Persbericht
10 maart 2003
Avis Europe bespaart 1,8 miljoen euro per jaar op wereldwijd netwerk
~ wereldwijde aanbieder van netwerkdiensten Vanco implementeert en beheert het wide area network dat 1.000 locaties in 14 landen verbindt ~
Avis Europe plc, het toonaangevende autoverhuurbedrijf in Europa, Afrika, het Midden-Oosten en Azië, gaat de nieuwste internettechnologieën installeren in haar gehele Europese organisatie. Hiermee zal de groep 1,8 miljoen euro per jaar besparen; ongeveer 10% van haar totale jaarlijkse uitgaven aan datacommunicatie.
Het netwerk zal aanvankelijk 1.000 locaties in 13 landen in Europa met elkaar verbinden. Daarnaast verbindt het deze locaties met datacentra en disaster recovery sites in de Verenigde Staten. Avis heeft Vanco, de wereldwijde aanbieder van netwerkdiensten, in de arm genomen om haar wide area network (WAN) te ontwerpen, implementeren en beheren.
De bestaande technologieën zullen worden ge-upgrade zodat de nieuwste Internet Protocol (IP)-netwerktechnologie kan worden ingezet. Verder kunnen er door wereldwijd gebruik te maken van één enkel netwerk, schaalvoordelen worden gegenereerd. Met het nieuwe netwerk kan de groep ook de efficiency van haar Wizard online reserveringssysteem op alle locaties verbeteren. Dit komt de concurrentiepositie van het bedrijf ten goede en vormt de basis voor toekomstige nieuwe diensten.
Mittu Sridhara, vice-president IT bij Avis Europe, zei: "Dit contract is een goed voorbeeld van hoe je als bedrijf significante kostenbesparingen kunt realiseren terwijl de serviceniveaus toch enorm verbeterd worden. We verwachten onze netwerkcapaciteit met een factor tien te vergroten."
"Om ervoor te zorgen dat het succes van de netwerkimplementatie kan worden gemeten, heeft Vanco samen met Avis Europe de huidige kosten voor netwerkonderhoud en -beheer per locatie grondig tegen het licht gehouden," zei Allen Timpany, chief executive officer van Vanco. "Veel internationale bedrijven bezwijken in deze moeilijke marktomstandigheden bijna onder het gewicht van hun infrastructuur. Dit resulteert in minder flexibiliteit en een lager serviceniveau. Doordat Vanco weinig activa heeft en niet afhankelijk is van een bepaalde infrastructuur, heeft zij de flexibiliteit om aan de complexe netwerkeisen van de grootste multinationale organisaties tegemoet te komen."
(327 woorden)
BERICHT VOOR DE REDACTIE
Over Vanco
Vanco plc (FTSE: VAN) is een toonaangevende aanbieder van wereldwijde netwerkdiensten. Het bedrijf is opgericht in 1988 en kan oplossingen leveren in 230 landen. Vanco is door een aantal van de grootste organisaties ter wereld gekozen om strategische netwerkoplossingen te leveren. Zij mag bedrijven zoals Grontmij, D-reizen, Ford Motor Company, Kenwood, Christian Salvesen, FT Interactive Data, Jefferson Smurfit tot haar klantenkring rekenen.
Met de netwerkoplossingen van Vanco krijgen bedrijven toegang tot de beste geografisch dekking die één enkele aanbieder kan bieden. Vanco biedt onvergelijkbare flexibiliteit, waardoor oplossingen kunnen worden aangepast aan de behoeften van ieder bedrijf, zodat kan worden ingespeeld op veranderingen in de markt en rekening gehouden kan worden met de prioriteiten die het bedrijf stelt.
Vanco wordt in de markt gewaardeerd om haar financiële succes en haar toonaangevende service. 100% van haar investeringskapitaal gaat naar zorg voor de klant. Dit komt tot uiting in onafhankelijk marktonderzoek, klantbehoud en de prijzen die Vanco heeft gewonnen.
Voor meer informatie kunt u een bezoek brengen aan de website van Vanco: http://www.vanco.nl
Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Yvonne van Bokhoven of Viviane Brokerhof van LEWIS, het IT PR bureau:
Tel: +31 (0)40 235 46 00Fax: +31 (0)40 235 46 01
E-mail: yvonnev/vivianeb@lewispr.com Web site: http://www.lewispr.com
LEWIS Communications BV
Marketing and Media relations for Technology Companies
Petunialaan 28
5582 HA Waalre
Nederland
tel: +31 (0)40 235 46 00
fax: +31 (0)40 235 46 01
web: http://www.lewispr.com
e-mail: persinfo@lewispr.com