Stadsdeel Zeeburg
Trambaanplaten Verbindingsdam
Een deel van de trambaanplaten aan de Verbindingsdam veroorzaakt
geluidsoverlast voor omwonenden. Stadsdeel Zeeburg en dienst
Infrastructuur Verkeer en Vervoer (dIVV) hebben dit onderzocht en zijn
tot de volgende oplossing gekomen.
Uitkomsten geluidsonderzoek en gekozen oplossing
De definitieve uitkomsten van het geluidsonderzoek dat medio 2002 is
verricht, laten zien dat er alleen ter hoogte van de zogenaamde
'kapiteinswoningen', aan de noordkant van de Verbindingsdam, sprake is
van een overschrijding van 2 tot 3 dB(A). Deze overschrijding wordt
veroorzaakt door het kantelen van de trambaanplaten. Vervolgens heeft
de verantwoordelijk wethouder Van der Horst (centrale stad) het
besluit genomen, dat ter hoogte van deze kapiteinswoningen de
trambaanplaten worden vervangen door asfalt. Hierdoor zal de
geluidsbelasting op deze plek minder worden en binnen de wettelijke
norm blijven.
Vervanging van de trambaanplaten door asfalt
Inmiddels is dIVV, als opdrachtgever voor het doortrekken van tramlijn
10 naar het Azartplein, gestart met de voorbereidende werkzaamheden.
Er wordt onder meer gewerkt aan de benodigde tekeningen en bestekken
om de trambaanplaten in de loop van dit jaar te kunnen vervangen door
asfalt. Naar verwachting zullen de uitvoeringswerkzaamheden medio juni
2003 starten. Het werk neemt ongeveer een maand in beslag. Betrokkenen
zullen van te voren worden over de precieze planning worden
geïnformeerd.
Meer informatie
Voor meer informatie kunt u terecht bij Micha Sijtsma van dIVV, tel.
(020) 556 54 44.