PERSBERICHT
Campagne Sagem in samenwerking met BelCompany, The Phonehouse en Tell Me van start Door Bookmark Draftworldwide ontwikkelde campagne "Je t'aime Sagem" is gericht op zowel handelspartners als consumenten
Naarden, 10 maart 2003 - Onder de actie pay-off "Je t'aime Sagem" is de door Bookmark en zusterbedrijf DraftWorldwide ontwikkelde campagne voor Sagem Communication Benelux van start gegaan. Het productportfolio van Sagem bestaat uit mobiele telefoons, DECT telefoons en faxapparaten. Deze campagne is gericht op zowel de handelspartners van Sagem in het mobiele telefoniesegment als de mobiele consument.
Consumenten die een nieuwe mobiele telefoon van Sagem kopen bij één van de deelnemende winkelketens (BelCompany, The Phone House en Tell Me) ontvangen bij hun aankoop een Sagem internetlot. Op dit lot is een unieke code te vinden die kans geeft op geldprijzen tot ¬ 200,-. Op de speciale actie website (www.sagemactie.nl) kunnen klanten hun code invoeren en direct zien wat ze gewonnen hebben. De actie vindt plaats op de winkelvloer met divers POS materiaal (o.a. posters, video), in combinatie met een origineel incentive-programma voor de winkelverkopers, omdat Sagem ervan overtuigd is dat het gevecht om de gunst van consument vooral in de winkel gevoerd moet worden. Daarnaast wordt de actie gecommuniceerd in de huis-aan-huis kranten van handelspartners en verder ondersteund met radiocommercials en IM's in dagbladen.
Ook voor de deelnemende winkelketens is de Je t'aime Sagem-actie zeer aantrekkelijk. Niet alleen delen zij mee in de geldprijzen die hun klanten winnen met de internetloten, de best verkopende vestiging krijgt na afloop van de actie van Sagem een spectaculair personeels-event aangeboden. Door het halen van de door Sagem gestelde verkooptargets winnen vestigingen in ieder geval een verrassingsprijs.
Dit is de eerste campagne die Bookmark heeft ontwikkeld voor Sagem, nadat eind vorig jaar de telecom-multinational Bookmark en in haar verlengde actie marketingzuster DraftWordwide selecteerde om de geïntegreerde marketingcommunicatie te ontwikkelen. In de toekomst wordt de ontwikkelde strategie verder vormgegeven door middel van nieuwe campagnes en acties.
NOOT AAN DE REDACTIE
Over Bookmark:
Bookmark, onderdeel van het DraftWorldwide netwerk, is in meer dan vijf jaar uitgegroeid tot één van de grootste interactieve marketing adviesbureaus in Nederland. Bookmark adviseert en assisteert bedrijven bij de organisatie, implementatie en integratie van interactieve marketing en multi channel marketingstrategieën.
Bij de inzet van direct marketing en customer relationship management (CRM) wordt steeds meer gebruik gemaakt van nieuwe media zoals internet en mobiele communicatie. Het realiseren van loyaliteit bij klanten is hierbij een belangrijke doelstelling. Bookmark werkt voor diverse vooraanstaande bedrijven zoals Brabantia, Center Parcs, Citroën, Esselte, Fuji, Grolsch, Philips, Sagem, Tele Atlas, Van der Meulen Meesterbakkers en Videoland.
Over Sagem:
Met een jaaromzet van 3,037 miljard euro in 2001 en wereldwijd meer dan 16,000 medewerkers behoort de internationale hightech groep Sagem tot de grootste Europese aanbieders van communicatietechnologie. De Franse telecommunicatiegroep is een van de belangrijkste internationale spelers op het gebied van communicatie en defensie- en beveiligingselektronica. Sagem heeft vestigingen in meer dan 20 landen. Meer over Sagem op het internet: www.sagem.com
Voor meer informatie of beeldmateriaal:
Bookmark
Martien Verdeuzeldonk
Commercial Director
e-mail:
Sagem
Paul Bergsma
Marketing Manager
Tel: +31 40 258 0114
Email: paul.bergsma@sagem.com
www.sagempartner.nl