O2
O2 maakt mms toegankelijker
Klanten van O2 kunnen nu ook mms-berichten naar Vodafone-klanten
versturen Amsterdam, 6 maart 2003 - Dankzij een nieuwe interconnectie
overeenkomst is mms via O2 nog veelzijdiger en toegankelijker. Klanten
van O2 kunnen voortaan mms-berichten naar Vodafone-klanten versturen
en vice versa. Multimedia Messaging Service is een complete en
gebruiksvriendelijke dienst voor het versturen van foto´s, animaties,
geluidsfragmenten en tekstberichten. In het buitenland zijn dergelijke
interconnecties al gebruikelijk.
O2 streeft ernaar mms even toegankelijk en algemeen beschikbaar te
maken als sms. Interconnectie overeenkomsten met andere aanbieders
vormen hierin een essentieel element. Met de nieuwe overeenkomst
kunnen klanten van O2 en Vodafone mms-berichten met elkaar
uitwisselen.
Daarnaast is het mogelijk om mms-berichten te sturen naar bellers die
geen mms-toestel hebben of naar een netwerk waarmee geen
interconnectie bestaat. In dat geval krijgt de ontvanger een gewoon
sms-bericht met een webadres en een pincode waarmee het mms-bericht
bekeken kan worden.
Met mms kunnen klanten onder meer foto´s of muziekfragmenten via de
mobiele telefoon versturen. Ook financieel-economisch nieuws,
weerberichten en film- of muzieknieuws behoren tot de mogelijkheden.
O2 biedt hiertoe een totaalpakket met informatiediensten. De klant kan
een speciale mms-telefoon aanschaffen of gebruikmaken van de website
van O2 om mms-berichten te versturen. Nokia, Siemens en Sony Ericsson
bieden mms-telefoons aan en het aanbod groeit snel.
In het buitenland zijn er al meer voorbeelden van interconnectie
overeenkomsten. Zo kunnen in het Verenigd Koninkrijk sinds kort
bellers van O2, Orange en T-Mobile mms-berichten naar elkaar sturen.
In Duitsland heeft O2 interconnecties met Vodafone en T-Mobile. Meer
overeenkomsten zullen in de nabije toekomst volgen en heel Europa
beslaan.
Over O2
O2 reikt zijn klanten mobiele communicatiediensten aan die hun
dagelijks leven verrijken. In elke situatie, op elke plaats en elk
moment. Daarbij richt O2 zich op heldere diensten die nú voor de klant
relevant zijn - of het nu gaat om een consument of een zakelijke
gebruiker. Want het gemak en het plezier van de persoonlijke mobiele
ervaring staan bij O2 voorop. Niet voor niets heeft O2 het vizier
gericht op mobiele data.
O2 beschikt over een netwerk van hoge kwaliteit, geschikt voor zowel
mobiele telefonie (gsm) als voor mobiele datacommunicatie (gprs). Ruim
99,2 procent van de Nederlandse bevolking wordt met het netwerk
bereikt. Voor een optimale dekking in gebouwen maakt O2 naast de gsm
1800-frequentie gebruik van extended-gsm (e-gsm).
De portal van O2 is toegankelijk voor iedereen, op ieder netwerk. Met
ruim 1,9 miljoen unieke bezoekers (derde kwartaal 2002) is www.o2.nl
de meest bezochte mobiele portal van Nederland. O2 heeft 1,5 miljoen
geregistreerde portal-gebruikers.
mmO2 is in Noord-Europa met 14.000 medewerkers ongeveer 18,3 miljoen
klanten van dienst. In Nederland heeft O2 ongeveer 1,3 miljoen
klanten. O2 is ook actief in Groot-Brittannië, Duitsland, Ierland en
het Isle of Man. De financiële wereld kent O2 als mmO2 plc, met
beursnoteringen in Londen en New York.
Over O2
O2 reikt zijn klanten mobiele communicatie diensten aan die hun
dagelijks leven verrijken. In elke situatie, op elke plaats en elk
moment. Dat doet O2 door innovatief aan de slag te gaan met een scala
aan mobiele technologieën, zoals gsm, sms, wap, GPRS en straks UMTS.
Met maar één doel: het aanbieden van heldere diensten die nú de klant
relevant zijn - of het nu gaat om een consument of een zakelijke
gebruiker. Want het gemak en het plezier van de persoonlijke mobiele
ervaring staan bij O2 voorop. Niet voor niets heeft O2 het vizier
gericht op mobiele data.
O2 is met 15.000 medewerkers ongeveer 17,2 miljoen klanten van dienst.
In Nederland heeft O2 1,3 miljoen klanten. O2 is ook actief in
Groot-Brittannië, Duitsland, Ierland en het Isle of Man. De financiële
wereld kent O2 als mmO2 plc, met beursnoteringen in Londen en New
York.
Voor nadere persinformatie kunt u contact opnemen met Afdeling
External Relations van O2.
Ina van der Meulen
Public Relations Manager
Telefoon: 020 - 200 25 77
Mobiele telefoon: 06 - 16 566 833
E-mail: ina.vandermeulen@O2.com
Clody Derksen
Manager External Relations
Telefoon: 020 - 200 25 76
Mobiele telefoon: 06-26 882 173
Email: clody.derksen@O2.com