Gemeente Ten Boer

Openbare bekendmakingen Gemeente Ten Boer 12 maart 2003

Sluiting gemeentehuis

LET OP:
op donderdag 27 en vrijdag 28 maart a.s. is het gemeentehuis de gehele dag gesloten.
Waarom?
De ingrijpende verbouwing van het gemeentehuis nadert zo langzamerhand haar voltooiing. Op donderdag 27 en op vrijdag 28 maart worden de vloeren geëgaliseerd en wordt de vloerafwerking aangebracht. Wilt u hier a.u.b. rekening mee houden.
Vanaf maandag 31 maart bent u weer van harte welkom in een geheel gemoderniseerd gemeentehuis.

Calamiteitentelefoon
De gemeente Ten Boer heeft een nieuw telefoonnummer in gebruik genomen voor spoedeisende zaken buiten kantoortijd. Bijvoorbeeld verstoppingen in de riolering. Neemt u in dergelijke gevallen contact op met: 06 53244913.

Commissievergadering
op donderdag 13 maart
a.s. om 20.00 uur in het Gezonheidscentrum in Ten Boer. Op de agenda staan de volgende onderwerpen:

* Notitie Planning & Control

* Voorstel Programma indeling duale begroting 2004
* Lokale Gezondheidsnota

U kunt gebruik maken van het spreekrecht. Neemt u hiervoor contact op met de secretaris van de commissie, tel. 302 8828.

Computercursus Senioren
Een nieuwe lente een nieuw begin. Dit jaar krijgt u de kans om de wondere wereld van de computer te leren kennen. De gemeente Ten Boer gaat starten met computeronderwijs voor (in eerste instantie senioren) Voor het opzetten van de beginnerscursus zoeken wij enthousiaste mensen die hierbij zouden willen helpen.

Wat zoeken wij:
Bestuursleden voor een nieuw te vormen Stichting computeronderwijs Ten Boer
De bestuursleden van de Stichting Computeronderwijs zijn verantwoordelijk voor het bestuur van de stichting. Tot het takenpakket van de bestuursleden kunnen de volgende taken behoren: Financiële afhandeling, administratie van de cursisten, fondsenwerving, roosters maken of het verzorgen van de PR.
* Mensen met organisatorisch talent

* Goed kunnen samenwerken

* Leeftijd onbelangrijk

* Enkele uren per week beschikbaar (geen vaste tijden)
* Taakinhoud naar wens

* Computerervaring niet noodzakelijk

* Enthousiasme

Docenten
De docenten verzorgen het computeronderwijs aan in eerste instantie 50-plussers. Docentenhandleidingen en lesmateriaal zal worden verstrekt. Didactische kwaliteiten en begrip voor de doelgroep is belangrijker dan uitgebreide computerkennis.

* Basiskennis Computer noodzakelijk

* Bij voorkeur 50 + of affiniteit met de doelgroep
* Didactische kwaliteiten

* Geduldige/ sociale persoonlijkheid

* Meerder uren per week op vaste tijden beschikbaar voor een aaneengesloten periode van 10 weken

Technische ondersteuning
Functie inhoud; Het installeren en onderhouden van de computers. Oplossen van technische problemen.

* Goede technische kennis van computers en bij voorkeur van netwerken.

* Leeftijd onbelangrijk

* Liefst flexibel inzetbaar

* Probleem oplossend vermogen

Wat bieden wij:

* Reis- en onkostenvergoeding.

* Enthousiaste collega's

* Ondersteuning en begeleiding

* Veel waardering

* Wa- en ongevallenverzekering tijdens het werk als vrijwilliger
Contact
Spreekt een van de bovenstaande functies u aan? Stuur dan een korte reactie naar de gemeente Ten Boer, Postbus 7, 9790 AA, Ten Boer ter attentie van een van de onderstaande contactpersonen. Voor meer informatie kunt u bellen of mailen met dhr. P. Mulder (p.mulder@tenboer.nl) of mevr. J.E.D. van der Broek (jantina.van.den.broek@tenboer.nl) van de gemeente Ten Boer. Tel 050-3028888.
U kunt zich op dit moment nog niet aanmelden voor de cursus!

Seniorenvoorlichters
De gemeente Ten Boer zoekt ENTHOUSIASTE VRIJWILLIGE SENIORENVOORLICHTERS
om het team seniorenvoorlichting aan te vullen

Waar gaat het om:
Ouderen voorzien van informatie, die voor hen persoonlijk belangrijk is en hen daarbij vragen, wat zij vinden van de woon- en leefsituatie van ouderen.

Hoe gaat het:
Seniorenvoorlichters (vrijwilligers) brengen periodiek een huisbezoek aan alle ouderen (70-plus) in de gemeente. Ouderen bepalen overigens zelf of ze een huisbezoek willen of niet. In dat bezoek wordt zonodig een advies of informatie gegeven.

