waardoor de gebruikers maximaal
rendement kunnen halen uit de Baan-applicatie en de bijbehorende
bedrijfscomponenten. De introductie van de nieuwe oplossing sluit
naadloos aan op het 'Measure Up!' programma, een nieuw initiatief van
Baan waarmee bedrijven in de discrete productie hun bedrijfsprocessen
beter kunnen meten, bewaken, analyseren en beheersen, en zo de
performance van hun gehele bedrijf kunnen optimaliseren.
Baan werkt samen met ESI (Expert Solutions International) - een
toonaangevende leverancier van gebruikersgeoriënteerde platformen voor
bedrijfsregels - aan de ontwikkeling van het iBaan SupportEye
platform. iBaan SupportEye vergroot de effectiviteit van Logist, het
platform van ESI voor regelgestuurde beslissingen, waarmee gebruikers
in staat zijn gerichte analyses uit te voeren en diagnostische
resultaten te verkrijgen. Dit expert systeem verschaft beter inzicht
in de adviezen van het systeem of van de support-medewerker van Baan
en maakt het eenvoudiger die te implementeren.
Ardin Vlot, vice president van Baan Global Solution Services: Dankzij
de enorme kennis en ervaring van de medewerkers van Baan Global
Solution Services, zijn we in staat onze klanten maximaal en
pro-actief te ondersteunen. De lancering van iBaan SupportEye voegt
nog meer waarde toe aan de informatie en services richting onze
klanten en maakt het voor organisaties mogelijk hun applicaties nog
sneller en eenvoudiger op de bedrijfsvoering af te stemmen. Deze stap
is geheel in lijn met het 'Measure Up!' initiatief van Baan dat
organisaties in staat stelt hun bedrijfsresultaten te verbeteren en
maximaal te profiteren van hun investering in Baan. Dankzij iBaan
SupportEye kunnen de medewerkers van Baan Services eerst de diagnose
stellen en daarna de juiste oplossing aandragen.
Carrier Transicold Netherlands B.V. voert een zeer uitgebreid
productassortiment op het gebied van koeling van containers,
vrachtwagens, trailers en treinen, alsmede air-conditioning in bussen
en recreatievoertuigen. Het bedrijf maakte intensief gebruik van een
pilot versie van iBaan SupportEye. G. van Houwelingen, IT manager bij
Carrier Transicold Netherlands: We zijn bijzonder tevreden over iBaan
SupportEye. Door een quick-scan op ons systeem uit te voeren,
verkregen we een volledige en functionele analyse van ons
Baan-systeem. Aan de hand daarvan zijn verbeteringsvoorstellen gedaan,
die zo snel mogelijk geïmplementeerd zullen worden. iBaan Support Eye
is een fantastisch product!
"We zijn enthousiast over de samenwerking met Baan binnen dit
project," voegt Yoram Romem, president en CEO van ESI daaraan toe. "We
zijn bijzonder ingenomen met het feit dat Baan gebruik maakt van
Logist om de services aan klanten te verbeteren en om betere
beslissingen te nemen. Onze strategie is er altijd op gericht om
ervoor te zorgen dat onze partners een snellere ROI kunnen realiseren
door gebruikmaking van onze gebruikersgeoriënteerde technologie.
ESI
ESI - Expert Solutions International (www.esi-knowledge.com), is een
toonaangevende leverancier van kennisgestuurde producten op het gebied
van bedrijfsoptimalisatie en personeelsmanagement. ESI, dat wereldwijd
samenwerkingsverbanden heeft met grote softwareleverancier, is
gelieerd aan Formula Vision Technologies (TASE: FVT), een spin-off van
Formula Systems (NASDAQ: FORTY) en onderdeel van de Formula Group. Dit
is een grote IT softwaregroep, die in meer dan 50 landen actief is.
Baan
Baan helpt industriële ondernemingen hun prestatiestrategieën te
optimaliseren en hun concurrentiepositie in de 'networked economy' te
verbeteren, een economie waarin informatie, integratie en samenwerking
kritische succesfactoren zijn. Dankzij de krachtige functionaliteit
van de nieuwe iBaan-suite van internetgestuurde oplossingen is Baan in
staat ondersteuning te geven aan ondernemingen die zich bezighouden
met productie, logistiek, services en engineering, en die streven naar
verdere integratie van complexe processen, nauwere samenwerking met
klanten en partners, en betere toegankelijkheid van transactie- en
analysegegevens. Wereldwijd worden de oplossingen van Baan door meer
dan 15.000 klantvestigingen gebruikt. Baan is onderdeel van de divisie
Production Management van Invensys plc.
Ga voor meer informatie naar http://www.baan.com
Invensys
Invensys plc is wereldwijd een toonaangevende leverancier op het
gebied van productietechnologie en energiebeheer. Met behulp van
innovatieve services en technologieën, en met haar uitgebreide kennis
van industrieën en applicaties, helpt de groep haar klanten bij het
verbeteren van de prestaties en de winstgevendheid.
Invensys Production Management werkt nauw samen met klanten om de prestaties van hun productiemiddelen te vergroten, de return-on-investments in productietechnologieën te verhogen en de kosten over de gehele supply chain te verlagen. De divisie omvat de bedrijven APV, Avantis, Baan, Eurotherm, Foxboro, SIMSCI/Esscor, Triconex en Wonderware. Deze bedrijven zijn gericht op de proces- en batchindustrie (olie, gas en chemie, voedingsmiddelen, drank en persoonlijke verzorging) en op de discrete en hybride productie.
Invensys Energy Management werkt samen met klanten die zich
bezighouden met levering, meting en verbruik van energie en water, om
de kosten en verliezen te beperken en de efficiëntie, betrouwbaarheid
en veiligheid van de energievoorziening te vergroten. De divisie omvat
de onderdelen Energy Management Solutions, Appliance Controls, Climate
Controls, Global Services, Metering Systems, Powerware en Home Control
Systems. Hiermee richt Invensys zich op markten voor
energie-infrastructuur voor zowel fabrieks- en kantoorgebouwen als
woonhuizen.
Met de divisie Development richt het bedrijf zich tevens op markten
als railinfrastructuur, windenergie en elektronische productie
(elektronische componenten), respectievelijk met Invensys Rail
Systems, Hansen Transmissions en Lambda.
Invensys is wereldwijd actief in meer dan 80 landen. Het hoofdkantoor
bevindt zich in Londen.
Ga voor meer informatie naar www.invensys.com.
Contactpersoon bij Baan Benelux is Carolijn Peelen.
Tel: +31 (0)342 42 88 88
Fax: +31 (0)342 42 88 22
Email: cpeelen@baan.nl
Contactpersoon bij Brodeur Worldwide is Anja Verheij.
Tel: +31 (0)20 346 20 00
Fax: +31 (0)20 669 72 65
Email: averheij@nl.brodeur.com