Wij vragen mensen die:

* goed kunnen luisteren

* respect hebben voor de medemens

* betrokken zijn bij het welzijn van ouderen
* Gronings kunnen verstaan


* ongeveer 1 dagdeel per week beschikbaar willen stellen (dat kan gespreid)


* voldoende mobiel zijn en beschikken over eigen vervoer (fiets, auto).

Wij bieden:

* een dankbare taak

* een training voor voorlichters en ondersteuning
* een onkostenvergoeding

* een prettige sfeer

* een WA- en ongevallenverzekering tijdens het werk als voorlichter
Als u zich aangesproken voelt tot het project en zich wilt aanmelden als seniorenvoorlichter, dan kunt u contact opnemen met Peter Mulder (projectcoördinator, telefoon 050-3028888). Ook kunt u hier terecht als u meer informatie wilt over het project.

De nieuwe Ombudsfunctionaris van de gemeente Ten Boer De gemeenteraad van Ten Boer heeft op 19 februari 2003 de heer J.J. van Vliet benoemd als de ombudsfunctionaris van de gemeente Ten Boer. Hij is werkzaam vanaf 1 maart 2003. De heer Van Vliet zal zich bezig houden met de advisering van het college omtrent de wijze waarop uw klacht kan worden afgehandeld.
Vraagt u zich af of u een klacht kunt indienen? Heeft u vragen over de manier waarop u dat moet doen? Dan kunt u contact opnemen met de ombudsfunctionaris. Bij hem kunt u terecht met klachten of met vragen over de klachtenregeling. Het telefoonnummer wordt zo snel mogelijk bekendgemaakt.

Heeft u een klacht? Laat het ons weten!
De gemeente trekt het zich aan als er fouten zijn gemaakt. Wij kunnen namelijk van fouten leren. Laat het ons daarom weten als u een klacht heeft. Zo kunnen wij de kwaliteit van onze dienstverlening naar u toe verhogen en u bewijzen dat we het ook goed kunnen doen! Als u niet tevreden bent over de afhandeling van uw klacht door de gemeente, kunt u onder bepaalde voorwaarden bij de Nationale Ombudsman terecht.

Waarover kunt u klagen?

Niet alle klachten kunnen wij in behandeling nemen. Hieronder vindt u een overzicht waarover u wel en niet kunt klagen.

Instanties en personen waarover u wel een klacht kunt indienen U kunt bij de gemeente terecht met klachten over: individuele medewerkers
burgemeester, wethouders, griffier en raadsleden het college en de gemeenteraad

Zaken waarover u geen klacht kunt indienen:
U kunt niet klagen over een gedraging:
waarover al een klacht is ingediend en al volgens de klachtenregeling is behandeld;
die langer dan een jaar geleden heeft plaatsgevonden; waartegen u bezwaar had kunnen maken;
waartegen u beroep kunt of kon instellen;
waarover een niet-administratieve rechter een uitspraak gaat doen of heeft gedaan;
waarvoor al een opsporingsonderzoek loopt dan wel een vervolging gaande is of deel uitmaakt van de opsporing of vervolging van een strafbaar feit.

Een klacht nemen wij niet in behandeling:
als uw belang of het gewicht van de gedraging onvoldoende is; als u bij de klacht niet de juiste zaken heeft aangegeven zoals in de klachtenregeling is omschreven

Informatie

Op het gemeentehuis is een brochure beschikbaar. Voor deze en andere informatie over de werkwijze van de Ombudsfunctonaris kunt u krijgen bij de secretaris, de heer Bos, telefoon (050) 3028829. Ook kunt u hier terecht voor hulp bij het opstellen van de klacht.

BEKENDMAKINGSBESLUIT VOOR DE BELEIDSREGELS AMBTSHALVE VERMINDERING GEMEENTELIJKE BELASTINGEN
Burgemeester en wethouders van de gemeente Ten Boer maken bekend dat zij in hun vergadering van 25 februari 2003 beleidsregels hebben vastgesteld voor ambtshalve vermindering van gemeentelijke belastingen.
Deze beleidsregels kunnen vanaf de datum van bekendmaking kostenloos worden ingezien op het gemeentehuis tijdens de gebruikelijke openingstijden.

Kennisgevingen Ontwerpbesluit Wet milieubeheer
Op het gemeentehuis van de gemeente Ten Boer ligt vanaf donderdag 13 maart 2003 gedurende 4 weken op werkdagen van 9.00 tot 12.00 ter inzage het volgende ontwerpbesluit op verzoek van:

Meijer Holland B.V.
voor een revisievergunning ingevolge de Wet milieubeheer voor een machinebedrijf, gespecialiseerd in het produceren van klemmen en verzamelaars voor grote en kleine balen hooi, stro en silage.De inrichting is gelegen aan de Stadsweg 123, 9792 RE te Ten Post.

Aan dit ontwerpbesluit zijn voorschriften verbonden ter bescherming van het milieu. Tot en met woensdag 9 april 2003 kunnen door eenieder schriftelijke bedenkingen tegen dit ontwerpbesluit worden ingebracht bij burgemeester en wethouders van Ten Boer, Postbus 7 9700 AA Ten Boer.
Degene die schriftelijke bedenkingen indient kan daarbij verzoeken zijn persoonlijke gegevens niet bekend te maken. Ook kunnen door diegenen, die daarom voor 1 april 2003 verzoeken, mondelinge bedenkingen worden ingebracht tijdens een hoorzitting, waarbij tevens de mogelijkheid wordt gegeven tot een gedachtenwisseling over het ontwerp van het besluit met vertegenwoordigers van de gemeente en eventueel met de aanvrager. Naast de ter inzagetijden genoemd in de eerste alinea, kunnen de stukken op afspraak ook ingezien worden op andere tijden. Voor nadere informatie, voor het maken van afspraken en voor het verzoek om een hoorzitting kunt u zich wenden tot de heer De Haan (tel. 3028853).

Kennisgeving bouwaanvragen
Burgemeester en wethouders geven kennis van de aanvragen om bouwvergunning, die in de afgelopen periode zijn ontvangen:
* het vergroten van een woning, Roggeneed 9 te Ten Boer, (3-3-03);
* het plaatsen van een schuur, Schout de Boerstraat 9 te Ten Boer, (3-3-03);

* het veranderen en vergroten van de woning, Tuwingastraat 2 te Ten Post, (5-3-03);

* een nieuw te plaatsen dakkapel, Rijksweg 59 te Ten Boer, (5-3-03).
Doorbreken aanhouding bouwaanvraag
De burgemeester geeft kennis van de volgende aanvragen:
* het plaatsen van een schuur, Schout de Boerstraat 9 te Ten Boer;
* het veranderen van de woning, Rijksweg 59 te Ten Boer.
De beslissing op de bouwaanvraag is aangehouden op grond van artikel 50, lid 1 van de Woningwet, aangezien vanaf 30 januari 2003 het ontwerpbestemmingsplan "Ten Boer integraal" ter inzage ligt. Burgemeester en wethouders kunnen op grond van artikel 50, lid 4 van de Woningwet deze aanhouding doorbreken. Zij hebben besloten van deze bevoegdheid gebruik te maken.
De bouwplannen ligt met ingang van 13 maart 2003 gedurende vier weken voor een ieder ter inzage. Tijdens deze termijn kunnen tegen het voornemen om de aanhouding van de bouwaanvraag te doorbreken, schriftelijke bedenkingen worden ingebracht bij burgemeester en wethouders.

Algemene wet bestuursrecht (Awb): bezwaar
In de afgelopen periode zijn de volgende besluiten genomen en bekendgemaakt, waarop de Algemene wet bestuursrecht van toepassing is. De datum tussen haakjes is de datum van verzending.

Kapvergunning

* 3 dennen, Bouwerschapweg 13, Ten Boer (26-02-03)
* 12 berken, Oude Rijksweg 26, Garmerwolde (26-02-03)
* 11 essen en 1 sierkers, Thesingerweg 13 Thesinge (26-02-03)
* 1 populier, Wigboldstraat 27, Ten Boer (21-02-03)
* 2 populieren, G.N. Schutterlaan 23, Thesinge (24-02-03).
Bouwvergunning

* veranderen woning, De Dijk 16, Thesinge (05-03-03)
* oprichten woning, Molenpad 11, Sint Annen (05-03-03)
* uitbreiden woning, Bouwerschapsweg 27, Ten Boer (04-03-03)
* gedeeltelijk vernieuwen berging, Oude Rijksweg 29, Garmerwolde (04-03-03)

* veranderen woning, Rijksweg 149, Ten Post (03-03-03)
* oprichten woning, Hoofdweg 5, Woltersum (25-02-03)
* wijzigen van eerder verleende vergunning, Eemskanaal N.z. 11 Woltersum (25-02-03).

Sloopvergunning

* slopen woning, Molenpad 11, Sint Annen (03-03-03).
Vergunning brandveilig gebruik

* Gereformeerd Vrijgemaakte Kerk, Vijverweide 26, Ten Boer (25-02-03)

* Bejaardenoord Bloemhof, Bloemhof 1, Ten Boer (25-02-03).
Degene van wie een belang bij één of meer van vermelde besluiten rechtstreeks is betrokken, kan binnen zes weken na de dag van verzending of uitreiking een bezwaarschrift indienen bij het bestuursorgaan, dat dit besluit heeft genomen. Voor meer informatie over de besluiten en over de wijze van indiening en behandeling van bezwaarschrift, kunt u contact opnemen met de heer H. Bos (tel.3028829).